A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

ADVERBS. O advérbio é a parte do discurso que funciona, fundamentalmente, como modificador do verbo. Pode também, modificar um adjetivo e um outro advérbio.

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "ADVERBS. O advérbio é a parte do discurso que funciona, fundamentalmente, como modificador do verbo. Pode também, modificar um adjetivo e um outro advérbio."— Transcrição da apresentação:

1 ADVERBS

2 O advérbio é a parte do discurso que funciona, fundamentalmente, como modificador do verbo. Pode também, modificar um adjetivo e um outro advérbio. Eles podem ser encontrados...

3 Em língua inglesa, há uma certa liberdade na distribuição do advérbio. Sua colocação admite, pelo menos, três possibilidades: a. Carefully he wrote all the letters. Cuidadosamente ele escreveu todas as cartas. b. He carefully wrote all the letters. Ele, cuidadosamente, escreveu todas as cartas. c. He wrote all the letters carefully. Ele escreveu todas as cartas cuidadosamente. Eles podem ser...

4 MODO Podem ser encontrados nas três posições apresentadas. fast depressa badly mal hard severamente slowly vagarosamente well bem just exatamente OBS: O advérbio de modo just é colocado após o verbo TO BE

5 LUGAR colocados após o verbo ou o sujeito here aqui there lá inside dentro outside fora near perto far longe etc...

6 TEMPO Geralmente, os advérbios de tempo podem ser colocados em posição inicial, antes do sujeito, ou final, após o verbo ou objeto: already já just há pouco now agora soon logo still ainda yet ainda já today hoje yesterday ontem tomorrow amanhã mas há excessões...

7 O advérbio still, usado em orações afirmativas, é colocado após o verbo (com os verbos auxiliares) ou entre o sujeito e o verbo (com os outros verbos). O advérvio yet, usado em orações negativas e interrogativas- negativas, é colocado após o verbo ou entre o auxiliar e o verbo principal. O advérbio already, usado em orações afirmativas, é colocado após o verbo auxiliar ou após o objeto. Already pode também ser usado em orações interrogativas ou negativas quando expressam surpresa por parte do interlocutor ou quando espera-se obter uma resposta afirmativa, respectivamente. O advérbio just, usado em orações afirmativas, é colocado antes do verbo ou entre o verbo auxiliar e o principal no Present Perfect.

8 INTENSIDADE sempre colocados antes do adjetivo ou de outro advérbio: very muito almost quase too demais, excessivamente rather bastante quite bem fairly razoavelmente etc...

9 FREQUÊNCIA Apresentam diferentes padrões de aplicação. always sempre often frequentemente never nunca seldom raramente frequently frequentemente occasionally ocasionalmente onde aparecem...

10 Depois do verbo, com to be em tempos simples: · He is always late for work. (Ele está sempre atrasado para o trabalho). Depois do sujeito, com todos os demais verbos, em tempos simples: · They occasionally work at night. (Ocasionalmente eles trabalham à noite). Após o primeiro auxiliar, com os tempos compostos: · The children have always been told not to talk to strangers. (As crianças são sempre orientadas a não falar com estranhos). Após os verbos modais: · We may never forgive him. (Nós não podemos jamais perdoá-lo).

11  Antes dos verbos auxiliares, em respostas, ou quando esses auxiliares são usados isoladamente em um período composto: · "May I leave my car here?" "Yes, you always may." (Posso deixar meu carro aqui?) (Sim, você sempre pode). · realize I should study more, but I never do it. ( Eu tenho consciência de que deveria estudar mais, porém eu nunca faço isso).

12 Prepositions

13 Uma preposição mostra uma relação entre o seu objeto e outra palavra numa sentença. A preposição pode aparecer sob a forma de uma palavra ( at, by, in, on, etc...) ou sob a forma de uma “frase” que funciona como uma unidade ( in front of, by way of, etc...).

