A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

Usabilidade Competitividade e Inovação. Agenda  Definição  Valor  Testemunhos  Métodos e técnicas  Padrões  No mundo… no Brasil  Em Pernambuco.

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "Usabilidade Competitividade e Inovação. Agenda  Definição  Valor  Testemunhos  Métodos e técnicas  Padrões  No mundo… no Brasil  Em Pernambuco."— Transcrição da apresentação:

1 Usabilidade Competitividade e Inovação

2 Agenda  Definição  Valor  Testemunhos  Métodos e técnicas  Padrões  No mundo… no Brasil  Em Pernambuco

3 Usabilidade "Usability is the measure of the quality of a user's experience when interacting with a product or system — whether a Web site, a software application, mobile technology, or any user-operated device.” Usability.gov

4 Ciclos de usabilidade "Usability is an approach to product development that incorporates direct user feedback throughout the development cycle in order to reduce costs and create products and tools that meet user needs.” UPA UPA

5 Ciclos de usabilidade

6 Usabilidade e estratégia

7 Usabilidade Valor

8 Mais funcionalidades = Mais Valor Less is more

9 Mais complexidade = Mais Valor Simplicity is the killer application

10 Usuários vão logo perceber o valor Value must be clearly communicated in the context of the need

11 Se é valor para mim, o é para todos User resaerch is required to understand your user

12 Valor é diferente para cada pessoa Value is the same for everyone. Easy customization and personalization is the future

13 Entregar valor é problema do pessoal de marketing User-centered design allows the team to work

14 Usabilidade Testemunhos

15 Increased Productivity “The average mid–sized company could gain $5 million per year in employee productivity by improving its intranet design to the top quartile level of a cross– company intranet usability study. The return on investment? One thousand percent or more.” Nielsen (2002)

16 Overall Value “I estimate that spending about 10% of a project’s budget on usability activities doubles usability.” Nielsen,2003

17 ROI About IBM…“The company said in the month after the February 1999 relaunch that traffic to the Shop IBM online store increased 120 percent, and sales went up 400 percent.” Battey (1999)

18 Exemplo ROI Melhor usabilidade –Ganhar um dia de treinamento Economia: R$ 4.270,00 –Aumento de produtividade de 10 %, Ganho no ano: R$ 156.000,00 Exemplo – Sistema ER –Usuários: 100 –Salário: R$ 1.200,00 –Custo trabalhista ano: R$ 1.560.000 + impostos Impacto financeiro –Usa por 1/3 do tempo –R$ 520.000,00 Fonte: Nielsen, 1993

19 Increased Sales “One study estimated that improving the customer experience increases the number of buyers by 40% and increases the order size by 10%.” Creative Good (2000)

20 Increased Web Site Traffic “A bad design can cost a Web site 40 percent of repeat traffic. A good design can keep them coming back. A few tests can make the difference.” Kalin (1999)

21 Decreased Cost “The average UI has some 40 flaws. Correcting the easiest 20 of these yields an average improvement in usability of 50%. The big win, however, occurs when usability is factored in from the beginning. This can yield efficiency improvements of over 700%.” Landaer (1995)

22 Tremendous Saving Sun Microsystems has shown how spending about $20,000 could yield a savings of $152 million dollars. Each and every dollar invested could return $7,500 in savings.” Rhodes (2002)

23 Engenharia de Usabilidade Métodos e Técnicas

24 "Usability is a quality attribute that assesses how easy user interfaces are to use. The word 'usability' also refers to methods for improving ease-of-use during the design process.” Jakob Nielsen, Usability 101Usability 101

25

26 Prototipagem

27 Padrões Industriais Reconhecimento da Industria

28 28 Qualidade: ISO 9126

29 ISO 13407

30 Usabilidade na Industria Consulting e Indoor

31 EUA CE Austrália

32 Brasil

33 Usabilidade no Cin em PE Porto Digital

34 Convênio de Cooperação  Disseminar a cultura de usabilidade  Criar trabalho na área de usabilidade  Levar processos em empresas de TI em PE

35

36 Obrigado Centro de Informática – UFPE –Alex Sandro Gomes asg@cin.ufpe.br www.cin.ufpe.br/~asg


Carregar ppt "Usabilidade Competitividade e Inovação. Agenda  Definição  Valor  Testemunhos  Métodos e técnicas  Padrões  No mundo… no Brasil  Em Pernambuco."

Apresentações semelhantes


Anúncios Google