A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês"— Transcrição da apresentação:

1 Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês
Ensino Fundamental, 9° Ano Defining relative clauses (who, which, where, whose, when)

2 Veja algumas formas em inglês nos slides seguintes!!!
Relative Pronouns É um conectivo que une uma oração a outra. Ele evita a repetição de termos. Muitas das vezes são traduzidos como QUE, DE QUE, O QUAL, CUJO, ONDE... E.g.: This is the doctor. He helped you. This is the doctor who helped you. ( Este é o médico que te ajudou.) Veja algumas formas em inglês nos slides seguintes!!!

3 Who Whom Which Usado para referir-se a termos antecedentes que sejam PESSOAS.

4 Who Whom Which Usado para referir-se a termos antecedentes que sejam PESSOAS. Usado da mesma forma que WHO, contudo é mais frequente o uso quando vem após preposições.

5 Who Whom Which Usado para referir-se a termos antecedentes que sejam PESSOAS. Usado da mesma forma que WHO, contudo é mais frequente o uso quando vem após preposições. Usado para referir-se a ANIMAIS, ou COISAS. Pode ser usado entre vírgulas ou com preposições.

6 Who Whom Which Usado para referir-se a termos antecedentes que sejam PESSOAS. Translation (Meaning) o que, que, o (a) qual, os (as) quais Usado da mesma forma que WHO, contudo é mais frequente o uso quando vem após preposições. Usado para referir-se a ANIMAIS, ou COISAS. Pode ser usado entre vírgulas ou com preposições.

7 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH.
 That is the psychologist _____ was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for _____ you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, _____ was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

8 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH.
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for _____ you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, _____ was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

9 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for _____ you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, _____ was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

10 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, _____ was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

11 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, _____ was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

12 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

13 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie _____ I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

14 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

15 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in _____ I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

16 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH I was watching wasTwilight. ( O filme que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICHI put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

17 Practicing ► Fill in the blanks below with WHO, WHOM or WHICH
 That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICHI put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

18 TRANSLATION (MEANING) QUE, (A) O QUAL, (AS) OS QUAIS
Who Whom Which TRANSLATION (MEANING) QUE, (A) O QUAL, (AS) OS QUAIS Usado para termos antecedentes que sejam PESSOA, ANIMMAIS ou COISAS; Pode substituir, em muitos casos, WHO, WHOM ou WHICH; NÃO pode ser utilizado ENTRE VÍRGULAS ou com PREPOSIÇÃO ( IN, ON, AT, FROM, OF, TO, WITH...).. That

19 Practicing ► In which sentences below the Relative Pronoun may be replaced by THAT.  That is the psychologist WHO was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICHI put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

20 Practicing ► In which sentences below the Relative Pronoun may be replaced by THAT.  That is the psychologist WHO / THAT was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICHI put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

21 Practicing ► In which sentences below the Relative Pronoun may be replaced by THAT.  That is the psychologist WHO / THAT was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH / THAT I was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICH I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.)

22 Practicing - JUSTIFICATIVAS
► In which sentences below the Relative Pronoun may be replaced by THAT.  That is the psychologist WHO / THAT was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH / THATI was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICHI put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.) Preposição

23 Practicing - JUSTIFICATIVAS
► In which sentences below the Relative Pronoun may be replaced by THAT.  That is the psychologist WHO / THAT was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH / THATI was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICHI put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.) Preposição Entre vírgulas

24 Practicing - JUSTIFICATIVAS
► In which sentences below the Relative Pronoun may be replaced by THAT.  That is the psychologist WHO / THAT was talking to me. ( Aquele é o psicólogo que estava conversando comigo.)  The lady for WHOM you asked is my aunt. ( A senhora por quem você perguntou é minha tia.)  Mrs. Brown, WHO was helped by me, traveled to London yesterday. ( A senhora Brown, que foi ajudada por mim, viajou para Londres ontem.)  The movie WHICH / THATI was watching wasTwilight. ( O filme a que eu estava assistindo era Crepúsculo.)  The pencilcase in WHICH I put my rubber isn’t that one. ( O estojo no qual eu coloquei minha borracha não é aquele.) Preposição Entre vírgulas Preposição

25 Some More Relative Pronouns
Whose- Cujo ( a, os, as )  Usado numa relação de POSSE;  Refere-se ao possuidor;  Nunca pode ser substituído e precede sempre um substantivo.

26 Whose- Cujo ( a, os, as ) Where- Onde, em que
Some More Relative Pronouns Whose- Cujo ( a, os, as ) Where- Onde, em que  Usado numa relação de POSSE;  Refere-se ao possuidor;  Nunca pode ser substituído e precede sempre um substantivo. Usado para designar / descrever LUGARES; Nunca pode ser substituído.

27 E.g.: ( Meu amigo cujo pai está no hospital está muito triste.)
 My friend whose father is in hospital is very upset. ( Meu amigo cujo pai está no hospital está muito triste.)  Australia is a country where you see a lot kangaroos. ( Austrália é um país no qual você pode ver muitos cangurus.)