14 Algumas das relações que as preposições expressam são: lugar ou posição, direção, tempo, maneira ( modo), e agente ( ou instrumento). The book is on the desk. ( lugar ou posição ) The boy ran toward the house. ( direção ) The man arrived at ten o’clock. ( tempo ) The woman travels by train. ( maneira ou modo ) The book was written by him. ( agente )

15 Uma preposição + um objeto forma uma frase. Este tipo de frase usualmente funciona como um modificador ( adjetivo ou advérbio ). The report of the meeting was read. ( adjetivo) We go to class at ten o’clock. ( advérbio )

16 AT, IN, ON Em geral as três preposições significam “em”.

17 Usos: A PREPOSIÇÃO AT É USADA:

18 a) com horas (significando às). Exemplo: He came here at six o’clock. b) com datas comemorativas. Exemplos: A party will be at Christmas. I wasn’t here at Easter. Quando há a palavra day, usa-se on. Exemplo: She will arrive on Christmas Day.

19 c) com noon, night, midnight e dawn. Exemplo: Lunch will be served at noon. d) com lugares, sem necessariamente indicar estar dentro do local. Exemplo: They are at the bus stop. There were a lot of people at the station. The cab driver is at the gas station. Ann must be at the movies now. There’s a cat at the door.

20 e) com cidades pequenas. Exemplo: He was born at Olinda. f) com endereços completos. Exemplo: Barbara lives at 308 Lincoln Street.

21 A PREPOSIÇÃO IN É USADA:

22 a) com períodos do dia ( exceto noon, night, midnight e dawn ). Exemplos: He studies in the morning. Your daughter doesn’t work in the evening, does she? b) com meses. Exemplo: The course will begin in July. c) com estações do ano. Exemplo: It’s very cold in winter.

23 d) com anos. Exemplo: Brazil won the World Cup in 1970. e) com séculos: Exemplo: Brasília was not founded in the 19 th century. f) com expressões de tempo: Exemplo: The manager will come in a few days. g) com espressões de lugar, indicando dentro. Exemplos: They are in the house now.

24 The students were in the classroom. The maid is working in the kitchen. My books are in that box. h) com tipos de residência. Exemplos: I live in an apartment. Peter lived in a humble house years ago. i) Com cidades grandes. Exemplo: Mark’s cousin lives in London. j) com estados. Exemplo: There’s a lot of poverty in Paraíba, Piauí and Maranhão

25 k) com países. Exemplo: He’s going to spend his vacation in Europe. l) com continentes. Exemplo: There are many developed countries in Europe.

26 A PREPOSIÇÃO ON É USADA:

27 a) com o significado de “sobre”, “em cima de”. Exemplo: Our bags are on the table. b) com dias da semana. Exemplo: I have a class on Tuesday. c) com datas. Exemplos: The baby was born on February, 14 th. That accident happened on September 6 th, 1998. d) com meios de transportes coletivos. Exemplos: There are more than sixty people on the bus.

28 The passengers on the plane are scared. Mas: in the car / in the taxi. e) com nomes de ruas ou avenidas. Exemplos: The Gordons live on Washington Street. Evelyn has a shop on Kennedy Avenue. f) com referência a ilhas ou fazendas. Exemplos: The man lived on an island for many Years. I spent five days on a farm.

29 g) com a palavra floor (andar). Exemplo: Joe lives on the first floor, not on the third.

30 OTHER PREPOSITIONS

31 about - sobre; a respeito de. Exemplo: The teacher is talking about conjunctions. above – acima de. Exemplo: The plane is flying above the clouds. across – através de (indicando de um lado a outro); do outro lado de. Exemplos: He walked across the bridge. There’s a store across the street. after – depois de; atrás de (no sentido de perseguição). Exemplos: I’ll talk to you after seven o’clock.The policeman is running after the thief.

32 against – contra. Exemplo: Brazil played against Argentina last year. among – entre; no meio de (várias pessoas ou coisas). Exemplo: There was a pickpocket among those people. around/ round – ao redor de; em torno de. Exemplos: The kids are running around the house. The earth moves round the sun. as far as – até (em relação a lugar). Exemplo: We traveled as far as England on our vacation. before – antes de; diante de. Exemplo: The class always begins before eight-thirty.

