Carregar apresentação
A apresentação está carregando. Por favor, espere
PublicouGiovanna Mario Alterado mais de 10 anos atrás
1
Agents on Social Networks Dárlinton B. F. Carvalho Agosto de 2010
2
Sumário Introdução Redes Sociais na Internet Engenharia de Software Orientada a Agentes Fundamentos Comunidades online Sistemas Multi-agentes Um Estudo de Caso #pshare Novo Estudo de Caso Branding on Social Media
3
Introdução Redes sociais na Internet
4
The 2010 Social Network Map Introdução
7
Agent Oriented Software Engineering
8
Fundamentos de Souza, C. & Preece, J. (2004), "A framework for analyzing and understanding online communities", Interacting with Computers 16 (3), 579--610. Online community framework
9
Fundamentos da Silva, V. T. & de Lucena, C. J. (2007), "Modeling multi-agent systems", Commun. ACM 50 (5), 103--108.
10
Fundamentos capacidade Estabelecendo uma relação entre comunidades online e Sistemas Multi-agentes
11
Um estudo de caso Engenharia de Software Orientada a Agentes, fundamentada com frameworks teóricos de comunidades online Utilização de artefatos computacionais para facilitar a criação das ferramentas e na implementação da comunidade Governança Criação de uma plataforma de modo que os usuários participem da evolução da comunidade não apenas com dados, mas também com funcionalidades
12
Um estudo de caso Metas do Projeto Criação de um sistema para o compartilhamento de preços de produtos. Aplicação de engenharia de software orientada a agentes no desenvolvimento do sistema para suporte a comunidade online Explorar novas tecnologias na Internet Integrar com outros sistemas Novas linguagens de programação Frameworks
13
Um estudo de caso
14
Ex: adicionando um produto/serviço product/service database #pshare Hashtag indexing = #pshare 1- Usuário posta um tweet com a hashtag #pshare 2- Um agente percebe o tweet através de um RSS 3- Agente atualiza o sistema com a informação sobre o produto/serviço Obs: O usuário poderá utilizar formatos personalizados de mensagem se tiver cadastro no sistema.
15
Um estudo de caso Ex: obtendo um produto/serviço web search 1- Usuário faz busca por produto/serviço 2- Um agente processa a mensagem 3- Agente busca mensagem no banco de dados 4- Se não houver informação sobre o produto, o agente busca em outras fontes 5- Agente retorna resultado para o usuário product/service database Obs: O usuário possui busca personaliza se tiver cadastro no sistema.
16
Um estudo de caso
17
Novo Estudo de Caso Mídia Social
18
Introdução 2010
19
Introdução The Internet is the first thing that humanity has built that humanity doesn't understand, the largest experiment in anarchy that we have ever had. Eric Schmidt Eric Schmidt
20
Introdução
25
Desafios
26
Introdução Portabilidade de dados
27
Introdução Facebooks scaling challenge Before we get into the details, here are a few factoids to give you an idea of the scaling challenge that Facebook has to deal with: Facebook serves 570 billion page views per month (according to Google Ad Planner). There are more photos on Facebook than all other photo sites combined (including sites like Flickr). More than 3 billion photos are uploaded every month. Facebooks systems serve 1.2 million photos per second. This doesnt include the images served by Facebooks CDN. More than 25 billion pieces of content (status updates, comments, etc) are shared every month. Facebook has more than 30,000 servers (and this number is from last year!) http://royal.pingdom.com/2010/06/18/the-software-behind-facebook
28
Introdução 7 Scaling Strategies Facebook Used To Grow To 500 Million Users 7 Scaling Strategies Facebook Used To Grow To 500 Million Users (MONDAY, AUGUST 2, 2010 AT 7:42AM) 1 million users per engineer 500 million active users 100 billion hits per day 50 billion photos 2 trillion objects cached, with hundreds of millions of requests per second 130TB of logs every day http://highscalability.com/blog/2010/8/2/7-scaling-strategies-facebook-used-to-grow-to-500-million-us.html
29
Introdução Facebook Statistics http://www.facebook.com/press/info.php?statistics People on Facebook More than 500 million active users 50% of our active users log on to Facebook in any given day Average user has 130 friends People spend over 700 billion minutes per month on Facebook Activity on Facebook There are over 900 million objects that people interact with (pages, groups, events and community pages) Average user is connected to 80 community pages, groups and events Average user creates 90 pieces of content each month More than 30 billion pieces of content (web links, news stories, blog posts, notes, photo albums, etc.) shared each month.
30
Introdução Facebook Statistics http://www.facebook.com/press/info.php?statistics Platform More than one million developers and entrepreneurs from more than 180 countries Every month, more than 70% of Facebook users engage with Platform applications More than 550,000 active applications currently on Facebook Platform More than one million websites have integrated with Facebook Platform More than 150 million people engage with Facebook on external websites every month Two-thirds of comScores U.S. Top 100 websites and half of comScores Global Top 100 websites have integrated with Facebook
31
Introdução Twitter
34
Introdução Twitter
35
Introdução Twitter
36
Introdução Twitter mood maps reveal emotional states of America http://www.newscientist.com/article/dn19200-twitter-mood-maps-reveal-emotional-states-of-america.html
37
Introdução
40
Novo Estudo de Caso
41
Mídias Sociais Técnicas de Coleta Abordagens de Medição Análise Visualização Problema: Branding on Social Media
42
Perguntas?
Apresentações semelhantes
© 2024 SlidePlayer.com.br Inc.
All rights reserved.