Linguagens, Códigos e suas Tecnologias –Inglês

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
ESCOLA MUNICIPAL NELSON DE SOUZA PINHEIRO
Advertisements

Passado Simples e Presente Perfeito
Present Perfect Teacher Márcia.
Present Perfect Teacher Márcia.
THE SIMPLE PAST TENSE.
VERB TO HAVE ( PRESENT TENSE)
Verbo Modal Could = Poderia
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
REGULAR AND IRREGULAR VERBS
Reported Speech Discurso Indireto Colégio Salesiano Dom Bosco
The Present Perfect Tense
Wh- Questions e Short Answers
SIMPLE PRESENT O Simple Present é o equivalente, na língua inglesa, ao Presente do Indicativo, na língua portuguesa. O Simple Present é usado para indicar.
Objetivo: Como usar vídeos em suas aulas.
PAST CONTINUOUS Sears Tower Willis Tower.
ADVERBS Summary.
RELATIVE PRONOUNS SUMMARY.
Andressa Ribeiro do Amaral
Teacher Cadu English Review
ESTUDANDO GRAMÁTICA DA LÍNGUA INGLESA: PRESENT PERFECT TENSE
Língua inglesa Ensino Médio, 2º Ano. Question tags.
FAMILY IS FAMILY.
suas Tecnologias - Inglês Possessive Adjectives/Possessive Pronouns
RELATIVE PRONOUNS O pronome relativo é utilizado para retomar uma pessoa ou um objeto que foi falado anteriormente e funciona como conector do sujeito.
Profº.: Jeizon Alexandre
Daily Routine sleep cook have dinner study do the housework go to work
SIMPLE PAST X PAST CONTINUOUS
Present Continuous.
Pronomes Relativos.
Linguagens, Códigos e suas Verb Have to (obligation)
M.Sc. Ronnison Reges Vidal
EREM Professor Barros Guimarães Teacher: Josiane Lima
Linguagens, Códigos e suas Simple Past x Past Progressive
Simple Present x Present Continuous
At school... Conhecendo os colegas (relembrando).
SIMPLE PAST Prof. Elaine.
REVISÃO de INGLÊS 4° Bim..
Professor Alexandre Aula 5
SIMPLE PRESENT TENSE.
Used to.
Present Perfect Tense Formação e Usos.
Present Perfect Continuous and Past Perfect
QUESTION TAGS or TAG QUESTIONS
Grammar Helper Units 5 & 6.
PRESENT PERFECT 1. Não existe este tempo verbal na Língua Portuguesa; ASPECTOS A SEREM CONSIDERADOS: 2. Associa-se o Present Perfect entre uma ação do.
English II Week August 24, nd semester Lecture 25.
Língua Estrangeira - Inglês
Língua Estrangeira - Inglês
Adjectives of quantity: some / any
WHEN, WHERE, WHO, WHAT, WHY, WHAT TIME, HOW OFTEN
INSTITUTO DIVINA PASTORA SÃO PAULO, 04 DE MARÇO DE 2016 NOMES: FERNANDA – 8ºA ROBERTA GUILHERME E. PROFª: NEUSA Trabalho de Inglês.
LÍNGUA INGLESA Subject Pronouns x Object Pronouns
O tempo verbal Simple Past corresponde ao Passado Simples em português
SIMPLE PRESENT X PRESENT CONTINUOUS
PRESENT PERFECT. ESTRUTURA DO PRESENT PERFECT É formado por have (‘ve) / has (‘s) mais o particípio passado do verbo principal. –Ex.: I’ve seen Sarah.
PRESENT PERFECT X SIMPLE PAST. SIMPLE PAST Uso Fala de uma ação que já ocorreu, ou seja, algo finalizado, acabado. We worked last night. (Nós trabalhamos.
PRESENT PERFECT Indica uma ação que aconteceu em um passado reccente, mas não determinado.
INGLÊS Ensino Fundamental, 9° ano Used to ( repetive action in past)
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês Simple Past/ Irregular form.
FUTURE TENSES Professora Ellen Ikeda Inglês Técnico.
Simple Past (Regular Verbs)
Me and my family Hi there!
Unit 10 Modal verbs: can & may.
SIMPLE PRESENT TENSE.
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Unit l Verb to be.
Violence against women
Teacher Silvino Sieben
Simple Present Tense professoragenormeireles.webnode.com By:
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Transcrição da apresentação:

Linguagens, Códigos e suas Tecnologias –Inglês Ensino Médio, Série 1ª Série Simple Past/Regular Forms

Simple Past/regular forms Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms What kind of text is it? How do you know? Tarsila do Amaral 1916-Studied sculpture in São Paulo. 1917- Took painting and drawing classes with Pedro Alexandrino; met Anita Mafaltti. 1920-Went to Paris. 1922- Returned to São Paulo and formed the Grupo dos Cinco(Group of Five) with Anita Mafaltti, Mário de Andrade, Menotti del Picchia, and Oswald de Andrade. 1924- Accompanied the poet Blaise Cendras on a journey to he historic cities of Minas Gerais with Mário de Andrade, Oswald de Andrade, and others (1). Imagem: Tarsila do Amaral / Manteau Rouge, 1923 / Col. Museu Nacional de Belas Artes, RJ / Disponível em: http://www.tarsiladoamaral.com.br/versao_antiga/images/JPG/manteau_rouge.jpg