33 behind – atrás de. Exemplo: They hid behind that tree. below – abaixo de. Exemplo: The temperature is below zero now. beside – ao lado de. Exemplo: Mike always sits beside Bob in the classroom. besides – além de. Exemplo: What languages do you speak besides Portuguese? between – entre, no meio de (duas pessoas ou coisas). Exemplo: Lucy is sitting between Fred and Chris.

34 beyond – além de (referindo-se a lugar). Exemplo: He lives somewhere beyond the mountains. by - junto a; perto de; no mais tardar (com expressões de tempo); por (autoria; antes do agente da passiva); de (com meios de transporte). Exemplos: Everybody is sitting by the fire. They will be at the party by midnight. This poem was written by Poe. I come to school by bus. Mas: I went to school on foot.

35 down – para baixo. Exemplo: I carried the baggage down the garage. for - por; durante; para (em referência a alguém ou a alguma coisa e com alguns verbos de movimento, tais como: to leave, to start, to sail, etc.). Exemplos: I bought the book for four dollars. Mark has worked here for 25 years. This is for you, darling. He left for Miami last year. from – de ( indicando origem ou ponto de partida ) Exemplos: Bono Voz is from Dublin. That bus comes from Recife.

36 into – para dentro (indica movimento de entrada). Exemplo: He is going into the house now. in front of – na frente de. Exemplo: This line is too long. There are 200 people in front of mine. near – perto de. Exemplo: My mother lives near the church. of – de. Exemplos: Could you give me a cup of coffee? This is the president of this company.

37 off – fora de (indica fora da superfície de algo, opondo-se a on). Exemplo: The car is off the road. opposite – em frente a; do lado oposto. Exemplo: There’s a supermarket opposite the bank. out of - fora de (indica que algo ou alguém não está dentro, opondo-se a in). Exemplo: The students are out of the class. over – sobre; por cima de ( sem estar em contato).Exemplos: The cat jumped over the fence.

38 since – desde. Exemplo: I haven’t heard from Jim since January. through – através de (passando por dentro). Exemplo: The boy made a hole through the wall. throughout – por todo; de um extremo a outro. Exemplo: He traveled throughout the country two years ago. until/ till - até (em relação a tempo). Exemplo: They will wait until Wednesday. towards – em direção a. Exemplo: There’s a strange man Walking towards you.

39 under – embaixo de. Exemplo: Look! Your dog is under the table. up - para cima. Exemplo: She carried the heavy box up the stairs. with – com. Exemplo: I live with my cousins. within – em; dentro de (usada com expressões de tempo). Exemplo: She will come here within two months. without - sem. Exemplo: He went to the cinema without any money.

40 Notas: Certos verbos, adjetivos e substantivos exigem preposições que, em muitos casos, diferem do português.

41 PREPOSITIONS + VERBS

42 to believe in – acreditar to consist of – consistir em to depend on/upon – depender de to dream about/of – sonhar com to insist on – insistir em to rely on – contar com to think about/of – pensar em

43 ADJETIVOS PREPOSITIONS + ADJECTIVES

44 to be addicted to – ser viciado em to be ashamed of – ter vergonha de, estar envergonhado por ( de, com) to be dressed in (white, black...) – estar vestido de (branco,preto...) to be free from/of – estar livre de to be good /bad at (math, biology...) – ser bom/mau em ( Matemática, Biologia...)