28 E.g.: ( Meu amigo cujo pai está no hospital está muito triste.)
 My friend whose father is in hospital is very upset. ( Meu amigo cujo pai está no hospital está muito triste.)  Australia is a country where you see a lot kangaroos. ( Austrália é um país no qual você pode ver muitos cangurus.)

29 Use the correct Relative Pronoun to complete each sentence below.
A referee is a person ______ manages a game. Imagem: Rick Dikeman / GNU Free Documentation License

30 Use the correct Relative Pronoun to complete each sentence below.
A referee is a person who manages a game. Imagem: Rick Dikeman / GNU Free Documentation License

31 Use the correct Relative Pronoun to complete each sentence below.
A referee is a person who / that manages a game. Imagem: Rick Dikeman / GNU Free Documentation License

32 Use the correct Relative Pronoun to complete each sentence below.
A snack bar is a place _____ people buy snack, food... Imagem: Bene16 / GNU Free Documentation License

33 Use the correct Relative Pronoun to complete each sentence below.
A snack bar is a place where people buy snack, food... Imagem: Bene16 / GNU Free Documentation License

34 Mark an X on the right alternative:
► Chess, ___ is an ancient game, has unknow origin. a) who b) which c) where d) whose e) that Imagem: Jaapvanderkooij / GNU Free Documentation License.

35 Mark an X on the right alternative:
► Chess, ___ is an ancient game, has unknow origin. a) who b) which c) where d) whose e) that ANSWER: B ► Harry is the man ____ son plays chess extremely well. e) that Imagem: Jaapvanderkooij / GNU Free Documentation License.

36 Mark an X on the right alternative:
► Chess, ___ is an ancient game, has unknow origin. a) who b) which c) where d) whose e) that ANSWER: B ► Harry is the man ____ son plays chess extremely well. e) That ANSWER: D

37  Listen to the song below “Take a Look At Me Now” by Mariah Carey and complete the blanks with Relative Pronouns: How can I just let you walk away, just let you leave without a trace When I stand here taking every breath with you, ooh You're the only one _______ really knew me at all How can you just walk away from me, when all I can do is watch you leave 'Cause we've shared the laughter and the pain and even shared the tears You're the only one _______ really knew me at all So take a look at me now, _______ has just an empty space And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face Well take a look at me now, ______has just an empty space And you coming back to me is against the odds and that's _______ I've got to face I wish I could just make you turn around, turn around to see me cry There's so much I need to say to you, so many reasons why You're the only one _______ really knew me at all So take a look at me now, _______ has just an empty space And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face Now take a look at me now, 'cause there's just an empty space But to wait for you, is all I can do and that's what I've gotta face Take a good look at me now, 'cause I'll still be standing here And you coming back to me is against all odds It's the chance I've gotta take Take a look at me now Ouça a Musica aqui

38 KEY – KEY – KEY Ouça a Musica aqui
How can I just let you walk away, just let you leave without a trace When I stand here taking every breath with you, ooh You're the only one who really knew me at all How can you just walk away from me, when all I can do is watch you leave 'Cause we've shared the laughter and the pain and even shared the tears You're the only one who really knew me at all So take a look at me now, who has just an empty space And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face Well take a look at me now, who has just an empty space And you coming back to me is against the odds and that's what I've got to face I wish I could just make you turn around, turn around to see me cry There's so much I need to say to you, so many reasons why You're the only one who really knew me at all So take a look at me now, who has just an empty space And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face Now take a look at me now, 'cause there's just an empty space But to wait for you, is all I can do and that's what I've gotta face Take a good look at me now, 'cause I'll still be standing here And you coming back to me is against all odds It's the chance I've gotta take Take a look at me now Ouça a Musica aqui

39 Project- Para aprofundar o vocabulário ou aproximar da realidade do aluno, o professor pode realizar a seguinte atividade: MATERIAL NECESSÁRIO 1-Cartolina 2- Cola bastão 3- Tesoura sem bico 4- Vários lápis coloridos 5- Jornais e revistas (COM MUITAS IMAGENS) ESTRATÉGIA  Dividir a sala em três categorias ( PROFISSÕES – ANIMAIS / OBJETOS – LUGARES);  Cada categoria com dois grupos (dois para profissões.) EXECUÇÃO DA ATIVIDADE Após identificar o vocabulário a ser pesquisado, os grupos deverão formular frases referentes a cada uma das palavras encontradas. (Opção do professor se as frases deverão ser bilíngues. Não vejo como necessário, pois a imagem vai auxiliar na compreensão.) Exemplo: BAKERY- “A bakery is a place where I buy bread.” Pegar todas as palavras, frases e associar a uma imagem retirada de recorte de jornal ou revista. Colar de forma harmônica e coerente frase e figura. Expor em uma parte da sala destinada à exposição de atividades.

40 Tabela de Imagens n° do slide
direito da imagem como está ao lado da foto link do site onde se consegiu a informação Data do Acesso 29 Rick Dikeman / GNU Free Documentation License. 31/08/2012 30 31 32 Bene16 / GNU Free Documentation License 33 34 Jaapvanderkooij / GNU Free Documentation License. 35 36


Carregar ppt "Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês"

Apresentações semelhantes


Anúncios Google