Projeto Renault Não corra com seu carro, não corra com sua mente!

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
15º Congresso Brasileiro de Catálise
Advertisements

Socrates Grundtvig 2 Learning Partnership
YOU NEEDED ME ( Você precisou de mim )
SUBJECT PRONOUNS.
And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu encaro a última cortina. My friend, I'll say it clear.
"I had very good stay at the UAlg, all my teachers were friendly and willing to help. I wish I could stay for the next semester but unfortunately I have.
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
RECOVERING FROM A FRACTURE SIMPLE PASTxPAST CONTINUOUS
Shirley Bassey Where do I begin?.
YOU NEEDED ME Slaide automático.
slide musical sandro.al® YOU NEEDED ME automático
PASSADOS SIMPLES & CONTÍNUO
I cried a tear, you wiped it dry Eu chorei uma lágrima, você a enxugou I was confused, you cleared my mind Me sentia confuso, você clareou minha mente.
What can I say There´s an empty place Where your Love filled my life And I know That a part of you will always Be a part of me O que eu posso dizer.
Teacher Cadu English Review
Maybe I didn't treat you quite as good as I should have. Maybe I didn't love you, quite as often as I could have. Talvez eu não tenha te tratado tão.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
The following ads are from a press campaign run by a church in Singapore. By all accounts, the campaign was a roaring success. Enjoy… Os anúncios.
by Louis Armstrong and Kenny G from the album Classics in the Key of G ENJOY (Aprecie. Deixe correr. A música começa no diapositivo a seguir ) Please,
EXPRESSIONS.
Pronomes Relativos.
Com Som Colaboração de Lindalva Porto Canta: Gladys Knight (H. Bergman/M.Bergman/M. Hamlisch) Canta: Gladys Knight (H. Bergman/M.Bergman/M. Hamlisch)
Me gustan los animales. Yo soy vegetariana. Me encanta la musica.! Y mi familia [mi hermano y mis amigos.
THE BHAGAWAD GITA SIMPLIFIED (O canto divino de Deus)
“Fly Like An Eagle Training” Guest Speaker Tania Diniz.
Summer lovin' had me a blast Um amor de verão me atingiu Summer lovin', happened so fast Um amor de verão, aconteceu tão rápido I met a girl crazy.
Seize The Day Aproveite o dia
INGLÊS INSTRUMENTAL TEMA: REFERENTES CONTEXTUAIS
You Needed Me Murray Anne I cried a tear, Eu chorei uma lágrima, I was confused, Me sentia confusa, I was confused, Me sentia confusa, you cleared.
ESTRUTURA QUESTIONS.
daily (diariamente) weekly (semanalmente)
FELIZ DIA DO AMIGO!!! PS: Abaixo de cada texto tem a tradução para o inglês assim posso enviar a TODOS os meu amigos de uma só vez! I edited the real text,
Heaven Bryan Adams Oh - thinkin about all our younger years Pensando nos nossos tempos de juventude There was only you and me Só existia eu e você.
Simple Present x Present Continuous
I NEVER DID BEFORE EU NUNCA FIZ ANTES I'VE TRIED TO DO ALL THE THINGS THAT I ALMOST NEVER DID BEFORE MY LIFE HAS CHANGED JUST BECAUSE OF YOU Eu tentei.
by Louis Armstrong and Kenny G from the album Classics in the Key of G ENJOY Não é preciso tocar em nada… Basta ver, ouvir e… gostar deste Mundo Maravilhoso…
Once there were green fields, Uma vez que existiam campos verdes,
My great friends let this not come to you as Meus Amigos, que isto não chegue até nós como.
Prepositions.
I know your eyes in the morning sun Quão Profundo é o Seu Amor I feel you touch me in the pouring rain E quando você levanta no sol da manhã And you come.
Michael Jackson - Beat It
Used to.
Redes Sociais Online ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa MCCTI Mónica Oliveira 13 de Março de 2013.
Mensagem de Luz e Paz Message Light and Peace TRANSIÇÃO AUTOMÁTICA OPCIONAL (OPCIONAL AUTOMATIC TRANSITION)
Modal verbs Verbos Modais.
A nossa região… ALGARVE Our region… ALGARVE A nossa cidade… OLHÃO Our city… OLHÃO.
Introductions, Sustaining a Basic Conversation, and learning about family.
My great friends let this not come to you as Meus Amigos, que isto não chegue até nós como.
By Búzios Slides Sincronizado com a Música All For Love Bryan Adams & Rod Stewart.
Na linha Tradução Rolagem automática On the Line Michael Jackson.
My great friends let this not come to you as Meus Amigos, que isto não chegue até nós como.
SISTEMA DE TRANSITIVIDADE: PARTICIPANTES PROCESSOS CIRCUNSTÂNCIAS.
When your day is long Quando seu dia é longo And the night E a noite The night is yours alone A noite é de solidão When your day is long Quando seu.
MELHOR VISUALIZADO NO POWER POINT 2000 There comes a time, when we hear a certain call Haverá um tempo em que ouviremos um chamado When the world must.
Where do I begin Por onde eu começo To tell a story of how great a love can be, A contar a história de quão grande um amor pode ser? The sweet love.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
THE ELEMENTS OF THE FUNERAL
Grammar Reference Relative Pronouns Upgrade 2 - Unit 8
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
Grammar Reference: Modal Verbs
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Grammar Reference: Modal Verbs
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
How can I say? – Class 3.
How can I say? – Class 1.
How can I say? – Class 2.
Transcrição da apresentação:

Projeto Renault Não corra com seu carro, não corra com sua mente!