45 SUBSTANTIVOS PREPOSITIONS + NOUNS

46 at hand – à mão at work – no trabalho by heart – de cor by mistake – por engano in bed – de cama in a hurry – com pressa in ink – a tinta in mourning – de luto in pencil – a lápis

47 in time – em tempo; com tempo on business – a negócios on time – na hora certa; no horário

48 PRESENT CONTINUOUS (PRESENTE CONTÍNUO)

49 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE ESTÁ ACONTECENDO NO MOMENTO

50 APLICAÇÃO: be (present) + ING EXEMPLO: HE IS PLAING BALL IS HE PLAING BALL?

51 PAST CONTINUOUS (passado contínuo)

52 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE ESTAVA ACONTECENDO NO PASSADO

53 APLICAÇÃO: be (past) + ING EXEMPLO: HE WAS PLAYING BALL WAS HE PLAY

54 FUTURE CONTINUOUS (futuro contínuo)

55 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE TERÁ INÍCIO NO FUTURO PRÓXIMO. NO PORTUGUÊS IGUAL A LOCUÇÃO VEBAL: ESTAREI FAZENDO

56 APLICAÇÃO: Future + be + ING EXEMPLO: HE WILL BE PLAYING BALL

57 IMMEDIATE FUTURE (futuro Imediato)

58 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE ACONTECERÁ EM UM FUTURO PRÓXIMO

59 APLICAÇÃO: be ( pres) + going to EXEMPLO: HE IS GOING TO PLAY BALL

60 FUTURE IN THE PAST (futuro do passado)

61 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE ESTAVA PRESTES A ACONTECER NO PASSADO.

62 APLICAÇÃO: be (past) + going to EXEMPLO: HE WAS GOING TO PLAY BALL

63 PRESENT PERFECT (presente perfeito)

64 DEFINIÇÃO INDICA: UMA AÇÃO QUE COMEÇOU NO PASSADO, TERMINOU MAS AINDA AFETA A SITUAÇÃO PRESENTE. UMA AÇÃO QUE COMEÇOU NO PASSADO E AINDA CONTINUA A ACONTECER NO PRESENTE. UMA AÇÃO QUE COMEÇOU EM ALGUM LUGAR DO PASSADO MAS NÃO É NECESSÁRIO DISCRIMINAR QUANDO

65 APLICAÇÃO: Has/ have + p. participle EXEMPLO HE HAS PLAYED BALL WE HAVE PLAYED BALL

66 PAST PERFECT (passado perfeito)

67 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO PASSADA QUE ACONTECEU DEPOIS DE OUTRA AÇÃO PASSADA.

68 APLICAÇÃO: had + past participle EXEMPLO: HE HAD PLAYED BALL

69 FUTURE PERFECT (futuro perfeito)

70 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE TERÁ ACONTECIDO. NO PORTUGUÊS É IGUAL A FUTURO DO PRESENTE COMPOSTO DO INDICATIVO: TEREI MORADO.

71 APLICAÇÃO: will have + p. participle EXEMPLO: HE WILL HAVE PLAYED BALL

72 PRESENT PERFECT CONTINUOUS (presente perfeito contínuo)

73 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE COMEÇOU NO PASSADO E AINDA CONTINUA ATÉ UM TEMPO DETERMINADO. NO PORTUGUÊS: TER ESTADO REALIZANDO ALGO

74 APLICAÇÃO: has/have + been + ING EXEMPLO: HE HAS BEEN PLAYING BALL WE HAVE PLAYING BALL

75 PAST PERFECT CONTINUOUS (passado perfeito contínuo)

76 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE COMEÇOU NO PASSADO E AINDA CONTINUA. NO PORTUGUÊS É IGUAL ÀS LOCUÇÕES VERBAIS: ESTIVERA MORANDO, TINHA ESTADO MORANDO, SE EU TIVESSE ESTADO MORANDO (RARAMENTE USADA) OU PODE CORRESPONDER AINDA AO PRETÉRITO MAIS QUE PERFEITO COMPOSTO = TINHA MORADO.

77 APLICAÇÃO: had + been + ING EXEMPLO: HE HAD BEEN PLAYING BALL

78 FUTURE PERFECT CONTINUOUS (futuro perfeito contínuo)

79 DEFINIÇÃO INDICA UMA AÇÃO QUE COMEÇARÁ NO PRESENTE MAS TERÁ DATA PARA FINALIZAR. NO PORTUGUÊS É IGUAL À LOCUÇÃO VERBAL: TEREI ESTADO MORANDO (RARAMENTE USADA). ESSA FORMA É GERALMENTE SUBSTITUÍDA PELO FUTURO DO PRESENTE COMPOSTO DO INDICATIVO: TEREI MORADO.

