CONJUNCTIONS LINKING WORDS. CONJUNCTIONS L igam orações, palavras ou grupos de palavras, estabelecendo uma relação de coordenação ou subordinação entre.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Socrates Grundtvig 2 Learning Partnership
Verbo to be.
Reported Speech or Indirect Speech
MODAL VERBS.
The Passive Voice A voz passiva é um recurso utilizado quando queremos enfatizar a ação e não quem a fez (agente). É ainda utilizado quando o agente não.
Em português correspondem às conjunções, locuções, advérbios, etc.
Subject & Object Pronouns
MODAL verbs.
VERB TO BE.
Linguagens, Códigos e suas (though, however, nevertheless, etc)
Unit 8 Subject and Object Pronouns.
Autor: John Lennon Singer: Connie Talbot
IMAGINA'T John Lennon.
slides/automáticos...aguarde
Imagine there’s no heaven Imagine que não existe o paraiso It’s easy if you try É fácil se você tentar.
Linguagens e códigos – Inglês Subject and object pronouns
INGLÊS Amilcar.
EREM Professor Barros Guimarães Teacher: Josiane Lima
Imagine there's no heaven it's easy if you try no hell below us above us only sky Imagine all the people living for today... Imagine there's no countries.
Simple Present x Present Continuous
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
Imagine John Lennon.
Michael Jackson - Beat It
Used to.
Can Must Verbos Modais Could Should.
Conjunções -Conjunctions
Precisamos entender algo! - O que é um verbo modal? Que diz respeito a modalidade, à maneira específica de se fazer algo, alguma coisa, de agir.
Adversativas: Ligam idéias que se opõem. Ex: He had no qualifications, BUT he got the job. HOWEVER AND YET NEVERTHELESS LinksTranslation ButMas, porém.
QUESTION TAGS or TAG QUESTIONS
William Hudson Tridente ambíguo My Wife and my Mother in Law - W.E. Hill, 1915.
Leia – Reflita – Contemple 1 - Consigo_ansiedade. Allen, 15 e Hering Identifique as rubricas de silicea que estão relacionadas com o MEDO de.
MODAL VERBS Cecília Hartt.
They try to tell us we´re too young Tentam nos dizer que somos muito jovens Too young to really be in love Jovens demais pra amar They say that love´s.
RELATIVE PRONOUNS ARE USED TO INTRODUCE CLAUSES THAT DEFINE OR ADD INFORMATION TO A NOUN.
Question Tag. You are a boy, aren’t you? He is going to LA, isn’t he? He is not here, is he? They were traveling by car, weren’t they? She was ok, wasn’t.
MELHOR VISUALIZAÇÃO NO POWER POINT 2000 And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu encaro a última.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Simple Present Usado para falar de... Facts related to the present (fatos relacionados ao presente): He lives in Porto Alegre. (Ele mora em Porto Alegre.)
Conjunções.
Name :Lara alvadia class:6c Number:10
Unit 4 Eating disorders Freeway - Vol. 2 GRAMMAR VOCABULARY
Tag questions ou Question tags
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
Grammar Reference: Modal Verbs
MODAL VERBS.
Unit 10 Modal verbs: can & may.
Modal verbs.
Nominal FRASE Oração Verbal SUBORDINAÇÃO Período Assindética: s/conj.
Grammar Reference: Modal Verbs
Neither one of us Nenhum de nós Glady's Knight AdsRcatyb.
Unit l Verb to be.
THE WAY WE WERE O JEITO COMO NÓS ÉRAMOS (Memories)
My Way - Frank Sinatra And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu.
(Quando eu me apaixonar)
My Way - Frank Sinatra And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu.
Unidade 8 Cultural Identity
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Grammar Reference: Modal Verbs
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
How can I say? – Class 1.
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
How can I say? – Class 11.
How can I say? – Class 6.
How can I say? – Class 15.
How can I say? – Class 2.
Conjunção Vestibular1 – É a palavra invariável que liga orações ou palavras da mesma oração, estabelecendo relações entre elas.
Transcrição da apresentação:

CONJUNCTIONS LINKING WORDS

CONJUNCTIONS L igam orações, palavras ou grupos de palavras, estabelecendo uma relação de coordenação ou subordinação entre eles. They clarify relationship between clauses. “ Conjoin” means to join together.

CONJUNCTIONS Podem ser: ADVERSATIVAS Apresentam ideias opostas; But; However (entretanto); Nevertheless (não obstante, mesmo assim) Ex: He loves you, but you don’t love him.

CONJUNCTIONS CONSECUTIVAS /CONCLUSIVAS - EXPRESSAM CONCLUSÕES: SO/ THEREFORE ( por isso, portanto)/ THUS (assim, dessa maneira) / THEN (então)/ HENCE (Daí, por isso); Ex: She has travelled many times to Europe, so she must be rich.

CONJUNCTIONS CONCESSIVAS – Expressam concessões, permissões: Although (embora); Even though (muito embora); In spite of (apesar de) Despite (apesar de); Although he is rich, he is verysimple.

CONJUNCTIONS DE ACRÉSCIMO OU CONTINUIDADE: BESIDES (além disso); MOREOVER (além do mais); FURTHERMORE (ademais, além disso) Ex: I don’t like that dictionary, besides it’s too expensive.

CONJUCTIONS Explicativas: BECAUSE; AS ( como); SINCE (desde); FOR (visto que); Ex: As the subject was not difficult, we could understand it easily.

CONJUNCTIONS As conjunções se dividem em dois tipos: COORDINATING- Ligam orações, palavras ou grupos de palavras coordenadas entre si: AND; BUT; NOR...OR THEN

CONJUNCTIONS COORDINATING: Ex: The test was easy, but I couldn’t pass. You can study or listen to music. Algumas vezes a corrdenação de duas estruturas se dá também pela adição de uma palavra no começo da 1ª estrutura, a fim de enfatizar que o que é dito se aplica a ambos os grupos coordenados. A essa estrutura denominamos CORRELATIVE COORDINATION

CONJUNCTIONS CORRELATIVE CONJUNCTIONS: Both.... And... ( Tanto quanto)/ Either... Or....; Neither... Nor...; Not only.... But also....; Whether... Or...; Ex: Both English and Spanish are important languages. Early man could neither read nor write; That man was not only handsome but also intelligent.

S UBORDINATING CONJUNCTIONS Elas introduzem as orações subordinadas, estabelecendo circunstâncias de tempo, causa, finalidade... ALTHOUGH/THOUGH- embora ; AS- À medida que; BECAUSE- porque; If- se: IN ORDER TO: Para, a fim de que; IN SPITE OF/ DESPITE OF- apesar de; SO THAT- Para que;