Grammar Reference: Modal Verbs

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Modal Verbs.
Advertisements

Indirect Speech By Laecio Miranda.
MODAL VERBS.
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
MODAL verbs.
PROF.ª DANIELLE CACERES DA SILVA
Teacher Andréia Deluca English Class
Wh- Questions e Short Answers
EREM Professor Barros Guimarães Teacher: Josiane Lima
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês
At school... Conhecendo os colegas (relembrando).
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
Used to.
Can Must Verbos Modais Could Should.
Modal verbs II Verbos modais 2.
Modal verbs Verbos Modais.
QUESTION TAGS or TAG QUESTIONS
MODAL VERBS Cecília Hartt.
Modal Verbs Verbos com características especiais que são usados junto com o verbo principal para indicar “possibilidade”, “capacidade”, “obrigação”, etc.
SIMPLE PRESENT X PRESENT CONTINUOUS
MODALIZAÇÕES. MODALIZAÇÃO  Para expressar graus de probabilidade e de frequência em afirmações ou perguntas, temos à disposição inúmeros operadores modais.
RELATIVE PRONOUNS ARE USED TO INTRODUCE CLAUSES THAT DEFINE OR ADD INFORMATION TO A NOUN.
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês Simple Past/ Irregular form.
FUTURE TENSES Professora Ellen Ikeda Inglês Técnico.
Simple Present. Usa-se o Simple Present para indicar: Ações habituais: “I always brush my teeth after meals.” Ações repetidas: “Mary talks and talks and.
O simple present é um tempo verbal que descreve uma ação que acontece o tempo todo ou com uma certa frequência. Humans communicate in different ways.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Prof Marcelo Pereira de Leão
Simple Present Usado para falar de... Facts related to the present (fatos relacionados ao presente): He lives in Porto Alegre. (Ele mora em Porto Alegre.)
Grammar Reference Relative Pronouns Upgrade 2 - Unit 8
Unit 4 Eating disorders Freeway - Vol. 2 GRAMMAR VOCABULARY
Welcome to your VIP Class Let's Speak English Now!
-A partir do 2º Slide a passagem é automática!
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês
Verbos Modais Stephanie e Ester.
Características Gerais
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Resume Chapter 8,9, 10.
Tag questions ou Question tags
Grammar Helper Teacher Lu.
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
Grammar Reference: Modal Verbs
Modal Verbs can, could, will, would, may, might, should... VERBOS MODAIS INDICAM POSSIBILIDADE, HABILIDADE, CONSELHOS, OBRIGAÇÃO, NECESSIDADE, CERTEZA.
Unidade 2 Education Issues
MODAL VERBS.
Unit 10 Modal verbs: can & may.
Modal verbs.
SIMPLE PRESENT TENSE.
Unidade 1 Family Life Freeway - Vol. 1
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Modal Verbs: should, must, may,
Grammar Reference: Modal Verbs
Neither one of us Nenhum de nós Glady's Knight AdsRcatyb.
Unit l Verb to be.
Music: expression of culture
THE WAY WE WERE O JEITO COMO NÓS ÉRAMOS (Memories)
My Way - Frank Sinatra And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu.
Indirect Speech Upgrade 3 - Unit 4
Simple Present Tense professoragenormeireles.webnode.com By:
My Way - Frank Sinatra And now, the end is here E agora o fim está próximo, And so I face the final curtain E então eu.
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês
Grammar Reference: Present Continuous
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
How can I say? – Class 5.
Unit 8 This is the end Freeway - Vol. 3 GENERAL REVISION
How can I say? – Class 8.
FORMAS VERBAIS II (TEMPOS PROGRESSIVOS, PERFEITOS)
Transcrição da apresentação:

Grammar Reference: Modal Verbs Upgrade 1 - Unit 6 Grammar Reference: Modal Verbs Ao apresentar a lâmina inicial, escreva no quadro (ou apenas diga) algumas frases com verbos modais. Você pode usar as frases que eles verão nas lâminas seguintes e outras com os mesmos verbos. A cada frase que você disser, peça aos alunos que identifiquem os verbos da frase. Eles certamente vão dizer dois verbos, sendo que um deles é o modal. Chame a atenção deles para isto: o primeiro verbo da frase é um verbo diferente, que tem as formas afirmativa, interrogativa e negativa feitas com eles mesmo, sem depender de auxiliar.

