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In Search of Social Television

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Apresentação em tema: "In Search of Social Television"— Transcrição da apresentação:

1 In Search of Social Television
Gunnar Harboe Motorola, USA Paulo Araujo dos Santos

2 In Search of Social Television
The term “social television,” or “Social TV,” is not new, but over the last few years it has acquired a specific technical meaning. It is used to refer to a variety of experimental systems that claim to support social experiences for television viewers, and to the research into such experiences. In the late nineteenth century, long before video and communication technologies crystallized into their familiar modern forms, science fiction writers such as Albert Robida dreamt up extraordinary devices like the all-purpose telephonoscope;

3 Telephonoscope Television, videoconference terminal and proto-Internet browser all in one screen. Truly a converged technology!

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5 “Telescreen” - 1984, George Orwell

6 PicturePhone Although the function of the telescreen is primarily monitoring, in the novel it is also occasionally used for communication and interactive content. At the time of the book’s writing in 1948, video links were already in use, and by 1956 AT&T had created the first experimental prototype of PicturePhone, their famous videophone system (AT&T, 2008).

7 Space Phone Zenith The first system to offer something akin to a remote social television experience appears instead to have been Spacephone, launched in by the US TV-maker Zenith. Spacephone was a feature offered on a number of high-end TV models which allowed users to talk on the telephone through their TV set, using the TV speakers and a built-in microphone as a speakerphone (“Zenith Electronics,” 2008).

8 Mystery Science Theater 3000
A few years later, in 1988, a comedy show that would exert considerable influence on social television premiered on a local cable station in Minnesota (Cornell & Henry, 2002).

9 SMS TV Chat Over a period of
about two years, starting in 2000, SMS TV Chat was launched in many countries in Europe, becoming a big (and very profitable) hit.

10 AOLTV Also in 2000, America On-Line (AOL) launched AOLTV, a line of retail set-top Boxes to compete with Microsoft’s WebTV.

11 EXAMPLES SOCIAL TV 2BeOn, from the University of Aveiro; AmigoTV, from Alcatel ;Media Center Buddies, from Microsoft Labs; and ConnecTV, from TNO; STV from Motorola

12 Social Sharing of video
At the same time, social sharing of video is becoming a reality online. YouTube and other video sites have long offered the ability to share links to videos and leave comments as a form of asynchronous communication. Netflix shares viewing history, ratings, comments and reviews of DVDs and online videos with a user’s contacts and the wider community through Netflix Buddies.

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14 DIMENSÕES Para Coppens et al. (2004), uma experiência de televisão social consiste na mistura de três componentes básicos: conteúdos pessoais, comunicação de mídia rica e apoio comunitário (presença, convites, programação e suporte para redes sociais). Ducheneaut et al. (2008) dividem a sociabilidade de TV relacionados em formas diretas e indiretas. Sociabilidade direta é a socialização que ocorre durante ou imediatamente antes e depois da experiência televisiva, enquanto a sociabilidade indireta refere-se à socialização sobre o conteúdo para além da experiência real da mesma (como quando falamos de um próximo programa ou algo que foi visto anteriormente).

15 DIMENSÕES Chorianopoulos (2007), utilizando-se da bem sucedida CSCW (trabalho cooperativo auxiliado por computador), descreve a sociabilidade da televisão em duas dimensões: comunicação síncrona e assíncrona. A contribuição mais importante deste modelo é, provavelmente, para identificar interessante, não óbvio potencial de casos de uso para TV Social, como o apoio a pessoas assistindo no mesmo local em momentos diferentes. Hess (2007) identifica sete aspectos da construção de uma comunidade para sistemas de TV Social que unem pessoas. Destes, a dimensão de grupo pode ser o mais relevante em geral, fazendo a distinção entre um-para- um de comunicação e interação em grupos maiores.

16 DIMENSÕES Schatz et al. (2007) definem seis dimensões do espaço de projeto social para a televisão móvel, incorporando um numero de eixos utilizados por outros: síncrono-assíncrono, verbais e não verbais, integrado com-separada do conteúdo, um-para-um-um-a muitos, push-pull, e de alta largura de banda baixa largura de banda. Gross et al. (2008) dividem a funcionalidade social da televisão em três componentes: grupo assistindo TV, informação de presença e comunicação, e recomendações. Para isso, eles adicionam dimensões sociais, espaciais e temporais que geralmente correspondem aos descritos acima, e mencionar a possibilidade de interfaces adaptativas grupo.

17 CONCLUSÕES Os modelos teóricos de televisão social propuseram uma série de diferentes dimensões do projeto. Para a maior parte os modelos se complementam e podem ser usados ​​juntos. Muitas das dimensões são simplesmente os aspectos das tecnologias de comunicação e redes sociais online em geral. On-line, uma variedade de experiências sociais em torno de vídeos e conteúdos de televisão estão emergindo simplesmente a partir da convergência. Quando pela primeira vez concebido, TV social não foi pensado como distinto da ideia de que se tornaria televisão. A busca pela televisão social continua a ser um trabalho em andamento...


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