Carregar apresentação
A apresentação está carregando. Por favor, espere
PublicouFrancisco Coito Alterado mais de 9 anos atrás
1
1 GB-109 – Elementos de Computação Gráfica Professor Gilson A. Giraldi (gilson@lncc.br) Coordenação de Ciência da Computação Web Page: http://virtual01.lncc.br/~giraldi/GB-109
2
2 Ementa do Curso
3
3
4
4 What is Computer Graphics? create images with computer
5
5 What is CG used for? graphical user interfaces modeling systems simulation & visualization
6
6 What is CG used for? movies animation special effects
7
7 What is CG used for? computer games
8
8 What is CG used for? images design advertising art
9
9 What is CG used for? Virtual reality and Augmented reality
10
10 What is CG used for? Scientific Visualization
11
11 Main Areas in CG Hardware Visibility Geometric Modeling Rendering Animation
12
12 I/O Devices Virtual Reality (VR) Motion Capture Displays – VR, Holographic GPU Cameras (Image-Based-Rendering) Lazer Scanners Hardware
13
13 Hardware Input Devices Mouse 2D/3D, scanners 2D, Haptic Devices Mouse 3D Phantom - Haptic Device
14
14 Hardware Input Devices Data Glove Motion Capture
15
15 Laser Scanners Input Devices
16
16 Hardware Output Devices
17
17 Hardware Output Devices Holographic Display
18
18 3D Visualization Model
19
19 Clipping we’ve been assuming that all primitives (lines, triangles, polygons) lie entirely within the viewport in general, this assumption will not hold:
20
20 Clipping analytically calculating the portions of primitives within the viewport
21
21 Depth Clipping
22
22 Colored Wireframes
23
23 Hidden Line Removal
24
24 Hidden Surface Removal
25
25 Perspective Projection
26
26 Viewing Transformation: Camera Placement
27
27 Rasterization
28
28 Rendering
29
29 Gouraud Shading
30
30 Specular Reflection
31
31 Phong Shading
32
32 Curved Surfaces
33
33 Complex Lighting and Shading
34
34 Texture Mapping
35
35 Global Illumination Model (Ray-Tracing)
36
36 Global Illumination
37
37 Animation generating motion interpolating between frames Physics-Based Models Motion Capture
38
38 Mathematical Elements for CG Spatial Data Structures (Octree, etc) Geometric Modeling Surface Representation: Splines, NURBS, Implicit representations Variational Methods Differential Manifolds Models Light Models Image Based Techniques Kinematics and Dynamic Methods – Physics-Based Modeling Stochastic Methods – Non-Deterministic Fractals
39
39 GB-109 Objetivo Principal: Estudo de elementos teóricos básicos para CG no contexto da Modelagem Computacional. Curso Baseado em: Seminários Trabalhos Teóricos e práticos Duas provas escritas Linguagem de Programação: C ou C++
40
40 Avaliação e Média Final Duas Provas (P1 e P2): Notas de 0.0 a 10.0 0.0 – 2.9 (E)7.0 – 7.9 (B) 3.0 – 4.9 (D)8.0 – 8.9 (B+) 5.0 – 6.9 (C)9.0 – 10.0 (A) Provas com 3/5 das questões baseadas nas listas Listas para casa e listas para a sala Média dos trabalhos (Listas,implementações, Seminários): MT Média Final = 0.3*P1 + 0.2*MT + 0.5*P2
41
41 GB-109 Não é curso state-of-the-art Não enfoca utilização de aplicativos Não ensina high-level libraries (OpenGL,etc) Estes temas poderão ser cobertos em estudos posteriores.
42
42 Pré-Requisitos Geometria Analítica em 3D: Equações de retas, cônicas, planos, esferas, etc Cálculo Vetorial e Algebra Linear Cálculo Diferencial e Integral
43
43 CUIDADO! Curso trabalhoso Enfoque matemático e formal Implementações exigem tempo para obter os resultados necessários
44
44 Perspectivas para Teses Computação Gráfica Modelagem Geométrica via Métodos Variacionais Modelos Massa-Mola Realidade Virtual Visualização Científica Visualização de Campos Dependentes do Tempo Animação de Fluidos Multiresolução Técnicas Baseadas em Partículas
Apresentações semelhantes
© 2024 SlidePlayer.com.br Inc.
All rights reserved.