OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

“Wh” Questions Perguntas com “Wh”
Por Dave Batty 3/2012 T Disciplinando alunos no programa Desafio Jovem Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
From the Characterization of Academic (In)Success in Higher Education Science and Engineering Courses to the presentation of Proposals to Promote its Success.
1 O direito americano A análise das excepções concentra-se no fair use: o direito americano permite a um utilizador exigir o acesso à obra e a sua reprodução.
PENSAMENTOS DE EMMANUEL Nº 1 Emmanuel EMMANUELS THOUGHTS Nº 1 Emmanuel.
Seymour Papert Trabalho realizado por:
Ciência Robert Sheaffer: Prepared Talk for the Smithsonian UFO Symposium, Sept. 6, 1980.
Conversation lesson Unit 14 – Poetry/ Song Teacher: Anderson.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO.
GT Processo Eletrônico SG Documentos Eletrônicos Segunda reunião – 28/08/2009 Interlegis.
Uniform Resource Identifier (URI). Uniform Resource Identifiers Uniform Resource Identifiers (URI) ou Identificador de Recursos Uniforme provê um meio.
Protocolo HTTP.
Because we were commissioned toGo…make disciples World Evangelism Fund Offering(date)
SECEX SECRETARIA DE COMÉRCIO EXTERIOR MINISTÉRIO DO DESENVOLVIMENTO, INDUSTRIA E COMÉRCIO EXTERIOR BRAZILIAN EXPORTS STATISTICAL DEPURATION SYSTEM Presentation.
Knowledge-editing using WYSIWYM Richard Power & Donia Scott ITRI University of Brighton.
Em Torno da Felicidad e Amongst Happiness Em de felicidade convém não esquecer que nos transformamos sempre naquilo que amamos. Em matéria de felicidade.
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
PROF.ª DANIELLE CACERES DA SILVA
Wh- Questions e Short Answers
Introdução à Criptografia Moderna – 2ª Lista de Exercícios
Metodologia de Desenvolvimento de Software Hermano Moura Alexandre Vasconcelos, André Santos, Augusto Sampaio, Hermano Moura, Paulo.
Where English is Fun!!!... Onde o Inglês é divertido!!! Escola Internacional de Linguas BRAVOwww.bravoecole.com.br Brasilia - DF THE FUN CLUB.
The Key to Happiness André Garcia Based on the teachings of Prof. Plinio Corrêa de Oliveira click anywhere on page to continue.
Aceitacao Acceptance. Aceita a vida que Deus te deu. Accept the life God gave you.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Ontology Building Process: The Wine Domain João Graça, Márcio.
Hoje é domingo, 14 de setembro de 2014 Agora mesmo são 22:54 h. Relaxe por uns momentos e aprecie … Com som Today is Monday, 1 st December Relax.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Understanding Epidemic Quorum Systems INESC-ID Lisbon/Technical.
Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais Universidade Católica Portuguesa 15/09/2014Ricardo F Reis 6 th session: Financial Measures.
Ciências Cognitivas e Tecnologia Educacional Scaffolding of Self-Regulated Learning in Social Networks Scaffolding do Aprendizado Auto-Regulado em Redes.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
Socio-technical approaches for Safety STAMP/STPA
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
Using innovation models to grow the GLP business Kip Garland innovationSEED October 9 th, 2009.
Curriculum analysis and design Belinda Maia University of Porto.
Virgínia Trigo ESU Panel – 9th September 2009 How to Network in International Doctoral Programs ____________ Similarities and Differences in Doctoral Programmes.
Lei de Cotas: Looking at the Implementation of the Brazilian Employment Quota in São Paulo, Brazil Anna C. O’Kelly.
Unit l Verb to be.
Unit 22 Relative Clauses and Pronouns.
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
Clicar para rolar Click to run Caminha de 10 a 30 minutos todos os dias.... Sorri enquanto caminhas. Walk 10 to 30 minutes every day… Smile while you’re.
Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais Universidade Católica Portuguesa 17/12/2014Ricardo F Reis 2 nd session: Principal –
HEY JUDE Hey Jude don't make it bad Hey Jude não piore as coisas Take a sad song and make it better Pegue uma canção triste e a torne melhor.
Filipe Carvalho.
Plano de Neg ó cio e Capital de Risco ASIT e-Business 3 ª PARTE: Exemplos Fernando Machado 25-jun-02.
Once there were green fields, Uma vez que existiam campos verdes,
O que são os alertas do Google?
Redes Sociais Online ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa MCCTI Mónica Oliveira 13 de Março de 2013.
Adriano Melo IDE Eclipse + Subclipse Link para download: \\cin01\scratch_astm$\eclipse.zip
Abril 2016 Gabriel Mormilho Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo Departamento de Administração EAD5853 Análise.
Pesquisa Operacional aplicada à Gestão de Produção e Logística Prof. Eng. Junior Buzatto Case 3.
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Phases of Hackers. Module 1: Today’s Threat Landscape Module 2: Key Principles of Security Module 3: Understanding your enemy! Module 4: Phases of Hackers.
LIÇÃO DE PROGRAMAÇÃO INTERMEDIÁRIA
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
TAKEAWAYS MY 8 KEY FROM THE SUPER INSIGHTFUL Q&A WITH GARY VEE.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
Naja Slides YoungAt Heart Sinatra Som.
Wondershare software On the [View] menu, point to [Master], and then click [Slide Master] or [Notes Master].
Aplicativo EBSCO eBooks Autenticação
Adição e Multiplicação
English Support Links Sugestão de links para estudo extra da
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
Transcrição da apresentação:

OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch

OER LIFE CYCLE GET Find OER Compose (Piece Together) Adapt to Local Contexts Produce a Learning Resource Deploy and Use Resource Refine Learning Resource Share and make available for reuse

COMPOSE Link to Outcomes Language (translation, remove colloquialisms) Pitch at your learners level Chunk information appropriately Insert into your methodology/pedagogy Contextualise materials

OER LIFE CYCLE Search & find OER Compose (Piece Together) Adapt to Local Contexts Produce a Learning Resource Deploy and Use Resource Refine Learning Resource Share and make available for reuse

ADAPT ReUse (Use OERs as per original) Rework (Rework OER but remain true to its message) Remix (Mix OER materials) Be true to copyrighted conditions of materials

OER LIFE CYCLE Search & find OER Compose (Piece Together) Adapt to Local Contexts Produce a Learning Resource Deploy and Use Resource Refine Learning Resource Share and make available for reuse

PRODUCE, DEPLOY & REFINE Produce: Medium, (Paper vs Digital) has implications for distribution and access. Produce: Quantity, implications for cost. Deploy: Who should have access to the documents and when? Refine: After the first run the document needs to be refined/revised based on ‘lessons learnt’ so that it is remains useful.

OER LIFE CYCLE Search & find OER Compose (Piece Together) Adapt to Local Contexts Produce a Learning Resource Deploy and Use Resource Refine Learning Resource Share and make available for reuse

SHARE Need to get the OER’s back to the OER community. Others should benefit from your revisions (especially in Africa where material context is significant) Need to advertise your ‘improvements’.

What is the Same and what is different about this version of the OER Life Cycle? Working with teachers Course design Curriculum mapping Materials adaptation Teaching and learning Assessment Reflective practice Community of practice Getting to know the TESSA materials Which TESSA materials are suitable for your teachers? How will you plan to use the selected TESSA materials in your context? How will you adapt the TESSA materials for your context? How will you use the selected TESSA materials with your teachers? How can you encourage Reflective Practice by the kinds of assessment you use? How can you evaluate and improve your use of the TESSA materials? How can you deepen your engagement with the TESSA community? How are the TESSA materials structured? START HERE→ → ↓ ← ↑

TESSA key questions in Google Portuguese Como são as matérias TESSA estruturado? [Conhecer os materiais TESSA]  Quais materiais TESSA são adequados para seus professores? [mapeamento Curriculum]  Como você planeja usar os materiais selecionados TESSA no seu contexto? [Curso de design]  Como você pode acessar e adaptar os materiais TESSA para o seu contexto, semperder sua essência? [adaptação de materiais] Como você vai usar os materiais selecionados TESSA com seus professores? [O ensino e aprendizagem]  Como você pode estimular a prática reflexiva sobre as atividades TESSA atravésdo tipo de avaliação que você usa? [Avaliação]  Como você pode avaliar e melhorar o uso dos materiais TESSA? [prática reflexiva]  Como você pode aprofundar seu envolvimento com a comunidade Tessa  outrosenvolvidos no trabalho com professores em  um ambiente OER? [Comunidade de prática] 

Some words of wisdom from others To unlock the potential of OERs, they ‘have to be first located, then adapted, used and the adaptations (perhaps with commentary on the form and impact of their use) made available to a wider community; otherwise they remain just another piece of ‘content’, merely stuff rather than a tool (Cantoni, quoted in Conole & Weller, 2008, p.11).’