William Hudson - 1920. Tridente ambíguo My Wife and my Mother in Law - W.E. Hill, 1915.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Socrates Grundtvig 2 Learning Partnership
Advertisements

Modal Verbs.
Inglés de novo? NÃO…...
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Shirley Bassey Where do I begin?.
Much more than a game It´s a visual thing: audio-visual techology in education.
Pronomes pessoais & Indefinidos
Wh- Questions e Short Answers
ORIENTAÇÃO SOBRE OS CONTEÚDOS DO CADERNO
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (votado como o melhor de 2007)
AS RELAÇÕES IMAGENS/LEGENDAS NA ASTROFÍSICA À LUZ DA SEMIÓTICA TENSIVA
Inglês – Profa. Claudia Mendes
What can I say There´s an empty place Where your Love filled my life And I know That a part of you will always Be a part of me O que eu posso dizer.
Bible Story Jesus' first miracle. One day there was a wedding in the city of Cana in Galilee, Jesus’ mother was there and so were Jesus’ disciples and.
Unit 8 Subject and Object Pronouns.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
DISCURSO DIRETO E INDIRETO
Com Som Colaboração de Lindalva Porto Canta: Gladys Knight (H. Bergman/M.Bergman/M. Hamlisch) Canta: Gladys Knight (H. Bergman/M.Bergman/M. Hamlisch)
Edição multimédia aula 6 Linguagens do discurso áudio Faculdade de Ciências Humanas – 2012/2013.
FNI 2C EM 1 Transmission Electron Microscope. FNI 2C EM2 TEM Image of E. Coli.
IMAGINA'T John Lennon.
slides/automáticos...aguarde
Imagine there’s no heaven Imagine que não existe o paraiso It’s easy if you try É fácil se você tentar.
The Campesino a Campesino Movement The Campesino a Campesino movement is an extensive grassroots movement in Central America and Mexico. It is a cultural.
ACTIVITIES:.
FELIZ DIA DO AMIGO!!! PS: Abaixo de cada texto tem a tradução para o inglês assim posso enviar a TODOS os meu amigos de uma só vez! I edited the real text,
Filipe Carvalho.
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
Imagine John Lennon.
Plano de Neg ó cio e Capital de Risco ASIT e-Business 3 ª PARTE: Exemplos Fernando Machado 25-jun-02.
Billy Paul Without You No I can't forget this evening Não, eu não posso esquecer esta tarde Or your face as you were leaving Ou o seu rosto quando você.
Rick Astley Cry for help She’s taken my time. Ela tem tomado o meu tempo Convince me she’s fine. Me convencendo de que está bem But when she leaves.
1 Beatriz Accioly Antropóloga Cultural Anthropologist Gênero e o viés inconsciente Gender and unconscious bias Global Summit of.
XML Namespaces XML Namespaces provê um método para evitar conflito de nomes de elementos.
Aula Prática PRA Projecção do Filme O Dia Depois do Amanhã.
O que são os alertas do Google?
Used to.
Redes Sociais Online ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa MCCTI Mónica Oliveira 13 de Março de 2013.
PSTDP Week 20 Thursday Reading/Writing.
Communicate - Trade - Culture William Barron Mobile/Cell –
It’s Challenge Time, people!!!. As you must know, Portugal has recently achieved another conquer …
Adversativas: Ligam idéias que se opõem. Ex: He had no qualifications, BUT he got the job. HOWEVER AND YET NEVERTHELESS LinksTranslation ButMas, porém.
SHANXI, CHINA CITY BUILT IN THE MOUNTAINS OF SHAN This is amazing and we have to wonder how, why and when did they do this. From where & how do they get.
Associação dos Médicos de Língua Portuguesa de Macau “ 澳門葡語醫生協會 Association of Macau Portuguese Speaking Physicians Date: November 14, 2015 Venue: Military.
They try to tell us we´re too young Tentam nos dizer que somos muito jovens Too young to really be in love Jovens demais pra amar They say that love´s.
Adjectives of quantity: some / any
LÍNGUA INGLESA Subject Pronouns x Object Pronouns
MELHOR VISUALIZADO NO POWER POINT 2000 There comes a time, when we hear a certain call Haverá um tempo em que ouviremos um chamado When the world must.
Where do I begin Por onde eu começo To tell a story of how great a love can be, A contar a história de quão grande um amor pode ser? The sweet love.
Oficina 2: Rhymes, chants and songs Poemas, rimas e músicas tradicionais, contemporâneas e pedagógicas para a aprendizagem de língua inglesa.
CONJUNCTIONS LINKING WORDS. CONJUNCTIONS L igam orações, palavras ou grupos de palavras, estabelecendo uma relação de coordenação ou subordinação entre.
Profissionais & Empresas
Name :Lara alvadia class:6c Number:10
Presents:.
TAKEAWAYS MY 8 KEY FROM THE SUPER INSIGHTFUL Q&A WITH GARY VEE.
Three analogies to explain reactive power Why an analogy? Reactive power is an essential aspect of the electricity system, but one that is difficult to.
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Neither one of us Nenhum de nós Glady's Knight AdsRcatyb.
(Quando eu me apaixonar)
Unidade 8 Cultural Identity
Grammar Reference: Present Continuous
GRAMMAR. VERB TO BE... AMAREIS Ó STUDENTS, VÓS AMAREIS O INGLÊS E A SUA TEACHER KARINA PARA TODO SEMPRE. AMAREIS.
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
How can I say? – Class 1.
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
How can I say? – Class 2.
How can I say? – Class 14.
Transcrição da apresentação:

William Hudson

Tridente ambíguo

My Wife and my Mother in Law - W.E. Hill, 1915

Ilusão Ponzo

Imagem Padrão óptico Experiência mental

Fisiologia da percepção

Fisiologicamente Etnograficamente Lemos imagens Psicologicamente

Ler um filmeVer um filme ≠

“We understand film not because we have an knowledge of its system; rather, we achieve an understanding of its system because we understand the film” Christian Metz, Film Language

Significado Significante ≠

“A film is difficult to explain because it is easy to understand” Christian Metz, Film Language

“The power of language systems is that there is a very great difference between the signifier and the signified; the power of film is that there is not” James Monaco, How To Read A Film

“The great thing about literature is that you can imagine; the great thing about film is that you can’t” James Monaco, How To Read A Film

FilmeTexto ?Palavra

DenotaçãoConotação

Paradigmática Conotação Sintagmática Conotação

Índice Ícone Símbolo Peter Wollen, Signs and Meanings in The Cinema (1969) Signo em que o significante representa o significado pela sua semelhança. Mede uma qualidade, não pela semelhança mas por uma relação inerente com ela. Signo arbitrário em que o significante não tem relação directa ou indexical com o significado. Representa-o convencionalmente.

MetonímiaSinédoque Sentido conotativo (Substituição) (A parte pelo todo)

Mise-en-scèneMontagem Sintaxe (no espaço) (no tempo)

Mise-en-scèneMontagem e realismo e expressionismo BazinGoddardvs

Códigos culturaispartilhadoscinematográficos