Linguagens, Códigos e suas

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Passado Simples e Presente Perfeito
Advertisements

THE SIMPLE PAST TENSE.
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
Pronomes Indefinidos.
Pronomes pessoais & Indefinidos
Wh- Questions e Short Answers
SIMPLE PRESENT O Simple Present é o equivalente, na língua inglesa, ao Presente do Indicativo, na língua portuguesa. O Simple Present é usado para indicar.
ADVERBS Summary.
Teacher Cadu English Review
Hurt Hurt Christina Aguilera Seems like it was yesterday Parece que foi ontem You told me how proud you were Você me disse o quanto estava orgulhoso.
ESTUDANDO GRAMÁTICA DA LÍNGUA INGLESA: PRESENT PERFECT TENSE
Língua inglesa Ensino Médio, 2º Ano. Question tags.
suas Tecnologias - Inglês Possessive Adjectives/Possessive Pronouns
HABITS.
INDIREC SPEECH.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
DISCURSO DIRETO E INDIRETO
By Búzios Slides Sincronizado com a Música Fifteen Years Ago Conway Twitty Poeira & Country.
Pronomes Relativos.
Present Continuous.
Linguagens, Códigos e suas much x many / little x few
Com Som Colaboração de Lindalva Porto Canta: Gladys Knight (H. Bergman/M.Bergman/M. Hamlisch) Canta: Gladys Knight (H. Bergman/M.Bergman/M. Hamlisch)
Linguagens, Códigos e suas Use of either neither, too, so and as well
Summer lovin' had me a blast Um amor de verão me atingiu Summer lovin', happened so fast Um amor de verão, aconteceu tão rápido I met a girl crazy.
Seize The Day Aproveite o dia
Linguagens e códigos – Inglês Subject and object pronouns
daily (diariamente) weekly (semanalmente)
Unit 2 Simple present & adverbs of frequency.
EREM Professor Barros Guimarães Teacher: Josiane Lima
WEST Tag Endings.
Heaven Bryan Adams Oh - thinkin about all our younger years Pensando nos nossos tempos de juventude There was only you and me Só existia eu e você.
Simple Present x Present Continuous
At school... Conhecendo os colegas (relembrando).
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
REVISÃO de INGLÊS 4° Bim..
I NEVER DID BEFORE EU NUNCA FIZ ANTES I'VE TRIED TO DO ALL THE THINGS THAT I ALMOST NEVER DID BEFORE MY LIFE HAS CHANGED JUST BECAUSE OF YOU Eu tentei.
Billy Paul Without You No I can't forget this evening Não, eu não posso esquecer esta tarde Or your face as you were leaving Ou o seu rosto quando você.
Professor Alexandre Aula 5
Verbos III Sentenças Perfeitas
SIMPLE PRESENT TENSE.
Used to.
Present Perfect Tense Formação e Usos.
Can Must Verbos Modais Could Should.
Adversativas: Ligam idéias que se opõem. Ex: He had no qualifications, BUT he got the job. HOWEVER AND YET NEVERTHELESS LinksTranslation ButMas, porém.
QUESTION TAGS or TAG QUESTIONS
By Búzios Slides Sincronizado com a Música All For Love Bryan Adams & Rod Stewart.
PRESENT PERFECT 1. Não existe este tempo verbal na Língua Portuguesa; ASPECTOS A SEREM CONSIDERADOS: 2. Associa-se o Present Perfect entre uma ação do.
Another day has gone Mais um dia se passou I'm still all alone E eu continuo muito só How could this be? Como pode ser? You're not here with me Você.
Língua Estrangeira - Inglês
WHEN, WHERE, WHO, WHAT, WHY, WHAT TIME, HOW OFTEN
LÍNGUA INGLESA Subject Pronouns x Object Pronouns
INDEFINITE PRONOUNS Os pronomes indefinidos são invariáveis e têm empregos específicos de acordo com a forma (afirmativa, interrogativa e negativa). 
Verbo to be. Outros verbos.. Verb to be Simple present Am Is Are.
SIMPLE PRESENT X PRESENT CONTINUOUS
PRESENT PERFECT. ESTRUTURA DO PRESENT PERFECT É formado por have (‘ve) / has (‘s) mais o particípio passado do verbo principal. –Ex.: I’ve seen Sarah.
INGLÊS Ensino Fundamental, 9° ano Used to ( repetive action in past)
Ame Inglês GRAMÁTICA I.
Where do I begin Por onde eu começo To tell a story of how great a love can be, A contar a história de quão grande um amor pode ser? The sweet love.
O simple present é um tempo verbal que descreve uma ação que acontece o tempo todo ou com uma certa frequência. Humans communicate in different ways.
Adverbs. APRESENTAÇÃOFORMAS QUADRO GERAL DAS FORMAS ADVERBIAIS TIPOADVÉRBIOS E SUAS TRADUÇÕES FREQUENCY (FREQUÊNCIA) Always (sempre) seldom (raramente)
Welcome to your VIP Class Let's Speak English Now!
Adverbs. APRESENTAÇÃOFORMAS QUADRO GERAL DAS FORMAS ADVERBIAIS TIPOADVÉRBIOS E SUAS TRADUÇÕES FREQUENCY (FREQUÊNCIA) Always (sempre) seldom (raramente)
E.E.F. LUIZ BEZERRA DE PAULA – BARRA DO SOTERO – CROATÁ – CE. DISCIPLINA DE INGLÊS – 8° & 9° ANO. ESTUDO DA MÚSICA PERFECT ED SHEERAN PROFESSOR: LUIZ FILHO.
SIMPLE PRESENT TENSE.
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
FORMAS VERBAIS II (TEMPOS PROGRESSIVOS, PERFEITOS)
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês Ensino Médio, 3 ° Ano Adverbs.
Transcrição da apresentação:

Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês Ensino Médio, 3 ° Ano Adverbs

SUGESTÕES PARA UM TRABALHO INTERDISCIPLINAR INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs ÍNDICE GRAMMAR NOTES Apresentação – Formas Quadro geral das formas adverbiais   COMPONENTE TEÓRICO 1 Estudo de alguns advérbios I COMPONENTE TEÓRICO 2 Estudo de alguns advérbios II COMPONENTE TEÓRICO 3 Estudo de alguns advérbios III COMPONENTE TEÓRICO 4 A Posição adverbial COMPONENTE TEÓRICO 5 A inversão adverbial GRAMMAR IN USE Practice 1; Practice 2; Practice 3; Practice 4; Practice 5; Practice 6 GRAMMAR IN ACTION Song: It’s now or never SUGESTÕES PARA UM TRABALHO INTERDISCIPLINAR RESPOSTAS BIBLIOGRAFIA

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs APRESENTAÇÃO FORMAS QUADRO GERAL DAS FORMAS ADVERBIAIS TIPO ADVÉRBIOS E SUAS TRADUÇÕES FREQUENCY (FREQUÊNCIA) Always (sempre) seldom (raramente) often (frequentemente) never (nunca) once (uma vez) MANNER (MODO) quickly (fast) rápidamente slowly (lentamente) well (bem) badly (mal) kindly (gentilmente) TIME (TEMPO) now (agora) soon (logo) still (ainda) then (então) tomorrow (amanhã) PLACE (LUGAR) here (aqui) there (lá) everywhere (em todo lugar) around (ao redor) beside (ao lado de) DEGREE OR INTENSITY (INTENSIDADE) very (muito) too (demais) hardly rather (bastante) almost (quase) DOUBT (DÚVIDA) maybe (talvez) perhaps probably (provavelmente) possibly (possivelmente) doubtlessly (indubitavelmente)

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs COMPONENTE TEÓRICO 1 ESTUDO DE ALGUNS ADVÉRBIOS - I ADVÉRBIO TRADUÇÃO EXEMPLOS HARDLY mal, dificilmente I can hardly walk. My feet hurt. LATELY ultimamente I’ve seen some good films lately. PRESENTLY logo Wait, I’lI come back presently. RATHER bastante, razoavelmente He is a rather stupid man. (rather é geralmente usado com conotação "negativa") FAIRLY He is a fairly clever man. (fairly transmite uma conotação “positiva") ENOUGH suficiente, suficientemente He is strong enough to lift that heavy box. STILL ainda He still lives in the same house. (antes de verbos principais) He is still sleeping. (após verbos auxiliares) YET Martin hasn't studied yet. (em frases negativas) EVEN mesmo, até mesmo Even John came late to the lesson.

