A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

Equipe responsável pela produção

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "Equipe responsável pela produção"— Transcrição da apresentação:

1 Equipe responsável pela produção
AULA DIGITAL E PLANO DE AULA Equipe responsável pela produção Produtor: Shirley Pires Rodrigues Validador: Edwiges Rego Coordenador: Dayse Alves Barbosa Disciplina Ano Aula número Inglês 09 Tema da Aula Digital Teen life around the world

2 Competências e Habilidades envolvidas
PARÂMETROS DIDÁTICOS Competências e Habilidades envolvidas By the end of this lesson, the students must : be able to use vocabulary related to school life, entertainment and feelings. be able to use adverbs of manner. be able to talk about lifestyles and teen life. recycle the Present Simple. create a cartoon online about teen lifestyle. Referencial Teórico adverbs of manner Present Simple

3 PRIMEIRO MOMENTO DA AULA DIGITAL
Connecting: revision. ACTIVITY 1 Presentation. ACTIVITY 2 Challenge question. ACTIVITY 3 Why is this important? ACTIVITY 4 Educoquiz 1. What do you already know?  ACTIVITY 5

4 Activity 1 : Connecting Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Click the link to watch the video. Let students watch the whole of it. Check with whole group if they understood what the video is about (Internet safety.) Explain the expressions to the whole group, aiming at the ones who couldn’t get the idea. Pair up sts and ask them to work with their partner. Play video again, pausing after each tip, and lettting pairs check what they understood. When it’s over, click the exercises link: it will lead you to a “check the boxes” activity. Let them do it in pairs and check the answers together. Duration: 10 minutes at the most. Seats organization: Pairs/trios.

5 Activity 2: Presentation.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Elicit from the whole group if they know what TEEN means. Accept some contributions and then click the link to read definition. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tempo de duração da atividade: 02 minutes at the most! Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

6 Activity 3: Challenge Question.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade The information has been taken from the online address below: Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Check if students understand the teen facts and figures on the slide. Be brief as the activity only aims at providing them some information. Tempo de duração da atividade: 02 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

7 Activity 4: Why is this important?
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tempo de duração da atividade: 01 minute at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

8 Activity 5: Educoquiz 1 - What do you already know?
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Quiz. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Follow the steps on the screen. Tempo de duração da atividade: 02 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

9 SEGUNDO MOMENTO DA AULA DIGITAL
Moment of reflection ACTIVITY 6 Building general knowledge ACTIVITIES 7 a 9 Activity 10: Educoquiz 2 – What have you learned so far? ACTIVITY 10

10 Activity 6: Moment of reflection.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Ask sts to use the words in red to complete the gaps on the information about the two countries. Click to check answers. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tip: check pronunciation of countries and numbers with sts before actually doing the activity. Tempo de duração da atividade: 03 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

11 Activity 7: Greek teens. Orientações práticas de aplicação dessa atividade Click the link and show the picture of a map of Greece. Then, go to the link which leads you to the reading part. Finally, click the exercises and then check answers with students. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tempo de duração da atividade: 10 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion

12 Activity 8: North-American teens.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade There’s a short extract which gives account of the definition of cheerleading. In case you want to read the rest of the text with Ss, click the link. Move to the video link and watch it with students. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem It’s a long text and reading the whole of it is optional. Tempo de duração da atividade: 10 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

13 Activity 9a: How to be a cheerleader – reading.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Click the link and go throught steps 2,3 and 5 with them, helping them with the reading. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tempo de duração da atividade: 03 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

14 Activity 9b: How to be a cheerleader. – vocabulary.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Make sure students understand the matching. They are supposed to match numbers to the words and letters to the pictures. Do the matching along with them. Click to check answers. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tip: when you click to check answers, you’ll actually do the whole activity with the group. So, don’t take too long before you click to check so as not to disturb the pace of your class. Tempo de duração da atividade: 05 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

