DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO UNIT 9 – DIFFERENT KINDS OF MEMORY
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO Read-only memory (ROM) – In most computers it is useful to have some of the instructions or whole programs permanently stored inside the computer. There are particular kinds of chips which enable us to do this so that the memory is not lost even when the machine is switched off. These are called ROM chips. ROM stands for read-only memory. The word non-volatile is often used to describe this kind of memory – meaning that it is not destroyed when the power is switchd off. Randon- access memory (RAM) – The other kind of memory found inside computers is called RAM. Another name for it is read/white memory. Ram chips are the kind which lose their contents when the power is lost – so this kind of memory is sometimes also describe as volatile. In the computer, RAM is the working memory. Back – up memory. The last kind of memory which concerns us is back – up memory. This is memory outside the main body of the computer in which programs can be kept for future use or in which data can be kept until the computer is ready to use it. It could be cassette tape, magnetic disk, pendriver and Mp4.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO VOCABULARY zChip = dispositivo que contém muitos transistores e outro componetes montados sobre uma peça de __________ zEnable us = capacita-nos zRndom access memory = tipo de memória da qual a informação pode ser instantaneamente copiada, não importando onde ela esteja localizada; memória de acesso ranônico ou aleatório zConcerns us = que diz respeito a nós, concerne a nós zOutside = fora zMain body + corpo principal zCan be kept = podem ser guardados zUtil = até que zReady = pronto zTo learn (aprender) learnt –learnt zoften= frequentemente zEven = mesmo quando zWhole = inteiro zIn the most = na maioria
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO Exercises 1º - Answer these questions according to the text. a) What is it useful to have in the most computer? ________________________________________________________ b) What are there to enable us to do this? ________________________________________________________ c) What word is often used to describe this kindof memory? ________________________________________________________ d) Why is this word used? ________________________________________________________
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO º - Write in English what is written in Portuguese. a)Back-up memory is the memory _________ the __________ of the computer. b) In back – up memory program ___________ for future use. c) In back – up memory data can be kept _____ the computer is ________ to use it. 3º - Write refering to the text, write down the three kinds of memory you learnt. _____________________________________________________ _____________________________________________________ ______
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO º - Match the columns look for the translation. (a)In the ( ) mesmo quando (b)whole ( ) portanto (c)So that ( )inteiro (d)Even when ( ) na maioria (e)Often ( ) até que (f)So ( ) de maneira que (g)Until ( ) frequentemente
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO WORDS OF CONNECTION - (CONECTIVOS) Ricardo Schütz Ricardo Schütz As listas abaixo se constituem numa ajuda decisiva para quem compõe textos em inglês. Os conectivos, mais freqüentemente usados, são: Em primeiro lugar, Antes de tudo,... / Para começar,... / Para início de conversa,...First of all,... / In the first place,... / To begin with,...Em primeiro lugar, Antes de tudo,... / Para começar,... / Para início de conversa,...First of all,... / In the first place,... / To begin with,... Com relação a... / No que diz respeito a... / No que tange a...Regarding... / With regards to... / Concerning... / Considering...Com relação a... / No que diz respeito a... / No que tange a...Regarding... / With regards to... / Concerning... / Considering... A propósito, … / Por falar nisso, …By the way, … / Speaking of that, … / Incidentally …A propósito, … / Por falar nisso, …By the way, … / Speaking of that, … / Incidentally … De acordo com... / Conforme... / Segundo...According to... / In accordance with...De acordo com... / Conforme... / Segundo...According to... / In accordance with... Principalmente... / Sobretudo...Especially... / Mainly... / In particular... / More important...Principalmente... / Sobretudo...Especially... / Mainly... / In particular... / More important... Portanto, … / Então...Therefore, … / So, …Portanto, … / Então...Therefore, … / So, … A partir de agora... / De agora em diante... / Daqui para a frente... From now on...A partir de agora... / De agora em diante... / Daqui para a frente... From now on...
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO Ainda – Still, not, yet.Ainda Still, not, yet. Por enquanto - For the time being, for some time.Por enquanto - For the time being, for some time. Nesse meio tempo, Enquanto isso - In the meantime,MeanwhileNesse meio tempo, Enquanto isso - In the meantime,Meanwhile Enquanto (durante o tempo em que) - While (during the time)Enquanto (durante o tempo em que) - While (during the time) Sempre que – WheneverSempre que – Whenever À medida que o tempo passa, Com o passar do tempo - As time goes by;À medida que o tempo passa, Com o passar do tempo - As time goes by; A quem interessar possa, Para os devidos fins, Para sua informação - To whom it may concern, For your information;A quem interessar possa, Para os devidos fins, Para sua informação - To whom it may concern, For your information; Que eu saiba,Pelo que eu sei, Pelo que me consta - As far as I know, As far as I can tell,To the best of my knowledge,Que eu saiba,Pelo que eu sei, Pelo que me consta - As far as I know, As far as I can tell,To the best of my knowledge, Se não me engano,Se não me falha a memória- If I'm not wrong,Se não me engano,Se não me falha a memória- If I'm not wrong, No que se refere a mim, No que depender de mim, Quanto a mim, De minha parte - As far as I'm concerned,No que se refere a mim, No que depender de mim, Quanto a mim, De minha parte - As far as I'm concerned, Do ponto de vista de, Do (sob) meu ponto de vista - From the standpointDo ponto de vista de, Do (sob) meu ponto de vista - From the standpoint of, From my standpoint;of, From my standpoint; Sem dúvida, Certamente, Com certeza, Evidentemente - Of course, For sure, Definitely, Certainly, Without, a doubt.Sem dúvida, Certamente, Com certeza, Evidentemente - Of course, For sure, Definitely, Certainly, Without, a doubt
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO Enquanto que/Ao passo que - While/ Whereas/By contrast Por um lado - On the one hand, Por outro lado/Em compensação - On the other hand/Conversely Da mesma forma/Por seu turno – Likewise.