80 APLICAÇÃO: will have + been + ING EXEMPLO: HE WILL HAVE BEEN PLAYING BALL

81 VERBS OF THINKING, ATTITUDES, OPINIONS OR EXPRESSING EMOTIONS AND POSSESSION ARE NOT USED IN CONTINUOUS TENSES EXAMPLES: BELIEVENEED BELONGPREFER KNOWREMEMBER LIKESEE

82 MODAL VERBS

83 VERBOS MODAIS MAY TENSE: PRESENT USE: PERMISSION / POSSIBILITY MAY I GO? I MAY

84 VERBS MODAIS MIGHT TENSE: PAST / CONDITIONAL USE: POSSIBILITY I MIGHT GO.

85 VERBS MODAIS CAN TENSE: PRESENT USE: ABILITY / PERMISSION (informal) CAN WE STUDY HERE?

86 VERBS MODAIS COULD TENSE: PAST/ CONDITIONAL USE: ABILITY / POSSIBILITY COULD HE TRAVEL?

87 VERBS MODAIS SHOULD/ OUGHT TO TENSE: PRESENT / CONDITIONAL USE: RECOMMENDATION YOU SHOULD STUDY MORE.

88 VERBS MODAIS MUST TENSE: PRESENT USE OBLIGATION SHE MUST GO TO THE DOCTOR NOW.

89 VERBS MODAIS MUSTN´T TENSE: PRESENT USE: PROHIBITION THEY MUSTN'T CHEAT AT EXAMINATIONS.

90 INTERPRETAÇÃO DE TEXTOS: DICAS E EXERCÍCIOS

91 Algumas dicas para não perder a cabeça ao interpretar os textos: ● Leia o texto primeiro – não se preocupe com as perguntas antes de ler o trecho escolhido até o fim. Elas podem acabar dirigindo o seu raciocínio. Melhor é tentar entender o significado do texto sem se deixar influenciar por elas. ● Fuja das traduções ao pé da letra – Leia o texto apresentado em seu contexto e procure raciocinar na língua em que foi escrito. Não queira traduzir palavra por palavra: além de muito lento o método não lhe dá uma idéia geral do texto. ● Tente adivinhar o que não entendeu – Se você não entendeu alguma palavra, tente adivinhar o sentido do novo vocabulário, prestando atenção no contexto geral da obra. ● Sublinhe dados específicos – Datas, nomes, locais e números podem ajudá- lo a reunir indícios sobre o texto como um todo. Use-os para fazer marcações no texto: essas referências visuais o ajudarão a responder a algumas perguntas dirigidas. ● Anote a idéia geral de cada parágrafo – Faça anotações ao lado de cada parágrafo, isso ajudará a ganhar tempo, pois muitas vezes a pergunta se refere a um parágrafo específico. ● Veja as perguntas por último – Depois de ter lido o texto e feito suas anotações, dê uma olhada nas perguntas e, por fim, faça uma última escaneada no texto. Responda uma por uma, com muita calma. ● Cuidado ao resgatar elementos do texto para responder as perguntas – Na maioria dos concursos dissertativos hoje, pede-se que seja citado exatamente o que estava no texto, então, atenção, tente ser o mais objetivo possível.

92 VAMOS PRATICAR?

93 LEIA O TEXTO COM ATENÇÃO

94 Brazil’s Lula faces new phase In a speech last week from the capital, Brazil’s president Luiz Inácio Lula da Silva appeared to balloon with pride over his accomplishments and gloated over achieving in months what his predecessor Fernando Henrique Cardoso could not do during his eight years in office. Vocabulary: speech - discurso accomplishments – realizações gloated over – regozijou-se (exultar com malignidade sobre) achieve – alcançar over – acerca de, sobre

95 “I am pleased and the Brazilian people are satisfied that we have done something in seven months that has taken other countries years to do,” said Lula on the pension reform amendment. “The last president of Brazil spent eight years trying to get a social security reform bill through Congress.” VOCABULARY: amendment – emenda said – past of say = dizer spent – past of spend = gastar, levar (tempo para fazer) GRAMMAR – Usa-se o take também para expressar duração de algo. Exemplo: It took me one hour. (Isso me levou uma hora) It has taken me five years. (isso tem me durado cinco anos) Reparem que o take é conjugado de acordo com o tempo ao qual a ação se refere, no primeiro no simple past e no segundo no present perfect.

