Instituto Catarinense de Diplomacia Class of 2008 Inglês Prof. Mauro Bittencourt, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Passado Simples e Presente Perfeito
Present Perfect Teacher Márcia.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu encaro a última cortina. My friend, I'll say it clear.
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
Presente contínuo Estar + -ando/-endo Morar: Eu estou morando na casa duma amiga. Comer: Eles estão comendo pão de queijo.
Passagem automática Well, it's not far down to paradise, at least it's not for me And if the wind is right you can sail away and find tranquility Oh,
The Present Perfect Tense
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Wh- Questions e Short Answers
SIMPLE PRESENT O Simple Present é o equivalente, na língua inglesa, ao Presente do Indicativo, na língua portuguesa. O Simple Present é usado para indicar.
Objetivo: Como usar vídeos em suas aulas.
ADVERBS Summary.
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
EXAME DO PRIMEIRO MÓDULO
Teacher Cadu English Review
ESTUDANDO GRAMÁTICA DA LÍNGUA INGLESA: PRESENT PERFECT TENSE
Bible Story Jesus' first miracle. One day there was a wedding in the city of Cana in Galilee, Jesus’ mother was there and so were Jesus’ disciples and.

HABITS.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
Phrasal Verbs.
DISCURSO DIRETO E INDIRETO
By Búzios Slides Sincronizado com a Música Fifteen Years Ago Conway Twitty Poeira & Country.
Pronomes Relativos.
The Passive Voice By Laécio Miranda.
EREM Professor Barros Guimarães Teacher: Josiane Lima
FELIZ DIA DO AMIGO!!! PS: Abaixo de cada texto tem a tradução para o inglês assim posso enviar a TODOS os meu amigos de uma só vez! I edited the real text,
Heaven Bryan Adams Oh - thinkin about all our younger years Pensando nos nossos tempos de juventude There was only you and me Só existia eu e você.
Simple Present x Present Continuous
Plácido Domingo & John Denver Perhaps love. Perhaps love is like a resting place Talvez o amor seja como um lugar de descanso A shelter from the storm.
YESTERDAY, YESTERDAY, Ontem, I KNEW THE GAMES TO PLAY Eu sabia como brincar I THOUGH I KNEW THE WAY Eu pensava que sabia LIFE WAS MEANT TO BE Como a vida.
Demonstrativo Interrogativo Relativo
Rick Astley Cry for help She’s taken my time. Ela tem tomado o meu tempo Convince me she’s fine. Me convencendo de que está bem But when she leaves.
Professor Alexandre Aula 5
SIMPLE PRESENT TENSE.
Used to.
Present Perfect Tense Formação e Usos.
Condicional Clauses If Clauses Condicionais
Modal verbs II Verbos modais 2.
Present Perfect Continuous and Past Perfect
Trasição automática Perhaps love is like a resting place Talvez o amor seja como um lugar de descanso A shelter from the storm Um abrigo da tempestade.
Adversativas: Ligam idéias que se opõem. Ex: He had no qualifications, BUT he got the job. HOWEVER AND YET NEVERTHELESS LinksTranslation ButMas, porém.
QUESTION TAGS or TAG QUESTIONS
P REPOSITION Conctores – parte 2. D EFINIÇÃO E T IPOS : Definição: liga substantivos, pronomes e outras palavras numa frase Posição: antes do substantivo.
PRESENT PERFECT 1. Não existe este tempo verbal na Língua Portuguesa; ASPECTOS A SEREM CONSIDERADOS: 2. Associa-se o Present Perfect entre uma ação do.
-A partir do 2º Slide a passagem é automática!
English II Week August 24, nd semester Lecture 25.
Na linha Tradução Rolagem automática On the Line Michael Jackson.
Língua Estrangeira - Inglês
Adjectives of quantity: some / any
A RTICLES IN ENGLISH Donesca. THE Artigo definido usado antes de substantivos no plural ou no singular que são específicos ou particulares. Uma coisa.
LÍNGUA INGLESA Subject Pronouns x Object Pronouns
RESUMOS UNIRIO Profª.: Maria Lucia Costa de Vasconcelos Chaves Disciplina: Metodologia da Pesquisa I NUTRIÇÃO/ INTEGRAL 1º semestre/2015.
SIMPLE PRESENT X PRESENT CONTINUOUS
PRESENT PERFECT. ESTRUTURA DO PRESENT PERFECT É formado por have (‘ve) / has (‘s) mais o particípio passado do verbo principal. –Ex.: I’ve seen Sarah.
Processo de leitura crítica da palavra escrita
EAD-5853 Aula 11 Abraham Yu Natália Eiro EAD-FEA.
Abril 2016 Gabriel Mormilho Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo Departamento de Administração EAD5853 Análise.
Grammar Reference Relative Pronouns Upgrade 2 - Unit 8
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Resume Chapter 8,9, 10.
Aplicativo EBSCO eBooks Autenticação
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
shut up! Go on! Multi-word verbs Hold on, please! Look out!
Transcrição da apresentação:

Instituto Catarinense de Diplomacia Class of 2008 Inglês Prof. Mauro Bittencourt, Ph.D.

SUMMARIZING

Definition Summarizing is the retelling of the important parts of a passage in a much shorter form. NBR 6028 “apresentação concisa das idéias de um texto” “apresentação concisa das idéias de um texto”

What to include? Main idea Major supporting point

What NOT to include? minor details, or the reader´s opinions

Resumo Indicativo [124p] Para otimizar meu aprendizado, devo saber como estudar, em particular, como realizar leituras proveitosas. Num primeiro contato, faço uma apreciação geral do livro, artigo, etc... Num segundo momento, busco identificar as idéias centrais através da unidade de leitura. Nessa busca das idéias principais, utilizam-se as seguintes técnicas: [1] sublinhar; [2] esquematizar; e, [3] resumir. Num terceiro momento, devo realizar uma leitura analítica conforme três etapas: a análise textual, a análise temática e a análise interpretativa. É recomendável que eu forme uma pequena biblioteca e organize a minha documentação pessoal. Basicamente, tudo é documentável: leituras, entrevistas, conversas, aulas, etc. Neste nível, ler significa fichar e arquivar tais registros. Há vários de fichamentos: o fichamento de citações; o fichamento de resumo; e, o fichamento de análise.

Resumo Informativo [276] Para otimizar meu aprendizado, devo saber como estudar, em particular, como realizar leituras proveitosas; isso implica que eu realize várias leituras. Num primeiro contato, faço uma apreciação geral do livro, artigo, etc.., identificando o tema, autor, editor, local e data de publicação. Num segundo momento, busco identificar as idéias centrais através da unidade de leitura, e.g. parágrafo, seção, capítulo. Nessa busca das idéias principais, utilizam-se as seguintes técnicas: [1] sublinhar; [2] esquematizar; e, [3] resumir. O sublinhar serve para se dar ênfase ao que é relevante, tais como a conceitos e classificações. O esquematizar serve para se criar uma representação visual do sublinhado. O resumir serve para se criar uma representação verbal do esquema. Há tipos de resumo: [i] o resumo indicativo faz menção às idéias centrais e idéias secundárias do texto; e, [ii] o resumo informativo inclui o detalhamento das idéias. Num terceiro momento, devo realizar uma leitura analítica, i.e. estudar o texto em profundidade, conforme três etapas: na análise textual, identifico vocabulário e termos importantes ou desconhecidos; na análise temática, relaciono a idéia central com as idéias secundárias; e, na análise interpretativa, formulo julgamento de valor. Enfim, torno-me co-construtor de conhecimento com o autor original. É recomendável que eu forme uma pequena biblioteca e organize a minha documentação pessoal. Basicamente, tudo é documentável: leituras, entrevistas, conversas, aulas, etc. Neste nível, ler significa fichar e arquivar tais registros. Há vários de fichamentos: no fichamento de citações registro as palavras do autor da obra lida; no fichamento de resumo registro meu entendimento da obra lida com as minhas próprias palavras; e, no fichamento de análise registro meus pontos de vista sobre as idéias do autor original.