You should stop smoking! Can I go to the toilet? You should stop smoking! Leia as frases com os alunos e chame a atenção deles para os verbos modais, aos quais você se referiu na primeira lâmina.

If you want a healthier life, you must change your habits. Leia a frase com os alunos e chame a atenção deles para o verbo modal que o médico usa. Pergunte a eles, usando o MUST, que hábitos devem ser mudados na opinião deles (eles vão criar uma situação fictícia, imaginar que o homem na imagem fuma muito, come muita gordura, etc.). Você mesmo(a) pode dizer a eles as coisas “ruins” que esse homem faz em relação à saúde dele.

Modal Verbs are a type of auxiliary verb. They are also called auxiliary verbs and are used with the main verb to form a statement or question. After the modal verbs we always use the infinitive. Leia as explicações e esclareça eventuais dúvidas.

SHOULD (DON’T) MIGHT HAVE TO Some MODAL VERBS in English are: CAN COULD MUST /HAVE TO MAY SHOULD (DON’T) MIGHT HAVE TO Chame a atenção para cada verbo da lâmina, conversando com os alunos sobre as ideias que eles passam.

CAN Indicates POSSIBILITY or ABILITY. Drinking too much alcohol can be dangerous to your health. I can speak four languages fluently. In questions, CAN asks for permission or about possibilities. Can I go to the toilet? Who can help me with my homework? Leia os exemplos para cada ideia que o verbo expressa. Peça outros exemplos aos alunos com base na realidade deles e dê outros exemplos seus.

COULD Indicates POSSIBILITY or ABILITY in the PAST. The accident could have killed you. When I was a child, I couldn’t play soccer very well. COULD is also used to state hypothesis and make speculation. If I had time, I could spend more time with my family. In this case, he could be the victim. Leia os exemplos para cada ideia que o verbo expressa. Peça outros exemplos aos alunos com base na realidade deles e dê outros exemplos seus.

MUST Indicates an OBLIGATION or PROHIBITION. You must turn off your phones inside the classroom. You mustn’t smoke inside this building. MUST is used to say that we are sure something is true. You live downtown, right? Your house must be very noisy. He must be very rich! Look at his expensive car. Leia os exemplos para cada ideia que o verbo expressa. Peça outros exemplos aos alunos com base na realidade deles e dê outros exemplos seus.

HAVE TO/ HAS TO It indicates the strongest obligation n English. It usually refers to external impositions: In this school, you have to wear a uniform. The past of have to/ has to is had to

(DON’T/ DOESN’T) HAVE TO Curiously, the negative of have to / has to indicates lack of obligation or no necessity: She doesn’t have to bring anything to drink for the party.

MAY & MIGHT Indicate an UNCERTAIN ACTION. I don’t know where he is. He may (might) be in his office. The shop may (might) give us a discount in the next purchase. MAY can also be used to ask for permission in formal situations. Leia os exemplos para cada ideia que o verbo expressa. Peça outros exemplos aos alunos com base na realidade deles e dê outros exemplos seus. May I drink some water? May I have another slice of pizza?

SHOULD / SHOULDN’T Indicate suggestion or recommendation. You should eat less if you want to lose weight. You should study more. Your grades are not good. SHOULD is also used to say what is correct in a situation or refer to an uncertain prediction. Leia os exemplos para cada ideia que o verbo expressa. Peça outros exemplos aos alunos com base na realidade deles e dê outros exemplos seus. The Police should arrest that man soon. The price of the gas should increase in the next weeks.

And you? What couldn’t you do when you were a child that you can do now? In order to have a healthier life, what should you do less or more? Finalize a apresentação fazendo as perguntas da lâmina aos alunos. Explore as situações, criando mais perguntas com base nas respostas dadas. List some of the things you must and you mustn’t do in your classroom.