96 While the president is riding high over his win with pensions, analysts see a much tougher field to hoe in the coming months. Next on the Lula administration agenda is taxes, a fight that will not only be waged in the capital, but at the state and local levels as well. VOCABULARY Riding high – em alta see - ver tougher – difícil, árduo hoe – carpir tax – imposto, taxa while - enquanto wage – travar, promover as well - também

97 Governors, who backed Lula’s pension proposal in Congress, want to see additional revenue tickle down to the local levels. The president, however, insists on “tax reform designed to stimulate production, not to boost revenue” for the states, as he put it on Monday. VOCABULARY: back – apoiar proposal – proposta revenue – receita bruta, renda tickle – agradar, divertir however – no entanto, de qualquer forma tax reform – reforma tributária designed – destinada boost – aumentar, estimular put it – colocou, disse

98 1) According to the text, Brazil’s president Luiz Inácio Lula da Silva a) pretends to have revoked an amendment proposed by the former Brazilian president. b) might submit a controversial amendment that revamps the nation’s pension policy. c) has postponed a major political battle related to the nation’s pension policy. d) conceals his feeling of pride in relation to his accomplishments. e) did not conceal his elation concerning a political accomplishment. VOCABULARY: pretend – finge submit – apresentar, submeter revoke – revogar revamp – renovar elation – entusiasmo, alegria relate – relacionada conceal - esconder

99 A resposta à questão está na primeira oração do texto. Destacam-se as palavras: pride over his accomplishments (orgulha-se de seus feitos), o que é expresso claramente na alternativa e. Vale lembrar aqui também o significado de conceal – esconder.

100 2) According to the author, analysts a) foresee difficulties. b) predict victories. c) forecast gains. d) praise Lula’s victory. e) triggered political reactions. VOCABULARY: foresee – prever predict – predizer, prognosticar forecast – prever gains – ganhos, lucros praise – elogiar trigger - engatilhar

101 A resposta se encontra em: analysts see a much tougher field to hoe in the coming months. Fica claro que os analistas prevêem dificuldades para os próximos meses, portanto, a resposta correta é a letra a. Lembre-se de que foresee significa prever.

102 3) Brazil’s president intends to a) deregulate production. b) slash the budget. c) increase revenue. d) fight another war. e) state legal requirements. VOCABULARY: slash – inativar budget – receita increase – aumentar requisição – resquisição,

103 A resposta a questão se encontra em: Next on the Lula administration agenda is taxes, a fight that will not only be waged in the capital, but at the state and local levels as well. O que nos leva a conclusão de que a resposta correta é a letra d. Inclusive a palavra fight aparece no próprio texto.

104 Tax Strategies for 2003 and Beyond Even the accountants are having a hard time keeping all the phase-ins and phase-outs straight after the last tax law change (the Jobs and Growth Tax Relief Reconciliation Act of 2003, which was signed by President Bush on May 28, 2003). Our Tax Act Timeline can help you take maximum advantage of income, gift, and estate tax laws. Almost everyone will see a decrease in overall tax paid in 2003. The ordinary income tax brackets that were due to decrease gradually over time until 2006 have been accelerated into 2003. The top tax bracket is now 35%.

105 Watch out for how those income tax brackets change over time, however. For example, in 2003-2004 the 10% bracket applies to $0-$7,000 of income for single filers and $0-$14,000 for married filing jointly. But in 2005, the brackets shrink and only $0-$6,000 (single) will quality for the 10% tax and $0-$12,000 for married filing jointly. The brackets change again (back to the higher levels) in 2008.

