Student #1: Go to the board and write a word.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Direct Object Pronouns The direct object is a noun, nominal group, or a pronoun that answers the question….Who / Whom or What. The direct object directly.
Advertisements

As Horas Que horas são?.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
Fundamentos de Eletrônica Digital
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Wh- Questions e Short Answers
ABBA I have a dream.
Objetivo: Como usar vídeos em suas aulas.
What can I say There´s an empty place Where your Love filled my life And I know That a part of you will always Be a part of me O que eu posso dizer.
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
Adverbs. Adverb: A word used to modify (describe) or limit (make specific) the meaning of a verb, an adjective, or another adverb. Most adverbs are formed.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
slides/automáticos...aguarde
De acordo com a historinha anterior, responda as questões propostas:
I could start dreamin, but it never ends Eu poderia começar a sonhar mas isso nunca terminaria As long as you're gone we may as well pretend Enquanto.
Simple Present x Present Continuous
Filipe Carvalho.
Billy Paul Without You No I can't forget this evening Não, eu não posso esquecer esta tarde Or your face as you were leaving Ou o seu rosto quando você.
Once there were green fields, Uma vez que existiam campos verdes,
Present Perfect Continuous and Past Perfect
Introductions, Sustaining a Basic Conversation, and learning about family.
They try to tell us we´re too young Tentam nos dizer que somos muito jovens Too young to really be in love Jovens demais pra amar They say that love´s.
Song by the Plattes MY PRAYER (Minha oração) By Búzios Slides Sincronizado.
Adjectives of quantity: some / any
Abril 2016 Gabriel Mormilho Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo Departamento de Administração EAD5853 Análise.
Estratégias de Leitura. Qual a diferença entre ler e compreender?
Pesquisa Operacional aplicada à Gestão de Produção e Logística Prof. Eng. Junior Buzatto Case 3.
Prof Marcelo Pereira de Leão
Atividades Eu vi um livro |I saw a book | J'ai vu en livre!
Grammar Reference Relative Pronouns Upgrade 2 - Unit 8
THE BEST OF THIS YEAR VOTED THE BEST OF THIS YEAR (votado como o melhor este ano)
LIÇÃO DE PROGRAMAÇÃO INTERMEDIÁRIA
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
Charles Chaplin Smile Michael Jackson Avanço automático.
Wondershare software On the [View] menu, point to [Master], and then click [Slide Master] or [Notes Master].
E.E.F. LUIZ BEZERRA DE PAULA – BARRA DO SOTERO – CROATÁ – CE. DISCIPLINA DE INGLÊS – 8° & 9° ANO. ESTUDO DA MÚSICA PERFECT ED SHEERAN PROFESSOR: LUIZ FILHO.
THE BEST OF THIS YEAR VOTED THE BEST OF THIS YEAR (votado como o melhor de 2007)
Aplicativo EBSCO eBooks Autenticação
Unidade 1 Family Life Freeway - Vol. 1
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Workshop Pesquisa Acadêmica
Let it Be Beatles When I find myself in times of trouble Quando me encontro em tempos de dificuldades Mother Mary comes to me Virgem Maria chega até mim.
Neither one of us Nenhum de nós Glady's Knight AdsRcatyb.
Unit l Verb to be.
April Newsletter Reading Math
Music: expression of culture
Indirect Speech Upgrade 3 - Unit 4
Simple Present Tense professoragenormeireles.webnode.com By:
Unidade 8 Cultural Identity
Adição e Multiplicação
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Developing a Hypothesis
Grammar Reference: Present Continuous
Estratégias de leitura
Modelação EcoLÓGICA Aula 7 TP 5 AuLA
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Chapter Six Pipelining Harzard
How can I say? – Class 3.
THE BEST OF THIS YEAR VOTED THE BEST OF THIS YEAR (votado como o melhor de 2007)
How can I say? – Class 4.
shut up! Go on! Multi-word verbs Hold on, please! Look out!
English assignment Prof; Melissa; Guilherme teorodo; Pedro Tomaz; Shayana Meury; Isabela Belo; Isadora Moura; Júlia Aniceto.
THE BEST OF THIS YEAR VOTED THE BEST OF THIS YEAR (votado como o melhor de 2007)
Report Portal: Centralized Log and AI
Transcrição da apresentação:

Student #1: Go to the board and write a word. How to Play Word String Student #1: Go to the board and write a word. Student #2: Go the the board and write a word starting with the last letter of the first word. Student #3: Go the the board and write a word starting with the last letter of the second word. And so on… Keep playing until only one student -- the winner -- is left. Note: If you can’t write a word, you are out of the game. The winner is the last student still in the game. Enjoy! <title> Input </title> Tempo sugerido: 15 minutos. 1) Ler / compreender instruções para jogar um jogo de pen and paper. 2) Jogar uma partida de Word String ou de outro jogo para o qual os alunos escreveram as instruções na última aula. Essas instruções contextualizam o uso do Imperative em instruction manuals ou user’s guides. Expectativa: Que estas instruções estimulem os alunos para o tema de usar o Imperative para jogar e ensinar a jogar jogos de papel e lápis. Orientações: Como jogar Word String (Fio de Palavras): 1) Mostre este slide aos alunos. 2) Se desejar, reveja algumas características do gênero textual “instruction manual” ou “user's guide”. Faça duas ou três perguntas sobre o gênero. Por exemplo: a. What kind of text is this? An instruction manual / Instructions to play a game / a user’s manual. b. How do you know? There are commands / instructions. It gives instructions. 3) Se desejar, revise a nomenclatura gramatical, dizendo, por exemplo: “That’s right. When we say “Go to the board”, “write a word” we are giving commands, or instructions. This use of verbs is called the imperative. Instruction manuals normally use the imperative.”, 4) Faça um rápido “guided reading” do slide. Explique / revise as palavras utilizadas: “first x last”, “winner”, “out of x in the the game”, “enjoy”. 5) Em seguida, peça aos alunos que sigam as instruções: a. Vá ao quadro e escreva uma palavra; b. Escreva uma palavra começando com a última letra da primeira palavra. Se quiser, peça ao aluno para traduzir a palavra que escreveu. c. Escreva uma palavra começando com a última letra da segunda palavra. E assim por diante. 6) Se o aluno que vai ao quadro não conseguir escrever a palavra, sai do jogo. 7) Ganha o aluno que permanece no jogo. ❖ Material complementar: Há um jogo de quadro de giz semelhante chamado Word Chain que também é um pouco mais desafiador e muito interessante. Se desejar utilizá-lo, vá a http://www.beyondthechalkboard.com/activity/word-chain/