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs COMPONENTE TEÓRICO 2 ESTUDO DE ALGUNS ADVÉRBIOS - II ADVÉRBIO TRADUÇÃO EXEMPLOS ANY MORE ANY LONGER não mais They don't live here any more / any longer (frases negativas) ALMOST quase I spent almost $ 100 on clothes. SHORTLY logo I’ll arrive shortly after 5 p.m. ELSE mais Who else wants to go? / What else do you want? Where else does she want to go? / I’ve got something else for you. EVER já Have you ever been there before? alguma vez If you ever come to Spain, tell me. SO assim He left a week ago, didn't he? - I think (hope) so. também I’m hungry and so is she. então She wasn't there, so I went away. OR SO aproximadamente There are ten students here, or so. AND SO ON e assim por diante I like apples, oranges, and so on. NOT (que) não Did your parents get lost? - I think (hope) not. OR ELSE ou então Come sooner, or else you won't enter. AS WELL My friends speak German as well. SUCH (A) tal I’ve never read such (a) book. tão He has such good luck !

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs COMPONENTE TEÓRICO 3 ESTUDO DE ALGUNS ADVÉRBIOS - III ADVÉRBIO TRADUÇÃO EXEMPLOS WHOEVER quem quer que Whoever says that is a liar. WHATEVER o que quer que Eat whatever (whatsoever) you want. WHEREVER onde quer que We are welcomed wherever we go WHENEVER quando quer que Call me whenever you need my help WHICHEVER qualquer que Learn whichever poem you like. ONLY só, somente Only Mr. Smith came to visit me. Mr. Smith only came to visit me. Mr. Smith came only to visit me. Mr. Smith came to visit only me. Mr. Smith came to visit me, only. (dependendo de sua posição, only muda o sentido da frase)

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs COMPONENTE TEÓRICO 4 A POSIÇÃO ADVERBIAL MODELOS EXEMPLOS Manner / Place / Time 1 2 3 (com qualquer verbo) I’ll write the letter carefully at home today. 1 2 3 Place / Manner / Time 1 2 3 (com verbos de movimento) He went to Paris by plane in 1975. 1 2 3 NOTA: As expressões adverbiais mais específicas (de tempo), antecedem as mais gerais. He was born at 6 o'clock on Christmas Eve, in 1970. 1 2 3 da mais específica para a mais geral Via de regra, os advérbios devem aparecer depois de verbos auxiliares e antes de verbos principais.

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs COMPONENTE TEÓRICO 5 A INVERSÃO ADVERBIAL ADVÉRBIO FRASE EM ORDEM DIRETA FRASE EM ORDEM INDIRETA (ADVÉRBIO + AUX. + SUJEITO) OFTEN I am often thirsty Often am I thirsty. HARDLV Peter hardly spoke Hardly did Peter speak. NEVER We have never been there Never have we been there. NOT ONLY He is not only a man Not only is he a man. RARELY They rarely eat much Rarely do they eat much. SELDOM You are seldom late Seldom are you late. NOTA: A inversão adverbial torna a frase enfática.

GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE GRAMMAR IN USE

PRACTICE 1 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Preencha com o solicitado entre parênteses: Peter hasn't driven his new car _____________________. (ainda) 2. Mark said he would _____________________ be back. (logo) 3. He is _____________________ able to draw a line. (mal) 4. He is _____________________ thinking about his girl-friend. (ainda) 5. Helen is a _____________________ levelheaded person. (bastante-ideia positiva)

PRACTICE 2 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Preencha com o solicitado entre parênteses: At school he studies Math, Physics, _____________________. (e assim por diante) 2. Have you _____________________ seen a giraffe? (já) 3. Mary and her friend got to London _____________________ before 8 a.m. (logo) 4. What _____________________ did you talk about? (mais) 5. He had to get back, _____________________ he would starve to death. (ou então)

PRACTICE 3 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Preencha com o solicitado entre parênteses: They greeted us _____________________ they saw us. (onde quer que) 2. I used to get nervous _____________________ I went to the dentist’s. (sempre que) 3. They _____________________ stopped their car when they saw ours. (somente)

PRACTICE 4 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios das frases abaixo em sua posição correta: Paul travelled last year, in June, on a Sunday, at 3 p.m. Paul travelled _____________________________________. 2. Come to visit me today, by car. Come to visit me __________________________________. 3. She studies English everyday at school carefully. _________________________________________________.