Renault’s Project Don’t run with your mind, don’t run with your car!

O que foi realizado? Os alunos do colégio Sesi fizeram uma campanha de conscientização sobre mobilidade nas rodovias, durante os dias em que o projeto aconteceu foram realizados um teatro de simulação, entrevistas com os bombeiros e etc.

What was accomplished ? Students Sesi school did an awareness campaign on mobility on the roads during the days when the project happened simulation theaters were carried out interviews with firefighters and etc.

Entrevista com o Oficial Moacir Relacionada a imprudência, acidentes de transito e como lidar com essas situações

Interview with Official Moacir Interview with Official Moacir Related recklessness, car accidents and how to handle these situations.

Participantes da entrevista: Oficial Moacir, Emerson Miranda, Milena Pawuk, Douglas do Amaral, Jenifer Terres e Hernani Cruz

Interview participants: Oficial Moacir, Emerson Miranda, Milena Pawuk, Douglas do Amaral, Jenifer Terres e Hernani Cruz

Entrevista com os Bombeiros Durante a entrevista com o Oficial Moacir, ele expos para nós sua carreira, suas atividades, e as coisas pelas quais ele passou. Ele nos contou sobre como devemos agir em frente a um acidente, e nos deu dicas de como nos comportar durante uma viagem, segurança sempre em primeiro lugar. A conversa foi tranquila, e nos divertimos muitos, durou em torno de uma hora e meia, e com certeza os alunos tiraram muito proveito desse momento.

Interview with firefighters During the interview with the Official Moacir, he expounded to us his career, his activities, and the things he went through. He told us about how we should act in front of an accident, and gave us tips on how to behave during a trip, safety always comes first. The conversation was quiet and play many, lasted around an hour and a half, and certainly students took advantage of this very moment.

Teatro de conscientização Realizado para os alunos do Colégio Sesi

Theater of awareness Held for students of the College Sesi

Inicio do teatro : Ana Beatriz, Willian e Guilherme Os alunos nessa cena, representaram uma família com pressa para seguir com sua viagem

Beginning of the theater: Ana Beatriz, Willian e Guilherme Students in this scene represented a hurry with family to get on with your trip

Encerramento do teatro Os alunos fazem um encerramento, e passam uma mensagem de conscientização

Theater closing Students take a foreclosure, and spend an awareness message

Como o teatro foi realizado? Os alunos encenaram duas situações, uma delas era uma família indo viajar, com pressa, para chegar a tempo a seus compromissos. A segunda era um grupo de amigos saindo de uma festa, em direção ao carro, todos alcoolizados. Os dois veículos se chocaram, causando um terrível acidente, com apenas um sobrevivente.

As the theater was carried out ? Students staged two situations, one of them was a family going to travel, in a hurry to arrive on time to your appointments. The second was a group of friends leaving a party, into the car, all drunk. The two vehicles collided, causing a terrible accident, with only one survivor.

Qual foi o impacto que o teatro causou nos alunos? Grande parte dos alunos ficaram com a seguinte opinião: álcool e direção não combinam, assim como a pressa. As vezes a nossa diversão e a nossa pressa pode custar caro. Pense mais em quem você ama, respeite as leis!

What was the impact that the theater caused us students? Many of the students were the following opinion, alcohol and driving do not mix, as well as the rush. Sometimes our fun and our haste can be costly. Think more of who you love, respect the laws !

Alunos que participaram do teatro Esquerda para direita: Willian Tozo – Lorran Branco – Douglas do Amaral – Emerson Miranda – Milena Pawuk – Ana Beatriz Simões – Ana Karoline Simões – Kevin Iwamoto – Hendrik Vaz – Guilherme Rebane

Students who participated in the theater Left to right: Willian Tozo – Lorran Branco – Douglas do Amaral – Emerson Miranda – Milena Pawuk – Ana Beatriz Simões – Ana Karoline Simões – Kevin Iwamoto – Hendrik Vaz – Guilherme Rebane

Feedback Para os alunos que realizaram o Projeto ‘’Não corra com o seu carro, não corra com a sua mente’’ muitas lições puderam ser tiradas. Além do trabalho em equipe, pudemos aprender muito com a entrevista, o teatro e todo o resto, nos unimos em prol desse projeto, e o resultado foi excelente. O reconhecimento das pessoas é gratificante, e é bom ver que o projeto em um todo foi avaliado de maneira positiva por pelo menos 97% dos que participaram. Pudemos rever nossos valores e repensar nossas atitudes, foi realmente incrível! O projeto vai ser apresentado para a SIPAT – Semana Interna de Prevenção de Acidentes.

Feedback For students who performed the Project '' Don’t run with your car, don’t run with your mind '' many lessons could be drawn. Besides working as a team, we could learn a lot from the interview, the theater and all the rest, we unite in support of this project, and the result was excellent. Recognition of people is rewarding, and it's nice to see that the project on a whole was assessed positively cool for at least 97 % of those who participated. We review our values ​​and rethink our attitudes, it was really amazing! This project will be apresented to SIPAT, on the week of prevention of accidents.