A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

Linguagens, Códigos e suas

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "Linguagens, Códigos e suas"— Transcrição da apresentação:

1 Linguagens, Códigos e suas
Tecnologias – Inglês Ensino Fundamental, 9° Ano Passive voice

2 Let’s read a comic strip!
Date: 27/1/1983 LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Let’s read a comic strip!

3 He was caught and by a rubber cat.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Look at the sentence Subject Date: 27/1/1983 Agent He was caught and by a rubber cat.

4 Subject + verb to be + participle + by agent
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Grammar Structure Active voice: Subject + verb + object Passive voice: Subject + verb to be + participle + by agent

5 ACTIVE TO BE - Passive PARTICIPLE PRESENT – ES AM / IS / ARE
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice ACTIVE TO BE - Passive PARTICIPLE PRESENT – ES AM / IS / ARE ED – IRREGULAR PAST – ED ou IRREGULAR WAS / WERE FUTURO - WILL BE CONTÍNUO – ING BEING PERFECT – HAVE/HAS BEEN WOULD CAN COULD MAY MIGHT SHOULD OUGHT TO MUST ED - IRREGULAR

6 He washes his car every week.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Simple Present He washes his car every week. Present Object His car is washed every week. Present Participle

7 LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano
Passive Voice Continue... He requires urgent action to remedy the situation. Urgent action is required to remedy the situation.

8 LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano
Passive Voice People consider the leaders accountable for their votes. The leaders .... considered accountable for their votes. AM ARE Pres. IS WAS Past WERE BE Futuro BEING BEEN

9 LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano
Passive Voice Governors will discuss the amendments to new law tomorrow. The amendments to new law will BE discussED by governors tomorrow. Many people are recycling plastic and paper from garbage dumps because of the world crisis. Plastic and paper from garbage is BEING recycled dumps (by many people) because of the world crisis.

10 Journalists wrote moving stories about the melting of the Arctic.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Journalists wrote moving stories about the melting of the Arctic. Moving stories about the melting of the Arctic WERE written by journalists. Firemen saved miles of native forest from fire. Miles of native forest WERE saved from fire by firemen. They are writing the new constitution of Iraq. The new constitution of Iraq is BEING written.

11 LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano
Passive Voice The police have arrested Greenpeace members at the parade to save the planet. Greenpeace members have been arrested by the police at the parade to save the planet.

12 Exercises! Choose just one option.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Exercises! Choose just one option. Imagem:Juhko / Domínio Público

13 Structure of Passive Voice
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Part I Structure of Passive Voice

14 Apenas I e III são corretas.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Quanto ao uso e à estrutura da voz passiva pode-se afirmar que: I – Enfatiza a ocorrência de uma ação e não quem a executou. II – É comum ser usada em textos técnicos, científicos e reportagens, raramente em músicas. III – Quando for mencionado quem fez a ação, usa-se by + o agente. IV – O objeto da voz ativa passa a sujeito da voz passiva. Apenas I e III são corretas. Apenas I, II e IV são corretas. Apenas I, II e III são corretas. Apenas II e IV são corretas.

15 Reading Comprehension
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Part II Reading Comprehension Imagem Peter Kemp / GNU Lesser General Public License

16 http://pt.jikos.cz/garfield/1983/ Date: 27/1/1983
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice O HUMOR DA TIRINHA ESTÁ: (a) Na fala inicial de Garfield associada à expressão facial de ânimo. (b) Na fala final de Jon ao insinuar que Garfield havia comido o rato de plástico. (c) Na reação do gato em não comer o rato. (d) Na fala final de Garfield, ao justificar o fato de não possuir mais o rato de plástico que fora comido pelo gato de plástico.

17 THE AUTHOR OF THE TEXT IS: (a) Jon. (b) Garfield. (c) Davis.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice THE KIND OF THE TEXT IS: (a) . (b) Song. (c) Article. (d) Comics. THE AUTHOR OF THE TEXT IS: (a) Jon. (b) Garfield. (c) Davis. (d) Rubber Mouse.

18 http://pt.jikos.cz/garfield/1983/ Date: 27/1/1983
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice A única frase do texto que está na voz passiva é: (a) Surprise, Garfield! (b) I bought you another rubber mouse. (c) By the way, what happened to your last one? (d) He was caught and eaten by a rubber cat.

19 Sentences in Passive Voice
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice Part III Sentences in Passive Voice

20 A única opção que está na voz passiva é:
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice A única opção que está na voz passiva é: (a) Brasilia was founded in 1960. (b) I am playing soccer now. (c) Portuguese is my favorite subject. (d) John Lennon was a great singer.

21 THEY PUBLISHED LEITE DERRAMADO IN 2009.
LÍNGUA INGLESA, Ensino Fundamental, 9º ano Passive Voice THEY PUBLISHED LEITE DERRAMADO IN 2009. (a) Leite derramado were published in 2009 (b) Leite derramado published in 2009. (c) Leite derramado has published in 2009. (d) Leite derramado was published in 2009.

22 Tabela de Imagens n° do slide
direito da imagem como está ao lado da foto link do site onde se consegiu a informação Data do Acesso 12 Juhko / Domínio Público 29/08/2012 15 Peter Kemp / GNU Lesser General Public License


Carregar ppt "Linguagens, Códigos e suas"

Apresentações semelhantes


Anúncios Google