PRACTICE 5 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Como ficariam as frases: Natalia was always happy, se a iniciássemos por Always _________________________________________________ We had hardly arrived, se a iniciássemos por Hardly _________________________________________________ Complete: 3. Not only __________________ foreigners, but not welcome either. (somos)

PRACTICE 6 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: The circus has arrived (just) but the men have not put up the big tent (yet). __________________________________________________________________. I've met a more ill-mannered man (seldom). __________________________________________________________________. 3. I shall meet you (outside your office), (on Monday), (at 11 o'clock). 4. We have finished our dinner (almost).

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: 5. He comes (here), (in the afternoon), (often). __________________________________________________________________. 6. She knows what to do with that (scarcely). 7. My girl friend Jane was working (at her office), (very hard), (yesterday). 8. I have read it (never). Have you read it? (ever).

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: 9. He does his work (rarely), (carefully). __________________________________________________________________. 10. I have seen a worse play (rarely). 11. We have our dinner (at 7), (generally). 12. I walk five miles every morning (always).

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: 13. Let's go (at 7 o'clock), (to the theatre), (tonight). __________________________________________________________________. 14. Why don't you wear a coat in winter? (often). 15. They stayed (all day), (quietly), (there).

TRABALHO INTERDISCIPLINAR INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR TRABALHO INTERDISCIPLINAR SUGESTÕES

SUGESTÕES PARA UM TRABALHO INTERDISCIPLINAR INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs SUGESTÕES PARA UM TRABALHO INTERDISCIPLINAR História: fazer uma reconstituição do dia 21 de abril de 1960 quando a capital do Brasil é transferida do Rio de Janeiro para Brasília. Língua Portuguesa: estudar os poetas brasileiros e suas obras da década de 1960 para apresentação de um sarau. Física: organizar uma pesquisa sobre o lançamento do primeiro satélite pelos Estados Unidos em abril de 1960. Artes: organizar um evento sobre a “Beatlemania” e resgatar a moda e a música daquela época.

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs NO SLIDE SEGUINTE, OUÇA A MÚSICA IT’S NOW OR NEVER E COMPLETE OS ESPAÇOS VAZIOS COM OS ADVÉRBIOS. Imagem:LuckyLouie/U.S. Air Force public domain

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs It’s now or never (Elvis Presley) http://www.youtube.com/watch?v=hQAe1WRCXH0 It's ____ or ____, ____ like a willow, come hold me ____ we would cry an ocean Kiss me my darling, If we lost true love be mine ____ and sweet devotion ____ will be ____ ____, Your lips excite me, it's ____ or ____ let your arms invite me My love won't wait. For who knows ____ we'll meet ____ ____ ____ ____ I first saw you with your smile ____ tender My heart was captured, my soul surrendered I'd spend a lifetime waiting for the right time ____ that your ____ the time is ____ ____ ____. Clique no link acima e ouça a música no You Tube

ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs NOS SLIDES SEGUINTES, CONSTAM AS RESPOSTAS REFERENTES AOS EXERCÍCIOS PROPOSTOS ANTERIORMENTE ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS ANSWERS

PRACTICE 1 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Preencha com o solicitado entre parênteses: Peter hasn't driven his new car yet. (ainda) 2. Mark said he would soon be back. (logo) 3. He is hardly able to draw a line. (mal) 4. He is still thinking about his girl-friend. (ainda) 5. Helen is a fairly levelheaded person. (bastante-ideia positiva)

PRACTICE 2 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Preencha com o solicitado entre parênteses: At school he studies Math, Physics, and so on. (e assim por diante) 2. Have you ever seen a giraffe? (já) 3. Mary and her friend got to London soon before 8 a.m. (logo) 4. What else did you talk about? (mais) 5. He had to get back, or else he would starve to death. (ou então)

PRACTICE 3 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Preencha com o solicitado entre parênteses: They greeted us wherever they saw us. (onde quer que) 2. I used to get nervous whenever I went to the dentist’s. (sempre que) 3. They only stopped their car when they saw ours. (somente)

PRACTICE 4 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios das frases abaixo em sua posição correta: Paul travelled last year, in June, on a Sunday, at 3 p.m. Paul travelled at 3 p.m, on a Sunday, in June, last year. 2. Come to visit me today, by car. Come to visit me by car, today. 3. She studies English everyday at school carefully. She studies English carefully at school everyday.