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms 1924/1925- Initiade the Pau-Brasil phase, in which she painted national themes. 1925-Ilustrated a book of poems, Pau-Brasil, by Oswald de Andrade. 1928- Painted most famous canvas Abaporu, which inspired the Movimento Antropofágico(Anthropophagy Movement), launched by Oswald de Andrade and Raul Bopp. 1933- Traveled to the Soviet Union and began a phase on social themes, with the works Operations(Workers) and Segunda Classe (Second Class). 1936- Started write na art column for Diário de São Paulo newspaper. 1954- Painted the panel Procissão do Santíssimo( Procession of the most Holy). 1956- Delivered O Batizado de Macunaíma(The Baptism of Macunaíma) to a publisher. This painting is about the work of Mário de Andrade (2).

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Thinking about the text Quem foi Tarsila do Amaral? Quais suas principais obras? Tarsila do Amaral pertence a qual movimento da Literatura Brasileira? - O que ela quis retratar em uma de suas obras mais conhecidas, “Abaporu”?

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms TEXT COMPREHENSION 1- Match the columns according to the text. Tarsila do Amaral was born... ( ) France. Anita Malfatti met... ( ) Grupo dos Cinco. In 1920,Tarsila traveled to... ( ) in a small town in São Paulo state. Mário de Andrade was part of the... ( ) Tarsila in 1917. In 1933,Tarsila do Amaral... ( ) illustrated by Tarsila do Amaral. Oswald de Andrade had one of his book... ( ) began a phase on social themes.

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms 2- Find the statement that is not true. Tarsila do Amaral... a ( ) was in Europe in 1921. b ( ) participated in the Grupo dos Cinco. c ( ) painted her most famous Canvas in 1928. d ( ) had a newspaper column in the Diário de São Paulo in 1936. e ( ) wrote a book called Pau-Brasil with will Oswald de Andrade.

Simple Past/regular forms Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms A Biografia é um gênero literário, cujo termo é derivado de “bio” que significa vida, e “grafia” que significa escrever ou descrever. É um gênero que objetiva descrever a vida de uma pessoa notável, em vários setores da sociedade. “De alguma forma, cada um é herói da sua jornada e todo herói merece ter sua história contada.” (autor desconhecido) Somehow, each is a hero of his journey and every hero deserves to have his story told.

Simple Past/regular forms Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Obras de Tarsila do Amaral Abaporu -1928 Imagem: Tarsila do Amaral / Abaporu, 1928 / Arcevo de Eduardo Constantini / Disponível em: http://pt.wikipedia.org/wiki/Ficheiro:Abaporu.jpg

Simple Past/regular forms Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Antropofagia,1929 Imagem: Tarsila do Amaral / Antropofagia, 1928 / Acervo Fundação José e Paulina Nemirovsky (São Paulo, SP) / Disponível em: http://www.itaucultural.org.br/aplicexternas/enciclopedia_ic/index.cfm?fuseaction=termos_obras&cd_verbete=74&cd_item=999&cd_idioma=28555

Simple Past/regular forms Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Look at two Tarsila’s most important paintings and answer the questions in Portuguese. 1- Abaporu 2- Antropofagia What are the similarities between the two paintings? b) What social class do you infer these people are from? c) Why do you believe that? Imagens (esq. p/ dir.): a)Tarsila do Amaral / Antropofagia, 1928 / Acervo Fundação José e Paulina Nemirovsky (São Paulo, SP) / Disponível em: http://www.itaucultural.org.br/aplicexternas/enciclopedia_ic/index.cfm?fuseaction=termos_obras&cd_verbete=74&cd_item=999&cd_idioma=28555; b) Tarsila do Amaral / Antropofagia, 1928 / Acervo Fundação José e Paulina Nemirovsky (São Paulo, SP) / Disponível em: http://www.itaucultural.org.br/aplicexternas/enciclopedia_ic/index.cfm?fuseaction=termos_obras&cd_verbete=74&cd_item=999&cd_idioma=28555

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Observe this biography: Miguel de Cervantes 1547- Was born (Spanish) 1569- Moved (Italy) 1584- Married with Catalina. 1605- Published Don Quixote (Part I). 1615- Published Don Quixote ( Part II) 1616- Died.