15 TERCEIRO MOMENTO DA AULA DIGITAL
Building specific knowledge ACTIVITIES 11 to 13 Activity 14: Educoquiz 3 – What else have you learned? ACTIVITY 14

16 Activity 11: Adverbs of manner - practice.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Link 1- Ss are supposed to identify the adverbs in a list of 10 sentences. The key comes right after the exercise, thus, scroll down carefully, so as not to spoil the activity. Scroll down and find a set of rules. Read this with whole group. Make sure they understand. Call students attention to the list of adjectives as they are going to make adverbs of manner out of the adjectives on this list. The 2nd activity is a fill in the blanks exercise. Link 2 – Ss must match the picture and senence to the suitable adveb of manner. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tip: do exercise 1 along with Ss so as to make them more confident for the 2nd exercise. Tempo de duração da atividade: 15 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

17 Activity 12a: Routine. Orientações práticas de aplicação dessa atividade Call Ss attention to the ideas of FACTS & ROUTINE. Click the link and show them the explanation page. Check any doubts Ss might have. Highlight in the text and elicit some examples from the group. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tip: they are recycling the PRESENT SIMPLE, thus, asking them to copy is at teacher’s dsicretion. Tempo de duração da atividade: About 05 minutes (10 minutes if you ask Ss to copy) Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

18 Activity 12b: Teen routine.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Click to do the exercises. Tempo de duração da atividade: 04 minutes at the most. Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

19 Activity 12c: Routine activities – action verbs.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Click to play memory game. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem When on the site, click start. You’ll see a “castle” with ten “cells”. The upper row, when clicked, will show you a picture, representing an action. You have to find the match, among the “cells” in the bottom row, which provide the pronunciation of the actions when clicked. Tip: the game is not timed, so keep a brisk pace, as it’s got two “levels”. Tip2:Turn up the volume! Tip 3: You should recycle pronunciation with the whole group. Tempo de duração da atividade: 06 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

20 Activity 13: Recycling questions and answers.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Click links to do the exercises. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tempo de duração da atividade: 08 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

21 Activity 14: Educoquiz 3 – What else have you learned?
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Tempo de duração da atividade: 05 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

22 QUARTO MOMENTO DA AULA DIGITAL
You are being challenged ACTIVITY 15

23 Activity 15.1: You are being challenged - preparation.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem This is the preparation for the task which comes next. Let Sts READ THE INFO ON Brazilian teens. Go to the exercises. (The activity is timed: 3 mins) Tempo de duração da atividade: 8 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

24 Activity 15.2: You are being challenged – registering at toondoo.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Choose one student and register him/her to the site. Students need to know how to register as they are supposed to use it for the last part of the challenge. Tip: you can ask each student to create an account or simply use one account for the whole group. Just beware as all of them will have the password and access to their friend’s work. If you think a Ss might want to spoil the other’s work, ask them to create separate accounts. Very important: you should create your own account before you try it with students, so that you don’t get too lost while teaching them how to register. Tempo de duração da atividade: 10 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

25 Activity 15.3: You are being challenged –creating a cartoon.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Students must go back to toondoo.com and create a cartoon about teen life in Brazil. Ask them to go back to the digital book and use information for the cartoon. Tempo de duração da atividade: 10 minutes at the most Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

26 QUINTO MOMENTO DA AULA DIGITAL
Building a summary ATIVIDADE 16 Educosynthesis ATIVIDADE 17 Next class... ATIVIDADE 18

27 Activity 16: Building a summary
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Check each topic with students, eliciting examples from the group. Tempo de duração da atividade: 03 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

28 Activity 17: Educosynthesis.
Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Click the links and do the exercises. Tempo de duração da atividade: 10 minutes Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.

29 Activity 18: Next class... Orientações práticas de aplicação dessa atividade Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem This is a teaser for the next class topic. Tempo de duração da atividade: 01 minute Organização da sala de aula: At teacher’s discretion.


Carregar ppt "Equipe responsável pela produção"

Apresentações semelhantes


Anúncios Google