SUMMARIZING Summarizing sentences Summarizing paragraphs Summarizing short passages

Summarizing SENTENCES Use summary words to take the place of groups of words about the same idea. Keep only the words which tell the main idea of the sentence.

Summarizing sentences 1/10 After she turned on the oven, Cíntia mixed the sugar, flour, eggs, milk, oil, and vanilla in the new blender, poured the batter into the buttered pans, and put the cake in the oven. Summary: Cíntia made a cake.

Summarizing sentences 2/10 As the bus rolled into her hometown, Edinéia looked around at the familiar streets and shops which she had not seen since she was ten years old. Summary: Edinéia went home.

Summarizing sentences 3/10 Fabian put on his raincoat, picked up his umbrella from the table near the door, turned off the lights, put out the cat, and got ready for his ten-minute walk to the bus stop. Summary: Fabian left the house.

Summarizing sentences 4/10 When Fernando returned from his vacation, he found the back door broken open, the television set missing, and all the food in their freezer gone. Summary: Fernando´s place was broken into.

Summarizing sentences 5/10 In Lenara´s library you can find mysteries, novels, biographies, travel books, how-to- manuals, science fiction thrillers, and reference books. Summary: Lenara has a variety of books.

Summarizing sentences 6/10 With his new credit card, Richard bought groceries at the supermarket, shoes at the department store, and a new set of tires for his sports car at the auto supply store. Summary: Richard purchased many things with his credit card.

Summarizing sentences 7/10 During the summer along the St. Lawrence River in Montréal, Ticianna can go rollerblading, running, walking, biking, or sailing, or she can have a picnic, listen to a concert, or watch a movie. Summary: Ticianna can do a number of things along the St. Lawrance in the summertime.

Summarizing sentences 8/10 After clearing away the old leaves and branches, Valdemir dug up the hard ground, mixed in fertilizer and new soil, raked it all smooth, and carefully placed some flower seeds. Summary: Valdemir planted a garden.

Summarizing sentences 9/10 When they heard the weather forecast, the islanders closed the windows, put tape across the glass, moved all of their plants and chairs indoors, and stocked up on bottles of fresh water. Summary: The islanders prepared for the storm.

Summarizing sentences 10/10 Wagner put his pens and pencils neatly in a row, turned on the radio, stacked his English books on the desk, got himself a soda, and sat down in his desk chair. Summary: Wagner got ready to study.

Summarizing PARAGRAPHS A § summary must be a complete sentence. The main idea is often found in the topic sentence [TS].

Summarizing PARAGRAPHS: Step 1: read it through. Step 2: check to see if § contains a TS. If TS→ paraphrase TS If not TS→ write a summary which states the main idea

Summarizing PARAGRAPHS give out handouts

Summarizing pagraphs 1/3 By 1984, NASA [...]. Summary: NASA chose Christa MacAuliffe, a school teacher, to be an astronaut.

Summarizing pagraphs 2/3 Many months of prepartion [...]. Summary: Christa went through a long and difficult training program.

Summarizing pagraphs 3/3 Everyone knows [...]. Summary: The Challenger crashed.

Summarizing SHORT PASSAGES Use summary words to take the place of groups of words about the same idea. Keep only the words which tell the main idea of the sentence.

Step 1: read it through; Step 2: check §§ for TS: If TS→ paraphrase TS If not TS→ write a summary which states the main idea Step 3: Connect the sentences together with discourse markers Summarizing SHORT PASSAGES

give out handouts

Summarizing SHORT PASSAGES give out handouts

Summarizing short passages 1/1 Summary: After months of preparation, Christa MacAuliffe, the first teacher-astronaut in NASA, died when the Challenger crashed.