106 1) The author refers to the Jobs and Growth Tax Relief Reconciliation Act of 2003 as a) likely to be signed. b) an achievable change. c) officially accepted. d) a changeable tax law. e) having been changed.

107 ATENÇÃO AOS DETALHES: A alternativa correta é a letra c. A resposta se encontra em: which was signed by President Bush.

108 2) According to the author, in 2003 almost everybody’s total tax bill will show a) a sharp fall. b) a reduction. c) a steep rise. d) a balance. e) an increase.

109 Almost everyone will see a decrease in overall tax paid in 2003. Esta é uma resposta bastante fácil. A alternativa correta é a letra b.

110 3) The author points out a) the difficulties faced by accountants in setting sensible tax brackets. b) the urgent need to change the last tax law. c) the government’s decision to increase tax brackets in 2005. d) a certain number of changes concerning tax brackets. e) the need to be married so as to qualify for the 10% tax bracket.

111 A única resposta possível a esta questão é a alternativa d que trata das diversas mudanças na tributação.

112 EU Law Taxes Overseas Net Firms They’ve survived the bursting of the tech bubble, a global economic downturn and the occasional virus, but now overseas Internet retailers may see their European profit push derailed by one of the oldest drags on business: tax. On July 1, a new EU (European Union) directive goes into effect requiring all Internet firms to account for value-added tax, or VAT, on “digital sales”. The law adds a 15 to 25 percent levy on select Internet transactions such as software and music downloads,monthly subscriptions to an Internet service provider and on any product purchased through an online auction anywhere in the 15- member bloc of nations.

113 The VAT tax is nothing new for some Net firms. European dot-coms have been charging customers VAT since their inception. Their overseas rivals though have been exempt, making foreign firms an obvious choice for the bargainhunting consumer.

114 1) The opening paragraph of the text a) emphasizes the need to tax digital sales. b) foresees a global economic downturn. c) refers to tax as something annoying. d) defines a future increase in digital sales. e) outlines the profit globally made.

115 A dica para esta resposta se encontra em: one of the oldest drags on business: tax. Veja o significado da palavra drag = drawback or burden (em português inconveniência). Portanto a alternativa correta é a c.

116 2) According to the text, all Internet firms are required to a) obey a new EU official order. b) prevent taxation in certain cases. c) save in tax payments. d) relocate their headquarters. e) apply for tax exemption.

117 A alternative correta é a letra a e a resposta se encontra em: On July 1, a new EU (European Union) directive goes into effect requiring all Internet firms to account for value-added tax… To go into effect, no caso acima, significa “torna-se lei”, o que torna a resposta bastante fácil.

118 3) The author states that the VAT (value-added tax) has been a) lowered. b) lifted. c) forbidden. d) reduced. e) charged.

119 A alternativa correta é a letra e, e a resposta também pode ser evidenciada pela mesma oração apresentada para a questão de número 28. O que invalida a alternativa b é o fato de que select Internet transactions é que tiveram uma taxação de mais 15 a 25%.

120 4) Concerning the European profit made by the overseas Internet retailers, it a) may be re-invested. b) may be affected. c) must be spent. d) shall be cut. e) might remain high.

121 A resposta se encontra em: Internet retailers may see their European profit push derailed. O que mostra que a alternativa correta é a letra b. Vale lembrar o significado de push derailed (cause to run off rails). Em português, o significado dessa expressão é “sair dos trilhos”.

122 SIMULADO

123 (on, in, at) July second, the European Parliament agreed to let new genetically changed products enter the European Union. Several E-U nations temporarily ___ (has halted, halted, had halted) the import of new genetically changed foods five years ago. The law approved this month makes an end to this action possible. ___ (However, Although, Even though), it creates new requirements.

124 Parliament voted in Brussels to expand the requirements to identify genetically changed products. Under the new rules, all foods that ___ (contains, contain, can contain) point-nine percent or more of genetically modified organisms must be labeled. Even foods produced with such material but without any in the final product must be labeled. So must all genetically changed animal feed.

