‘Internet rights and wrongs. Choices and challenges in a Networked World’ Hillary Clinton George Washington University, February 2011.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Multiplicação das Células
David Justino e Sílvia de Almeida
Friedrich Hayek.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
International Seminar on Bilateral and South- South Cooperation TUCA cooperation meeting South-South Cooperation: the perspective of Global Partnership.
“Cenários para a economia em 2014”
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Situational Leadership II (SLII). O modelo SLII propõe que há quatro níveis de desenvolvimento pelos quais uma pessoa que aprende algo passa, e não importa.
Inglês – Profa. Claudia Mendes
ESTUDANDO GRAMÁTICA DA LÍNGUA INGLESA: PRESENT PERFECT TENSE
Where are the most populated places in Spain? Can you suggest reasons for this? Look at the atlas pages what is the difference in the climate.
AS REFORMAS DO ENSINO SUPERIOR COMPARANDO OS QUADROS LEGAIS EUROPEUS CNE Alberto Amaral
INFORMATION SECURITY IN ORGANIZATIONS Ana Helena da Silva, MCI12017 Cristiana Coelho, MCI12013.
Chapter 1 - The Foundations for a New Kind of Science Wolfram, Stephen. A New Kind of Science. Wolfram Media, Inc
© 2012 Autodesk Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 3: Utilizando Legends Tiago Marçal Ricotta Gerente de Projetos – Brasoftware.
Biologia Molecular e Celular de Nematóides BMP fone: segundas e sextas – 9:00hs
IMAGINA'T John Lennon.
slides/automáticos...aguarde
Imagine there’s no heaven Imagine que não existe o paraiso It’s easy if you try É fácil se você tentar.
Seize The Day Aproveite o dia
© 2012 Autodesk Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 6: Quantitativos de áreas precisos Tiago Marçal Ricotta Gerente de Projetos.
© 2012 Autodesk Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 5: Trabalhando em colaboração Tiago Marçal Ricotta Gerente de Projetos –
TEXTO JORNALÍSTICO (2) A progressão do tema na notícia Em Texto jornalístico (1), deixamos uma tarefa que consistia na leitura de uma notícia e na verificação.
Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 4: Representação gráfica de diversas fases Tiago Marçal Ricotta Gerente de Projetos – Brasoftware.
FELIZ DIA DO AMIGO!!! PS: Abaixo de cada texto tem a tradução para o inglês assim posso enviar a TODOS os meu amigos de uma só vez! I edited the real text,
Heaven Bryan Adams Oh - thinkin about all our younger years Pensando nos nossos tempos de juventude There was only you and me Só existia eu e você.
Simple Present x Present Continuous
Imagine John Lennon.
Plano de Neg ó cio e Capital de Risco ASIT e-Business 3 ª PARTE: Exemplos Fernando Machado 25-jun-02.
Billy Paul Without You No I can't forget this evening Não, eu não posso esquecer esta tarde Or your face as you were leaving Ou o seu rosto quando você.
My great friends let this not come to you as Meus Amigos, que isto não chegue até nós como.
Rick Astley Cry for help She’s taken my time. Ela tem tomado o meu tempo Convince me she’s fine. Me convencendo de que está bem But when she leaves.
22 de agosto 2006 IBICT Brasilia1 Architecture and language for involvement of authors and users in Open Access: Creative Commons Licenses for libraries,
O que são os alertas do Google?
Celina Lajoso, Helder Ramos, Liliana Botelho, Rodolfo Pinto, Paulo Silva Mestrado em Ciências da Educação, Especialização em Informática Educacional Tecnologias.
Michael Jackson - Beat It
Broadcasting in Brazil Octavio Penna Pieranti Director/Secretariat of Electronic Communications Ministry of Communications WIPO Meeting on South-South.
Present Perfect Tense Formação e Usos.
Redes Sociais Online ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa MCCTI Mónica Oliveira 13 de Março de 2013.
Baby I see this world has made you sad Some people can be bad The things they do, the things they say But baby I´ll wipe away those bitter tears I´ll.
QUESTION TAGS or TAG QUESTIONS
My great friends let this not come to you as Meus Amigos, que isto não chegue até nós como.
By Búzios Slides Sincronizado com a Música All For Love Bryan Adams & Rod Stewart.
Humans Rights Direitos Humanos. Direitos Fundamentais 1.Os direitos fundamentais surgiram para a assegurar às pessoas a possibilidade de ter uma vida.
Leia – Reflita – Contemple 1 - Consigo_ansiedade. Allen, 15 e Hering Identifique as rubricas de silicea que estão relacionadas com o MEDO de.
Limit Equlibrium Method. Limit Equilibrium Method Failure mechanisms are often complex and cannot be modelled by single wedges with plane surfaces. Analysis.
My great friends let this not come to you as Meus Amigos, que isto não chegue até nós como.
They try to tell us we´re too young Tentam nos dizer que somos muito jovens Too young to really be in love Jovens demais pra amar They say that love´s.
Língua Estrangeira - Inglês
INDEFINITE PRONOUNS Os pronomes indefinidos são invariáveis e têm empregos específicos de acordo com a forma (afirmativa, interrogativa e negativa). 
APPLICATIONS OF DIFFERENTIAL EQUATIONS - ANIL. S. NAYAK.
Estrutura da empresa Síntese SAP Best Practices. ©2014 SAP AG. All rights reserved.2 Estrutura Organizacional Baseline Package Área Contab. Custos 1000.
Como orientar a socialização e espiritualização? Jornada de Cardiogeriatria de Garibaldi Mário Borba Secretário Administrativo do GEMCA – DCC/SBC Grupo.
Catarina Braga 2º ano – Turma D Este jogo joga-se com, pelo menos, 5 crianças. As criança colocam-se nos quatro cantos de um quadrado e uma fica a.
MELHOR VISUALIZADO NO POWER POINT 2000 There comes a time, when we hear a certain call Haverá um tempo em que ouviremos um chamado When the world must.
Abril 2016 Gabriel Mormilho Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo Departamento de Administração EAD5853 Análise.
Pesquisa Operacional aplicada à Gestão de Produção e Logística Prof. Eng. Junior Buzatto Case 4.
Phases of Hackers. Module 1: Today’s Threat Landscape Module 2: Key Principles of Security Module 3: Understanding your enemy! Module 4: Phases of Hackers.
Teste e Qualidade de Software
Aprender Digital: dimensões e indicadores para o estudo de um determinado território educativo quanto à integração de ferramentas digitais no currículo.
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
Subway Network - São Paulo City
LOREM IPSUM Lorem Ipsum It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.
Three analogies to explain reactive power Why an analogy? Reactive power is an essential aspect of the electricity system, but one that is difficult to.
MICHEL JACKSON – LIONEL RICHIE AND FRIENDS
MICHEL JACKSON – LIONEL RICHIE AND FRIENDS
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
FORMAS VERBAIS II (TEMPOS PROGRESSIVOS, PERFEITOS)
Transcrição da apresentação:

‘Internet rights and wrongs. Choices and challenges in a Networked World’ Hillary Clinton George Washington University, February 2011

“there is a debate currently underway about whether the Internet is a force for liberation or repression. But I think that debate is largely beside the point.”

“the internet has become the public space of the 21 st century – the world’s town square, classroom, marketplace, coffeehouse, nightclub. We all shape and are shaped by what happens there.” “we need to have a serious conversation about the principles that will guide us, what rules exist and should not exist and why, what behaviors should be encouraged or discouraged and how.”

“these spaces provide an open platform, and so does the Internet. It does not serve any particular agenda, and it never should.” “one year ago, I offered a starting point for that vision by calling for a global commitment to Internet freedom.” “together, the freedoms of expression, assembly, and association online comprise what I’ve called the freedom to connect.”

Regulatory challenges ① Achieving both liberty and security ② Protecting both transparency and confidentiality ③ Protecting free expression while fostering tolerance and civility 5

“walls that divide the internet, that block political content, or ban broad categories of expression, … are far easier to erect than to maintain. Not just because people using human ingenuity find ways around them and through them but because there isn’t an economic internet and a social internet and a political internet; there’s just the internet.”

“when countries curtail internet freedom, they place limits on their economic future. … Freedom of thought and the level playing field made possible by the rule of law are part of what fuels innovation economies.” “So it’s not surprising that the European Business Council, a group of more than 70 companies, made a strong public support statement last week for internet freedom.”

“While the rights we seek to protect and support are clear, the various ways that these rights are violated are increasingly complex.” “In the last three years, we have awarded more than $20 million in competitive grants …to support a burgeoning group of technologists and activists working at the cutting edge of the fight against internet repression. (…) we support multiple tools, so if repressive governments figure out how to target one, others are available.”

Questões ①“there’s just the internet”: justificar-se-á a convergência estabelecida por HC entre a “Internet política”, a “Internet social” e a “Internet económica”?  Não apelarão os diferentes usos da Internet a princípios e regras distintos?

Questões ② HC defende uma nova liberdade de conectar (“freedom to connect”).  Comparar com o direito ao “livre acesso às redes informáticas de uso público” (CRP, art. 35.º).

Questões “what rules exist and should not exist and why, what behaviors should be encouraged or discouraged and how.”  Que regras regem hoje a Internet? (planos global, europeu, nacional)  Que regras deveriam (eventualmente) ser abolidas?  Que comportamentos encorajar ou não? Como?