A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

Workshop Pesquisa Acadêmica

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "Workshop Pesquisa Acadêmica"— Transcrição da apresentação:

1 Workshop Pesquisa Acadêmica
Prof. Dr. Andres Rodriguez Veloso 01/09/2017

2 1) Abstract e Introdução
Atividade Em grupos de 4 alunos faça uma análise da estrutura da introdução Verifique quais são os itens/temas que compõem a introdução. Verifique a ordem lógica do encadeamento de ideias dentro de cada parágrafo. Faça uma análise parágrafo por parágrafo, verificando a ordem lógica de cada parágrafo e a inter- relação entre eles para construir uma ideia. Tempo: 20 minutos De que forma o Abstract resumo o que foi apresentado no artigo?

3 A O papel do parágrafo Make the paragraph the unit of composition: one paragraph to each topic. Single sentences should not be written or printed as paragraphs. An exception may be made of sentences of transition, indicating the relation between the parts of an exposition or argument. B C D

4 https://www. dlsweb. rmit. edu

5 Moschis, G. P. , Lee, E. , Mathur, A. , E Rigdon, E. , & Kwai Fatt, C
Moschis, G. P., Lee, E., Mathur, A., E Rigdon, E., & Kwai Fatt, C. (2015). A study of delayed purchases of enabling products in the United States: the case of hearings aids. International journal of consumer studies, 39(4),

6 Topic Sentence The final sentence either emphasizes the thought of the topic sentence or states some important consequence.

7

8

9 2) Referencial teórico Referências: pré 2009 Citador por: pós 2009
An effective literature review analyses, synthesises and evaluates knowledge on a particular topic. Coletar artigos Ler 1 Tomar notas 2 Escrever 3 Referências: pré 2009 Citador por: pós 2009

10 2) Referencial teórico – lendo e tomando notas
Keep your purpose in mind when you read Don't get distracted from your reading agenda Before reading think about what you expect Previewing or pre-reading can help focus your thoughts (and stop you photocopying unnecessary information) Look at figures and graphs, skim the headings, abstract, first line of each paragraph and the conclusion Do you need to read everything with equal attention? At each stage decide whether you need to read more Summarise the authors conclusions and evidence Comment on research methodology Compare and contrast the views of other authors Make a note of what you think about the material, especially if you need to clarify Keep track of the difference between your ideas and those of other authors (reduces risk of plagiarism and helps to filter information) Make sure your notes are legible Keep clear references including page numbers in case you want to look at the original material again, or cite it in your review

11

12 https://www. dlsweb. rmit. edu

13

14

15 3) Método

16

17 4) Discussão / Considerações finais

18

19

20


Carregar ppt "Workshop Pesquisa Acadêmica"

Apresentações semelhantes


Anúncios Google