Referências
BAYLESS, L. A. What are the non-academic needs of distance learners? Blacksburg, VA. 2001, 408 f.. Thesis (PhD in Higher Education) – Department of Higher Education and Student Affairs, Virginia Tech., FRANÇA, G. Curso de preparação de monitores para a educação a distância. São Paulo: Rede Brasileira de EAD LTDA, GARCIA, A.L. Educación a distancia hoy. Madrid: UNED, HOLMBERG, B. Educación a distancia: situación y perspectivas. Buenos Aires: Kapelusz, KAWACHI, P. How to initiate intrinsic motivation in the on-line student in theory and practice. Motivating, Retainining Adult Learners Online. Special Edition. Virtual University Gazette, Disponível em:. LANDIM, C. M. P. F. Educação a distância: algumas considerações. Rio de Janeiro, LEBEL, C. Review/Critiques de Livres: distance education futures. Journal of Distance Education: Revue delenseingment à distance, Canadá, v. 10, n. 1, p MONROE, P. História da educação. 10. ed. São Paulo: Editora Nacional, 1974.
MORAES, M. A monitoria como serviço de apoio na educação a distância f. Tese (Doutorado em Engenharia de Produção) Centro Tecnológico. Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, PETERS, O. Didática do ensino a distância. São Leopoldo: UNISINOS, p. ______. Educação a Distância: uma prática educativa mediadora e mediatizada. In: ______ (org.). Educação a Distância: inícios e indícios de um percurso. Cuiabá: NEAD/IE/UFMT, SEWART, D. The future for services to students. Proceedings of the ICDE Conference, Düsseldorf, apr TAIT, A. Student support in open and distance learning. In: LOCKWOOD, F. Open and distance learning today. Londres: Routledge, THORPE, M. Learner Support: a new model for online teaching and learning. In: 20th World Conference on Open Learning and Distance Education, Dusseldorf, apr Proceedings... Dusseldorf: ICDE, 2001.