Seymour Papert Trabalho realizado por:

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Socrates Grundtvig 2 Learning Partnership
Por Dave Batty 3/2012 T Disciplinando alunos no programa Desafio Jovem Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
João Mouro nº14804 Lurdes Baldé nº15601 Rita Roque nº15439 LECN
Ciência Robert Sheaffer: Prepared Talk for the Smithsonian UFO Symposium, Sept. 6, 1980.
Conversation lesson Unit 14 – Poetry/ Song Teacher: Anderson.
Indirect Speech By Laecio Miranda.
SIMPLE PRESENT TENSE.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
Because we were commissioned toGo…make disciples World Evangelism Fund Offering(date)
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
VERB TO BE.
Norman de Paula Arruda Filho / ISAE The New Role of Management Education A Brazilian Experience NORMAN DE PAULA ARRUDA FILHO Buenos Aires, 6 de dezembro.
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
The house of the Rising Sun
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
Universidade de Brasília Laboratório de Processamento de Sinais em Arranjos 1 Adaptive & Array Signal Processing AASP Prof. Dr.-Ing. João Paulo C. Lustosa.
The Present Perfect Tense
Use to/ Used to There is a little confusion on how to use them. One reason for the confusion is that it is sometimes used as a verb, and sometimes used.
Situational Leadership II (SLII). O modelo SLII propõe que há quatro níveis de desenvolvimento pelos quais uma pessoa que aprende algo passa, e não importa.
Verb “Used to” 211/212 Teacher Márcia Elisa.
Hoje é domingo, 14 de setembro de 2014 Agora mesmo são 22:54 h. Relaxe por uns momentos e aprecie … Com som Today is Monday, 1 st December Relax.
SOCORRO, AJUDA; ESTÃO A ASSASSINAR-NOS SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED.
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
Microprocessadores 8051 – Aula 3 Interrupção
Aula Teórica 18 & 19 Adimensionalização. Nº de Reynolds e Nº de Froude. Teorema dos PI’s , Diagrama de Moody, Equação de Bernoulli Generalizada e Coeficientes.
Unit l Verb to be.
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
Importância da Meditação para Promover Qualidade de Vida
O que mais sofremos ALBINO TEIXEIRA From what we suffer more.
How do you identify passives in Portuguese? Os jogos olímpicos são disputados a cada 4 anos. Mais um carro foi incendiado no Rio. O novo ar condicionado.
Bible Story Jesus' first miracle. One day there was a wedding in the city of Cana in Galilee, Jesus’ mother was there and so were Jesus’ disciples and.
Do you know who I am? (Sabes quem eu sou?) Clique para avançar.
suas Tecnologias - Inglês Possessive Adjectives/Possessive Pronouns
Possessive adjectives
Reflexive Pronouns Reflexive Pronouns Reflexive Pronouns.
Personal Pronouns.
DISCURSO DIRETO E INDIRETO
Pronomes Relativos.
Do you know who I am? (Sabes quem eu sou?) Clique para avançar.
Do you know who I am? (Você sabe quem eu sou?) Clique para avançar.
Heaven Bryan Adams Oh - thinkin about all our younger years Pensando nos nossos tempos de juventude There was only you and me Só existia eu e você.
PAST PERFECT Sujeito + had + 3a coluna + rest. + when + sujeito + 2a coluna + rest. They had gone to the party when she called.
Filipe Carvalho.
Once there were green fields, Uma vez que existiam campos verdes,
Verbos II Sentenças Contínuas
Baby I see this world has made you sad Some people can be bad The things they do, the things they say But baby I´ll wipe away those bitter tears I´ll.
© 2007 IBM Corporation Academic Initiative 07/05/07 Aula 2 – Parte 1: Java Basics Autores: Argemiro José de Juliano Marcos
Língua Estrangeira - Inglês
PASSIVE VOICE PASSIVE VOICE What happened? Do you know who did it? © Teacher: Catarina Fernandes.
Verbo to be. Outros verbos.. Verb to be Simple present Am Is Are.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Name :Lara alvadia class:6c Number:10
Unit 4 Eating disorders Freeway - Vol. 2 GRAMMAR VOCABULARY
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
POWER ENGLISH 4 Grammar Reference 4 Used to.
Grammar Reference: Modal Verbs
E.E.F. LUIZ BEZERRA DE PAULA – BARRA DO SOTERO – CROATÁ – CE. DISCIPLINA DE INGLÊS – 8° & 9° ANO. ESTUDO DA MÚSICA PERFECT ED SHEERAN PROFESSOR: LUIZ FILHO.
Grammar Reference: Modal Verbs
Unit l Verb to be.
Music: expression of culture
Unidade 8 Cultural Identity
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
How can I say? – Class 1.
FORMAS VERBAIS II (TEMPOS PROGRESSIVOS, PERFEITOS)
Transcrição da apresentação:

Seymour Papert Trabalho realizado por: Ana Mafalda Teixeira, Ana Sofia Pires e Márcia Sousa

Vida e Obra 1928 - Nasceu em África do Sul Década de 50 Participou activamente no movimento anti-apartheid Frequentou a Universidade de Witwaterstrand 1954 – 1958 - Desenvolveu projectos de investigação Matemática na Universidade de Cambridge 1958 – 1963 - Trabalhou  com Jean Piaget na Universidade de Genebra 1964 – fundou o Laboratório de Inteligência Artificial no MIT em colaboração com Marvin Minsky

1967 – criou a linguagem de computador “LOGO” Década de 80 definiu a teoria chamada "Constructionism", baseada no trabalho de Jean Piaget, John Dewey e Maria Montessori Colaborou com a LEGO na construção de uma linha de robótica para crianças 1970 – foi co-autor do seminário Perceptrons 1980 – Escreveu Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas 1985 – fundou o Media Laboratory no MIT 1993 – Escreveu The Children’s Machine: Rethinking

School in the Age of the Computer 1996 – Escreveu The Connected Family: bridging the digital generation gap 1999 – Estabeleceu o Learning Barn e o Seymour Papert Institute, Blue Hill, Maine. 2001 – foi nomeado um dos maiores inovadores na educação 2002 – 2003 – tentou implementar o uso de computadores nas aulas do sétimo e oitavo ano no estado de Maine

"Now I Know Why We Have Nouns and Verbs" “As she "taught" the computer to generate poetry, she found herself dividing words into categories, not because she had been told to, but because she needed to.” “She not only "understood" grammar, she made it "her own", taking it over as a tool.”

Papert Vs Stoll “I have no doubt that though we're teaching our children how to use computers, we're also teaching them that when you have a problem, the first thing you should do is turn to a computer to solve it.” High-Tech Heretic: Why Computers Don't Belong in the Classroom and Other Reflections by a Computer Contrarian, written by Clifford Stoll “What Jenny learned about grammar from this experience with a machine was anything but mechanical.” "Now I Know Why We Have Nouns and Verbs" By Seymour Papert

Fontes http://www.media.mit.edu/people/bio_papert.html http://web.media.mit.edu/~papert/ http://fundamentalchange.carolstrohecker.info/documents/PapertBioMay04.pdf http://www.papert.org/articles/Nowiknowwhy.html Consulta realizada em 07/03/2006