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms SIMPLE PAST FORMAÇÃO DE VERBOS REGULARES Regra geral: verbo no infinitivo sem a partícula to + ed. work- worked clean-cleaned play-played paint-painted Casos especiais: . Em verbos que terminam em e, acrescenta-se d. like- liked decide- decided dance- danced

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Em verbos que terminam em y, precedido de consoante, elimina-se o y e acrescenta-se ied. study- studied marry- married carry- carried Em verbos que terminam em consoante + vogal+ consoante cuja sílaba tônica é a última, dobra-se a última consoante e acrescenta-se ed. stop- stopped permit- permitted

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Affirmative form Tarsila do Amaral initiated her Pau-Brasil phase. Interrogative form Did artists organize the art exhibition? Usa-se did e o verbo volta à sua forma de infinitivo. Negative form Tarsila didn’t paint O Nascimento de Macunaíma. Usa-se didn’t ( ou did not) e o verbo volta à sua forma de infinitivo.

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Affimative form I worked last week You worked last week He worked last week She worked last week It worked last week We worked last week You worked last week They worked last week

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Exemplo com o verbo to work (trabalhar) Interrogative form Did I work? Did you work? Did he work? Did it work? Did we work? Did you work? Did they work?

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Negative form (2) I did not work ( I didn’t work) You did not work ( You didn’t work) He did not work ( He didn’t work) She did not work ( She didn’t work) It did not work (It didn’t work) We  did not work (We didn’t work) You did not work ( You didn’t work) They did not work ( They didn’t work)

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Additional Practice 1- “[...] As an artist, Salvador Dalí was not __________ to a particular stle or media.The body of his work, from early impressionist paintings through his transitional surrealist works, and into his classical period, reveals a constantly growing and evolving artist. Dalí_________in all media, leaving behind a wealth of oils, watercolors, drawings,graphics,scultures,films,photographs,performance pieces,jewels,and objects of all descriptions (3) [...]” A ( ) limited –work b) ( ) limited- worked c) ( ) limit- worked

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms 2- Born in São Paulo, Felipe Massa began karting when he____________ 8 years old, finishing in 1998_________into Formula Chevrolet, finishing the Brazilian championship in fifth place. ( ) continue-move b) ( ) continued-move c) ( ) continued-moved

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms 3-Communicative activity Ask your partner what he/she did yesterday and write down his/ her answers. Did you...yesterday? Yes, I did. No, I didn’t. What time? When? Where? What? Why? Wake up early Have breakfast Do homework Get to school early Have lunch at school Study Read Use the computer Play any sports

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms 4- Use the appropriate verb from the box to fill in the blanks. Use the simple past in the negative form and then in the affirmative form. travel- arrive -watch – study –help I__________English last night. I___________Portuguese. b) We _________the teacher this morning. We__________the principal. c) Michael_________the talk show yesterday. He_________a movie. d) Mrs.Williams__________to Los Angeles. She_________to Chicago.

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms 5-Complete the dialogs using the verbs in parentheses in the simple past. _______you _______TV today? ( watch) No, I didn’t. I________all day.(work) b)________you _______your daughter in the United States? (call) Yes, I did. I________to her at around eleven o´clock this morning. (talk) c) What time______they _______their schedule? (check) They________it at about there o´clock.(check) d) _______they _______about the price of this computer? (complain) Yes, they did. They ________it. (like)

Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Language in Action Acesse: http://www.youtube.com/watch?v=nFUVoVILZ_A E faça uma viagem à vida de Tarsila do Amaral.

Referências bibliográficas Língua Inglesa, Série 1ª Simple Past/regular forms Referências bibliográficas MARQUES, Amadeu,On Stage: Ensino Médio.São Paulo: ÁTICA,2010. UPGRADE.Richmond Educação.São Paulo:Richmond,1ª edição,2010. http://www.culturamix.com/cultura/arte/tarsila-do-amaral http://www.youtube.com/watch?v=nFUVoVILZ_A

Tabela de Imagens 2 Tarsila do Amaral / Manteau Rouge, 1923 / Col. Museu Nacional de Belas Artes, RJ / Disponível em: http://www.tarsiladoamaral.com.br/versao_antiga/images/JPG/manteau_rouge.jpg http://www.tarsiladoamaral.com.br/versao_antiga/index_frame.htm / http://www.tarsiladoamaral.com.br/versao_antiga/images/JPG/manteau_rouge.jpg 13/04/2012 8 / 10a Tarsila do Amaral / Abaporu, 1928 / Arcevo de Eduardo Constantini / Disponível em: http://pt.wikipedia.org/wiki/Ficheiro:Abaporu.jpg http://pt.wikipedia.org/wiki/Ficheiro:Abaporu.jpg 9 /10b Tarsila do Amaral / Antropofagia, 1928 / Acervo Fundação José e Paulina Nemirovsky (São Paulo, SP) / Disponível em: http://www.itaucultural.org.br/aplicexternas/enciclopedia_ic/index.cfm?fuseaction=termos_obras&cd_verbete=74&cd_item=999&cd_idioma=28555 http://www.itaucultural.org.br/aplicexternas/enciclopedia_ic/index.cfm?fuseaction=termos_obras&cd_verbete=74&cd_item=999&cd_idioma=28555