PRACTICE 5 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Como ficariam as frases: Natalia was always happy, se a iniciássemos por Always was Natalie happy We had hardly arrived, se a iniciássemos por Hardly had we arrived Complete: 3. Not only are we foreigners, but not welcome either. (somos)

PRACTICE 6 INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: The circus has arrived (just) but the men have not put up the big tent (yet). The circus has just arrived but the men tent yet. I've met a more ill-mannered man (seldom). I’ve seldom met a more ill-mannered man. 3. I shall meet you (outside your office), (on Monday), (at 11 o'clock). you outside your office at 11 o’clock on Monday. 4. We have finished our dinner (almost). We have almost finished our dinner.

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: 5. He comes (here), (in the afternoon), (often). He often comes here in the afternoon. 6. She knows what to do with that (scarcely). She scarcely knows what to do with that. 7. My girl friend Jane was working (at her office), (very hard), (yesterday). ... Working very hard at her office yesterday. 8. I have read it (never). Have you read it? (ever). I have never read it. Have you ever read it ?

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: 9. He does his work (rarely), (carefully). He rarely does his work carefully. 10. I have seen a worse play (rarely). I have rarely seen a worse play. 11. We have our dinner (at 7), (generally). We generally have our dinner at 7. 12. I walk five miles every morning (always). I always walk five miles every morning.

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs Coloque os advérbios apresentados entre parênteses em sua posição correta: 13. Let's go (at 7 o'clock), (to the theatre), (tonight). Let’s go to the theatre at 7 o’clock tonight. 14. Why don't you wear a coat in winter? (often). Why don’t you often wear a coat in winter ? 15. They stayed (all day), (quietly), (there). They stayed quietly there all day.

INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs NO SLIDE SEGUINTE, OUÇA A MÚSICA IT’S NOW OR NEVER E CONFIRA AS SUAS RESPOSTAS. Imagem:LuckyLouie/U.S. Air Force public domain

Clique no link acima e ouça a música no You Tube. INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs It’s now or never (Elvis Presley) http://www.youtube.com/watch?v=hQAe1WRCXH0 It's now or never, Just like a willow, come hold me tight we would cry an ocean Kiss me my darling, If we lost true love be mine tonight and sweet devotion Tomorrow will be too late, Your lips excite me, it's now or never let your arms invite me My love won't wait. For who knows when we'll meet again this way When I first saw you with your smile so tender My heart was captured, my soul surrendered I'd spend a lifetime waiting for the right time Now that your near the time is here at last. Clique no link acima e ouça a música no You Tube.

BIBLIOGRAFIA INGLÊS, 3º Ano do Ensino Médio Adverbs LIBERATO, Wilson. Inglês Doorway: Volume Único: Ensino Médio.São Paulo: FTD, 2004. Gramáticas CELCE-Murcia, Marianne & LARSEN-Freeman, Diane. The Grammar Book; an ESL/EFL teacher’s course. Heinle & Heinle, 1999. Collins Cobuild English Grammar. London, Collins Publishers / University of Birmingham, 1991. Halliday, M. Functional Grammar. London, 1994. Quirk, R. et alii. A Grammar of contemporany English. London, Longman, 1979. Hollaender, Arnon, Vidal Varela Filho – What about learning – São Paulo, Saraiva, 1979 NUNES FILHO, Pedro– College English, Vestibular Unificado – 2º grau, 1977

Tabela de Imagens n° do slide direito da imagem como está ao lado da foto link do site onde se consegiu a informação Data do Acesso   21, 33 LuckyLouie/U.S. Air Force public domain http://en.wikipedia.org/wiki/File:DJ_SPANGDAHLEM_AIR_BASE.jpg 29/08/2012