2011-2012 Class 6 Introduction to Medicine II DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Socrates Grundtvig 2 Learning Partnership
Recursos Genéticos e Biotecnologia Um Brasil que dá gosto PEST RISK ANALYSIS ON INVASIVE ALIEN SPECIES THAT THREATEN BRAZILIAN BIOLOGICAL DIVERSITY Martins,
Chapter Six Pipelining
Ensuring Community Participation in Developing An HIV Prevention Intervention for Psychiatric Settings: A US-Brazil Collaboration M.L. Wainberg 1, V. Terto.
Uso de Alcool e Problemas no Brasil e nos E.U.A..
TELEVISION. Escola E/B de S. Silvestre Trabalho realizado por: Nome: André Filipe Mendes Mira Turma: CEF Nº 2 Dava do trabalho: De: 26/01/2010 a.
“Pespectiva da Pesquisa Clínica em Pediatria”
Por Dave Batty 3/2012 T Disciplinando alunos no programa Desafio Jovem Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
The portuguese public universities José Marques dos Santos Vice-President of the Council of Rectors of Portuguese Universities (CRUP) Rector of University.
From the Characterization of Academic (In)Success in Higher Education Science and Engineering Courses to the presentation of Proposals to Promote its Success.
1 O direito americano A análise das excepções concentra-se no fair use: o direito americano permite a um utilizador exigir o acesso à obra e a sua reprodução.
Going to.
III REUNIÃO DE COORDENAÇÃO REGIONAL DA BVS Lewis Joel Greene Editor Brazilian Journal of Medical and Biological Research Medical School of Ribeirão Preto.
ANÁLISE DA PRODUÇÃO EM PERIÓDICOS ( ) SEGUNDO NOVOS ESTRATOS VITÓRIA, ES – OUTUBRO 2008 Kenneth Camargo – IMS/UERJ Cláudia Medina – IESC/UFRJ.
Meeting 17 Chapter & 6-6.
Agents on Social Networks Dárlinton B. F. Carvalho Agosto de 2010.
1 Esperamos por você no próximo encontro presencial!
Vetor da rede recíproca.
GT Processo Eletrônico SG Documentos Eletrônicos Segunda reunião – 28/08/2009 Interlegis.
Uniform Resource Identifier (URI). Uniform Resource Identifiers Uniform Resource Identifiers (URI) ou Identificador de Recursos Uniforme provê um meio.
Programa de Controle da Asma e da Rinite Alergica da Bahia
SECEX SECRETARIA DE COMÉRCIO EXTERIOR MINISTÉRIO DO DESENVOLVIMENTO, INDUSTRIA E COMÉRCIO EXTERIOR BRAZILIAN EXPORTS STATISTICAL DEPURATION SYSTEM Presentation.
Precipitation Observational Capabilities at the Brazilian Institute for Space Research Carlos Frederico Angelis* Luiz Augusto Toledo Machado* Carlos Augusto.
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
Tópicos Especiais em Aprendizagem Reinaldo Bianchi Centro Universitário da FEI 2012.
Unit 1. To be (ser ou estar) - Present Im not in the library now. Are you motivated to learn? Stevens in 2nd grade. Is Nicole a top student? Are they.
Linhas gerais In this review, we describe the mechanisms involved in the initiation and development of plant-associated microbial biofilms in general,
Variability of Likert scales Effects on data collection results
Definição do MoC Subjacente a Aplicação Prof. Dr. César Augusto Missio Marcon Parcialmente extraído de trabalhos de Axel Jantch, Edward Lee e Alberto Sangiovanni-Vincentelli.
Universidade de Brasília Laboratório de Processamento de Sinais em Arranjos 1 Subspace based Multi-Dimensional Model Order Selection in Colored Noise Scenarios.
Universidade de Brasília Laboratório de Processamento de Sinais em Arranjos 1 Adaptive & Array Signal Processing AASP Prof. Dr.-Ing. João Paulo C. Lustosa.
The Present Perfect Tense
1)Introduction a) Background 2)Study Planning b) Aims and objectives a) Type of study b) How to develop the study I.Participants selection II.Questionnaires.
Revisões Sistemáticas da Literatura & Construção de Referenciais Teóricos Carlo Bellini PPGA/UFPB
Lecture 4 Pressure distribution in fluids. Pressure and pressure gradient. Hydrostatic pressure 1.
Usabilidade Competitividade e Inovação. Agenda  Definição  Valor  Testemunhos  Métodos e técnicas  Padrões  No mundo… no Brasil  Em Pernambuco.
Introdução à Criptografia Moderna – 2ª Lista de Exercícios
Metodologia de Desenvolvimento de Software Hermano Moura Alexandre Vasconcelos, André Santos, Augusto Sampaio, Hermano Moura, Paulo.
passa conforme a música
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Ontology Building Process: The Wine Domain João Graça, Márcio.
Ciências Cognitivas e Tecnologia Educacional Scaffolding of Self-Regulated Learning in Social Networks Scaffolding do Aprendizado Auto-Regulado em Redes.
Desenvolvimento de Websites. SIMA 2011
Nov 23, 20061st presentation1 Work done by: Turma 9 Guiding Professor: Dra. Cristina Santos Faculdade de Medicina da Universidade do Porto Introdução à.
Cigré/Brasil CE B5 – Proteção e Automação Seminário Interno de Preparação para a Bienal 2006 Rio de Janeiro, setembro/06.
Microprocessadores 8051 – Aula 3 Interrupção
Ambrósio et al e-POSTER Enhanced Screening for Refractive Candidates based on Corneal Tomography and Biomechanics Renato Ambrósio Jr., MD, PhD Ruiz Alonso,
Divisão Serviço da Hora Laboratório Primário de Tempo e Frequência 2010 SIM TFWG Workshop and Planning Meeting March 9 – 12 Lima, Peru. Time Scales Virtual.
Unit 22 Relative Clauses and Pronouns.
Home page: INSTITUTO NACIONAL DE ESTATÍSTICA Manufacturing statistics in Mozambique Workshop on Manufacturing Statistics 4-7 May 2009, Lusaka,
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
Importância da Meditação para Promover Qualidade de Vida
Abstract This study aimed to present a survey with the reference values from 254 Brazilian male judokas hand grip strength according to their age, weight.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
O que são os alertas do Google?
A nossa região… ALGARVE Our region… ALGARVE A nossa cidade… OLHÃO Our city… OLHÃO.
Limit Equlibrium Method. Limit Equilibrium Method Failure mechanisms are often complex and cannot be modelled by single wedges with plane surfaces. Analysis.
FUTURE TENSES Professora Ellen Ikeda Inglês Técnico.
Phases of Hackers. Module 1: Today’s Threat Landscape Module 2: Key Principles of Security Module 3: Understanding your enemy! Module 4: Phases of Hackers.
A Engenharia na Retomada dos Investimentos
Visão geral do Aprendizado de máquina
Teste e Qualidade de Software
Welcome to your VIP Class Let's Speak English Now!
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
Adição e Multiplicação
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
D ISCUSSÃO DE A RTIGO Fernando Pessuti Médico Residente de Oncologia Clínica da UNICAMP Campinas, 15 de outubro de 2019.
Transcrição da apresentação:

Class 6 Introduction to Medicine II DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

Summary: Introduction Aim Methods Questionnaire Results – 1st phase Conclusion References DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

Introduction The QUESTIONNAIRE DESIGN influences the quality of questionnaire results, which are also related to the CHOICE OF THE SCALE used in the questionnaire 1. DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? 1 Pires, M.D., G. Oliveira, and M. Behlau, Voice Activity and Participation Profile - VAPP administered in two different scales of response. J Soc Bras Fonoaudiol, (3): p

Introduction DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Visual Analogue Scale Numeric Rating Scale Numeric Analogue Scale Visual Analogue Scale Numeric Rating Scale Numeric Analogue Scale

Aim Finding out how different scales, particularly VAS, VNS and NRS, can influence an answer. DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

Methods DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

Methods Codified study, to maintain confidentiality Longitudinal study DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

QuestionnaireDescription

An example… QUESTIONNAIRE A Uso com frequência a internet para fazer downloads (por exemplo de software ou mp3, AVI de series ou músicas) __________ (Escreva um número de 0 a 10, em que 0 corresponde a discordo totalmente e 10 corresponde a concordo totalmente) Refira a sua concordância com as seguintes afirmações: QUESTIONNAIRE B Uso com frequência a internet para fazer downloads (por exemplo de software ou mp3, AVI de series ou músicas) __________ (Escreva um número de 0 a 10, em que 0 corresponde a discordo totalmente e 10 corresponde a concordo totalmente)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? An example… Refira a sua concordância com as seguintes afirmações: QUESTIONNAIRE A Acedo frequentemente a motores de busca para pesquisa de informação (por exemplo Google, SAPO, Clix, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta) Concordo totalmente Discordo totalmente QUESTIONNAIRE B Acedo frequentemente a motores de busca para pesquisa de informação (por exemplo Google, SAPO, Clix, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta) Concordo totalmente Discordo totalmente

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Fluxogram

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

During March weve handled the first questionnaire to every student in the trial. The second phase will occur in some weeks, a month after the first prove. DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Progress

We are now analysing the results with SPSS, to gather together the first group of results, to compare them later. DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Progress

So far, everybody has been very cooperative and we are positive that we will have solid and concret data by the end of our project. DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Progress

