TECNOLOGIA COMO UMA FERRAMENTA PODEROSA NO APRENDIZADO DE IDIOMAS

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Inquiry about eating habits (Inquérito sobre hábitos alimentares)
Present Simple vs Present Continuous
Ciência Robert Sheaffer: Prepared Talk for the Smithsonian UFO Symposium, Sept. 6, 1980.
1 Sistemas de Informação Tecnologia em Desenvolvimento de Sistemas Tecnologia em Gestão e Produção Industrial Letras - Licenciatura Língua Inglesa /Instrumental.
Experiências de Indução.
The indefinite Pronouns
Conversation lesson Unit 14 – Poetry/ Song Teacher: Anderson.
Indirect Speech By Laecio Miranda.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO.
Because we were commissioned toGo…make disciples World Evangelism Fund Offering(date)
SECEX SECRETARIA DE COMÉRCIO EXTERIOR MINISTÉRIO DO DESENVOLVIMENTO, INDUSTRIA E COMÉRCIO EXTERIOR BRAZILIAN EXPORTS STATISTICAL DEPURATION SYSTEM Presentation.
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
Mrs. ANGELA CARVALHO ARAÚjOS CLASS 2013.
CONDITIONAL SENTENCES
Teacher Andréia Deluca English Class
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
IN PAIRS: Talk to a friend about what is happening in the pictures below. EM PARES: Converse com um amigo sobre o que está acontecendo nas figuras abaixo).
Where English is Fun!!!... Onde o Inglês é divertido!!! Escola Internacional de Linguas BRAVOwww.bravoecole.com.br Brasilia - DF THE FUN CLUB.
Close to You.
Boy Meets Girl Waiting for a star to fall I hear your name whispered on the Wind Eu ouço o seu nome sussurrado no vento It’s a sound that makes me.
Gerúndios Prof. Silvino Sieben.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Ontology Building Process: The Wine Domain João Graça, Márcio.
Hoje é domingo, 14 de setembro de 2014 Agora mesmo são 22:54 h. Relaxe por uns momentos e aprecie … Com som Today is Monday, 1 st December Relax.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Understanding Epidemic Quorum Systems INESC-ID Lisbon/Technical.
Ciências Cognitivas e Tecnologia Educacional Scaffolding of Self-Regulated Learning in Social Networks Scaffolding do Aprendizado Auto-Regulado em Redes.
English Classes Relative Pronouns.
Statement of the Problem The influence of technology in education is one of the priority subjects in Educational Research, in particular, the creation.
Curriculum analysis and design Belinda Maia University of Porto.
RELATÓRIO CEMEC 06 COMPARAÇÕES INTERNACIONAIS Novembro 2013.
© 2012 Autodesk Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 2: Otimizando a modelagem para documentação Tiago Marçal Ricotta Gerente.
Unit l Verb to be.
Unit 22 Relative Clauses and Pronouns.
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Evite os sete itens após as refeições.
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
Clicar para rolar Click to run Caminha de 10 a 30 minutos todos os dias.... Sorri enquanto caminhas. Walk 10 to 30 minutes every day… Smile while you’re.
Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais Universidade Católica Portuguesa 17/12/2014Ricardo F Reis 2 nd session: Principal –
How do you identify passives in Portuguese? Os jogos olímpicos são disputados a cada 4 anos. Mais um carro foi incendiado no Rio. O novo ar condicionado.
suas Tecnologias - Inglês Possessive Adjectives/Possessive Pronouns
Pronomes Relativos.
Filipe Carvalho.
O que são os alertas do Google?
Used to.
Língua Estrangeira - Inglês
Pesquisa Operacional aplicada à Gestão de Produção e Logística Prof. Eng. Junior Buzatto Case 3.
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Visão geral do Aprendizado de máquina
-A partir do 2º Slide a passagem é automática!
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
Grammar Reference: Modal Verbs
Wondershare software On the [View] menu, point to [Master], and then click [Slide Master] or [Notes Master].
E.E.F. LUIZ BEZERRA DE PAULA – BARRA DO SOTERO – CROATÁ – CE. DISCIPLINA DE INGLÊS – 8° & 9° ANO. ESTUDO DA MÚSICA PERFECT ED SHEERAN PROFESSOR: LUIZ FILHO.
MICHEL JACKSON – LIONEL RICHIE AND FRIENDS
Grammar Reference: Modal Verbs
Unit l Verb to be.
MICHEL JACKSON – LIONEL RICHIE AND FRIENDS
Adição e Multiplicação
Grammar Reference: Modal Verbs
English Support Links Sugestão de links para estudo extra da
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
Transcrição da apresentação:

TECNOLOGIA COMO UMA FERRAMENTA PODEROSA NO APRENDIZADO DE IDIOMAS Universidade do Estado do Rio de Janeiro Instituto de Letras Departamento de Língua Inglesa TECNOLOGIA COMO UMA FERRAMENTA PODEROSA NO APRENDIZADO DE IDIOMAS Clarissa Moreira Jamison Menezes de Souza Pamela Veiga Tatiana Ramos

O Globo, 21/05/2011

O USO DA INTERNET NO PROJETO EDUCACIONAL Os recursos tecnológicos devem ser aliados à prática pedagógica para ajudar o aluno a construir conhecimento. A internet oferece uma quantidade enorme de informações, mas para que elas se tornem conhecimento é necessário que haja o processo de aprendizagem. WebQuest é uma metodologia educacional que utiliza a internet, na qual os professores orientam os alunos no aprendizado de determinado tema/conteúdo, sugerindo os caminhos a tomar para a aquisição de conhecimento.

O USO DA INTERNET NO PROJETO EDUCACIONAL WebQuest VOCÊ SABE ESCREVER E-MAILS? VOCÊ TEM CERTEZA QUE SABE ESCREVER E-MAILS QUE SEJAM ADEQUADOS, DE ACORDO COM A SITUAÇÃO, O CONTEXTO? CLARO QUE SEI! HUMM!

WebQuest: Writing e-mails properly, according to the context

INTRODUCTION Nowadays, the ability of writing properly, according to contextual demands, is essential. Such ability can make the difference at the moment you apply for a job or an internship. Do you know the difference between writing an e-mail to people close to you – as friends, parents, schoolmates, boy or girlfriend – and writing an e-mail asking for a job in a big company or an internship at a university? Do you know the difference between formal and informal writings? If you are in doubt about such subjects and want to learn more about writing an e-mail properly, you are invited to participate of this course.

TASKS First: Divide into four groups (maximum of four students in each group). Second: Two groups should choose Writing a Formal e-mail and the other two Writing an Informal e-mail and distribute the role according to the following options of tasks:

Writing a Formal e-mail TASKS Writing a Formal e-mail Writing an Informal e-mail Student: Ask for information about internship at a university. University employee: Give information about the internship at the university. Friend 1: Invite someone to be your friend at a relationship website. Friend 2: Answer the invitation showing you are interested in being his/her friend.

TASKS Third: The tasks must be made in one week. Fourth: At the second week, the students should exchange their e-mails to be analised by group, foccusing in the right and proper use of words and sentences according to the context. Fifth: At the third week, each group will show its respective analyses of writing an e-mail properly and role play the situation in class.

RESOURCES More informations about how to write e-mail properly you can find in the following sites: http://www.englishtown.com.br/community/channels/article.aspx?articlename=184-email http://www2.elc.polyu.edu.hk/CILL/eiw/e-mail.htm http://www.wikihow.com/Write-an-Email-to-a-Friend http://catho.com.br/jcs/inputer_view.phtml?id=9014 http://transparent.com.br/ingles/negocios/como-escrever-e-mails-em-ingles-avancado http://www.wikihow.com/Write-a-Formal-Email http://www.youtube.com/watch?v=9KTXjWHrQFM

ASSESSMENT Besides the group assessment, in which the students will be able to expose their analyses and exchange their opinions, they will be submitted to an individual assessment, as follows:

ASSESSMENT Decide which sentences were used in a formal (F) or an informal (I) e-mail. ( ) I’d like to ask you a favour. ( ) I’m writing to enquire about ... ( ) Could you put me up for a few days? ( ) There’s something else I’d like to ask you. ( ) I have a further request. ( ) Thank you for your consideration. ( ) I look forward to your reply. ( ) I hope that’s all right. ( ) Cheers. Are you able to define whom the e-mails were sent to? __________

EVALUATION EXCELENT VERY GOOD GOOD YOU CAN DO BETTER CRIATIVITY COHERENCE PROPER USE OF LANGUAGE ROLE PLAY

CONCLUSION We hope that, by the end of this course, you are able to: ARE YOU NOW ABLE TO WRITE AN E-MAIL PROPERLY, ACCORDING TO THE CONTEXTUAL DEMANDS? WE HOPE SO! We hope that, by the end of this course, you are able to: identify the differences between a formal and an informal e-mail write a formal e-mail according to the contextual demand.

CREDITS This WebQuest was elaborated by Clarissa Moreira, Jamison Menezes de Souza, Pamela Veiga and Tatiana Ramos, students of the course “Use of Technology in English Teaching” at the Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), under guidance of Janaína Cardoso. This WebQuest was created to work in High School with a intermediate English level students. Rio de Janeiro, May 2011