125 The European Union approved a number of genetically changed products in the nineteennineties. But some countries put in place ___ (the, a, an) unofficial ban in nineteen-ninetyeight.

126 The United States has repeatedly criticized the ban. On June twenty-sixth, Trade Representative Robert Zoellick and Agriculture Secretary Ann Veneman spoke to reporters. They said the United States would push forward with a case against the E-U in the World Trade Organization.

127 Mister Zoellick said the E-U ban has hurt not only American farmers but also hungry people in Africa. He said "irresponsible" statements about food safety have caused ___ (any, some, no) African countries to refuse American food aid. Mister Zoellick said a number of countries are joining the effort to end the E-U ___ (policy, politics, police). He also pointed to studies that show genetically changed foods to be safe.

128 The vote by the European Parliament has cleared the way to remove the ban. But this is not the end of the issue. The E-U is also requiring that full and complete records ___ (kept, be kept, are being kept) on genetically changed products. The E-U calls this “traceability.” It means that documents must show how genetically changed products moved through the food supply.

129 American suppliers say the new E-U requirements are too ___ (cost, costly, costliness). They say they are also concerned that Europeans will not want to buy foods labeled as genetically changed. There are ___ (any, some, no) such requirements in the United States.

130 SIMULADO

131 Este é um breve simulado para que você possa checar seu conhecimento de inglês. Leia o texto abaixo cuidadosamente, localize e corrija todos os erros gramaticais e lexicais que encontrar para que o texto apresente coerência textual. Boa sorte e até a próxima aula!!!

132 The United Nations Security Council have approved a resolution to send an emergency military force to the eastern Ituri area of the Democratic Republic of Congo. U-N Secretary General Kofi Annan called off the measure earliest this month to end ethnic violence in the main town of Bunia. France will lead the U-N force of about one- thousand-four-hundred troops. Half of the troops will be French. Belgium, Germany, Spain, Italy, Britain, Canada and South Africa have said they will also take part.

133 The United States says it will not send troops, but will consider requests for financially aid. The first troops are to arrive in Congo next week. The emergency peacekeeping effort is designed to stop ethnic violence in Ituri. Opposing Lendu and Hema tribe armies are fighted for control of Bunia. The fighting has killed at least four-hundred people in recent weeks. Many of the dead was civilians.

134 U-N aid official Carolyn McAskie recent returned from the area. She says the violence in Ituri province is widespread. She says ethnic leaders are inciting hatred. Men, woman and children have killed. Others have had their arms or legs cut down. Many women have been sexually attacked. She says most of the citizens of Bunia have fled the city to U-N military camps or to poorly equipped refugee camps. The latest violence follows the withdrawal of Ugandan forces earlier this month from Bunia. The withdrawal was part of a U-N led peace agreement reached in December.

135 The recent fighting is part of a larger civil war in Congo that begun in nineteen-ninetyeight. More than three-millions people have died since the war began. The war involved opposing Congolese rebel armies with support from troops from five countries. Uganda and Rwanda had occupying armies in eastern Congo.

136 Foreign forces have withdrawal from Congo under a series of peace deals. Rebels and the government signed a power-sharing agreement in December. But eastern Congo still remains a battle area. About seven-hundred U-N troops from Uruguay are currently in Ituri. But they have been able to stop the fighting around Bunia. The French-led troops will work with the peacekeepers to protect the airport, refugees and people in the city. Rwanda and Uganda support the U-N deployment. The force will be deployed only until September. It would then be replaced by about onethousand U-N peacekeepers from Bangladesh.

137 Some observers have compared the situation in Congo to a smaller version of the mass ethnic killings in Rwanda in nineteen-ninety- four. The United Nations was criticized for not do enough to stop the killings of more than five-hundred-thousand Tutsis and moderate Hutus in Rwanda.

138 TRANSITIONS


Carregar ppt "ADVERBS. O advérbio é a parte do discurso que funciona, fundamentalmente, como modificador do verbo. Pode também, modificar um adjetivo e um outro advérbio."

Apresentações semelhantes


Anúncios Google