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results

Género: Feminino Masculino DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results População:

Results DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Refira a sua concordância com as seguintes afirmações: Uso com frequência a internet para fazer downloads (por exemplo de software ou mp3, AVI de series ou músicas) __________ (Escreva um número de 0 a 10, em que 0 corresponde a discordo totalmente e 10 corresponde a concordo totalmente)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Refira a sua concordância com as seguintes afirmações: Uso com frequência a internet para fazer downloads (por exemplo de software ou mp3, AVI de series ou músicas) __________ (Escreva um número de 0 a 10, em que 0 corresponde a discordo totalmente e 10 corresponde a concordo totalmente)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Discordo totalmente Concordo totalmente 1.Jogo frequentemente on-line (por exemplo Travian, Counter-strike, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta )

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Discordo totalmente Concordo totalmente 1.Jogo frequentemente on-line (por exemplo Travian, Counter-strike, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta )

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results 1.No meu estudo recorro frequentemente à internet (por exemplo procurar informação para trabalhos, aceder a livros/revistas e material didáctico, procura de definições, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta) Discordo totalmente Concordo totalmente

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results 1.No meu estudo recorro frequentemente à internet (por exemplo procurar informação para trabalhos, aceder a livros/revistas e material didáctico, procura de definições, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta) Discordo totalmente Concordo totalmente

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Comunico com amigos/familiares frequentemente pela internet (por exemplo facebook, twitter, msn,…) __________ (Escreva um número de 0 a 10, em que 0 corresponde a discordo totalmente e 10 corresponde a concordo totalmente)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Discordo totalmente Concordo totalmente 1.Comunico com amigos/familiares frequentemente pela internet (por exemplo facebook, twitter, msn,…) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Discordo totalmente Concordo totalmente Acedo frequentemente a informação diária na internet (por exemplo ler notícias de jornais/revistas, visualizar vídeos informativos, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Acedo frequentemente a informação diária na internet (por exemplo ler notícias de jornais/revistas, visualizar vídeos informativos, …) __________ (Escreva um número de 0 a 10, em que 0 corresponde a discordo totalmente e 10 corresponde a concordo totalmente)

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Discordo totalmente Concordo totalmente 1.Acedo frequentemente a motores de busca para pesquisa de informação (por exemplo Google, SAPO, Clix, …) (Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta )

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Discordo totalmente Concordo totalmente Acedo frequentemente a motores de busca para pesquisa de informação (por exemplo Google, SAPO, Clix, …) ( Marque uma cruz na recta no local que lhe parece estar de acordo com a sua resposta )

1st Questionnaire Median (min-max) 2nd Questionnaire Median (min-max) Reproducibility NRS7,442 (0,0 – 10,0)?? VAS1,331 (0,0 – 8,0)?? VNS7,436 (0,0 – 10,0)?? DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Reproductibility

DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Results Median (min-max) Agreement NRS vs VAS7,442 (0,0 – 10,0)?? VNS vs NRS 1,331 (0,0 – 8,0) ?? VAS vs VNS 7,436 (0,0 – 10,0) ?? Agreement

Conclusion With the this first questionnaires, we have gathered together some data that will hopefully help us to reach a final conclusion. DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?

References DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Bousquet, P.J., et al., Visual analog scales can assess the severity of rhinitis graded according to ARIA guidelines. Allergy, (4): p Choi, B.C. and A.W. Pak, A catalog of biases in questionnaires. Prev Chronic Dis, (1): p. A13. Hartman, J.M., et al., Tutorials in clinical research: part IV: recognizing and controlling bias. Laryngoscope, (1): p Hogikyan, N.D. and C.A. Rosen, A review of outcome measurements for voice disorders. Otolaryngol Head Neck Surg, (5): p Pesudovs, K., et al., The development, assessment, and selection of questionnaires. Optometry and Vision Science, (8): p Pires, M.D., G. Oliveira, and M. Behlau, Voice Activity and Participation Profile - VAPP administered in two different scales of response. J Soc Bras Fonoaudiol, (3): p Price, D.D., et al., A comparison of pain measurement characteristics of mechanical visual analogue and simple numerical rating scales. Pain, (2): p Rouve, S., et al., Numeric score and visual analog scale in assessing seasonal allergic rhinitis severity. Rhinology, (3): p Schiavetti, N., et al., Direct magnitude estimation and interval scaling of stuttering severity. J Speech Hear Res, (4): p

Class 6 DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? Ana Carvalho Diana Castro Inês Farinha Joana Cabrera João Sousa João Costa Mariana Costa Rita Pereira Tânia Pereira

Class 6 Introduction to Medicine II DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS? DIFFERENT SCALES: DIFFERENT ANSWERS?