Tema da Aula Digital Respecting the law. DisciplinaAnoAula número Inglês7º02 AULA DIGITAL E PLANO DE AULA Equipe responsável pela produção Produtor: Shirley.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Present Simple vs Present Continuous
Conversation lesson Unit 14 – Poetry/ Song Teacher: Anderson.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
VERBO CAN O CAN é usado para dizer se alguma coisa é possível ou se alguém tem a habilidade para fazer alguma coisa.
Modal verbs O modal Verb é um tipo especial de verbo auxiliar que é usado junto com um verbo principal. De modo geral, indica possibilidade, obrigação,
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
MODAL verbs.
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Wh- Questions e Short Answers
QUIZ A little grammar for L1 Start.
SIMPLE PRESENT O Simple Present é o equivalente, na língua inglesa, ao Presente do Indicativo, na língua portuguesa. O Simple Present é usado para indicar.
Objetivo: Como usar vídeos em suas aulas.
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
FAMILY IS FAMILY.
suas Tecnologias - Inglês Possessive Adjectives/Possessive Pronouns
Where are the most populated places in Spain? Can you suggest reasons for this? Look at the atlas pages what is the difference in the climate.
AdsRcatyb It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar que não vamos conseguir It's sad to think we're not gonna make it É triste pensar.
MAKE VS. DO Make and Do, são traduzidos como “fazer” em Português. Seu uso é confuso por isso vamos estudá-los gradativamente e interiorizar seu uso mais.
Biologia Molecular e Celular de Nematóides BMP fone: segundas e sextas – 9:00hs
© 2012 Autodesk Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 5: Trabalhando em colaboração Tiago Marçal Ricotta Gerente de Projetos –
Autodesk Revit para projetos executivos de arquitetura Módulo 4: Representação gráfica de diversas fases Tiago Marçal Ricotta Gerente de Projetos – Brasoftware.
HEY JUDE Hey Jude don't make it bad Hey Jude não piore as coisas Take a sad song and make it better Pegue uma canção triste e a torne melhor.
MODAL VERBS CAN, COULD, MAY, MIGHT, SHOULD , MUST, OUGHT TO, WILL, SHALL, WOULD, NEED.
O que são os alertas do Google?
SIMPLE PRESENT TENSE.
Tema da Aula Digital I am a teacher. DisciplinaAnoAula número Inglês6°04 AULA DIGITAL Produtor: Mario Sergio Mangabeira Junior Revisor: Edwiges Rego Coordenador:
Equipe responsável pela produção
Equipe responsável pela produção
Used to.
Tema da Aula Digital The Earth: maps and routes. DisciplinaAnoAula número Inglês8º03 AULA DIGITAL E PLANO DE AULA Equipe responsável pela produção Produtor:
PLANO DE AULA Equipe responsável pela produção Disciplina Ano
Equipe responsável pela produção
Tema da Aula Digital The relationship with your body is never as easy as it should be! DisciplinaAnoAula número Inglês8°09 AULA DIGITAL E PLANO DE AULA.
Equipe responsável pela produção
Can Must Verbos Modais Could Should.
Tema da Aula Digital MY FRIENDS AND ME DisciplinaAnoAula número Inglês6°02 AULA DIGITAL Equipe responsável pela produção Produtor: Mario Sergio Mangabeira.
Modal verbs II Verbos modais 2.
Modal verbs Verbos Modais.
PSTDP Week 20 Thursday Reading/Writing.
Unit 6 Text book- page62 Rua Professor Veiga Simão | Fajões | Telefone: | Fax: | |
Equipe responsável pela produção
Introductions, Sustaining a Basic Conversation, and learning about family.
RIO DE JANEIRO BY APOSTOLIS KOMNINOS PUPIL OF E2 CLASS.
By Búzios Slides Sincronizado com a Música All For Love Bryan Adams & Rod Stewart.
PRESENT PERFECT 1. Não existe este tempo verbal na Língua Portuguesa; ASPECTOS A SEREM CONSIDERADOS: 2. Associa-se o Present Perfect entre uma ação do.
Limit Equlibrium Method. Limit Equilibrium Method Failure mechanisms are often complex and cannot be modelled by single wedges with plane surfaces. Analysis.
© 2007 IBM Corporation Academic Initiative 07/05/07 Aula 2 – Parte 1: Java Basics Autores: Argemiro José de Juliano Marcos
Na linha Tradução Rolagem automática On the Line Michael Jackson.
Língua Estrangeira - Inglês
Adjectives of quantity: some / any
MELHOR VISUALIZADO NO POWER POINT 2000 There comes a time, when we hear a certain call Haverá um tempo em que ouviremos um chamado When the world must.
Visão geral do Aprendizado de máquina
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Grammar Reference: Modal Verbs
Modal Verbs can, could, will, would, may, might, should... VERBOS MODAIS INDICAM POSSIBILIDADE, HABILIDADE, CONSELHOS, OBRIGAÇÃO, NECESSIDADE, CERTEZA.
Wondershare software On the [View] menu, point to [Master], and then click [Slide Master] or [Notes Master].
Aplicativo EBSCO eBooks Autenticação
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Grammar Reference: Modal Verbs
Adição e Multiplicação
Grammar Reference: Modal Verbs
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Introduction to density estimation Modelação EcoLÓGICA
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
shut up! Go on! Multi-word verbs Hold on, please! Look out!
Transcrição da apresentação:

Tema da Aula Digital Respecting the law. DisciplinaAnoAula número Inglês7º02 AULA DIGITAL E PLANO DE AULA Equipe responsável pela produção Produtor: Shirley Pires Rodrigues Validador: Eduardo Vasconcellos Coordenador: Dayse Alves Barbosa

Competências e Habilidades envolvidas By the end of this lesson, students must : Revise the use of Imperatives in the affirmative & negative. Acquire vocabulary related to the topic. Recycle vocabulary related to places in the city. Learn & practice how to identify warning signs. Referencial Teórico LAXE, Luciane; NOGUEIRA, Márcia; BÜSMAYER, Sueli. INTERACTION ED 3 – teacher’s book. Learning Factory, RJ, p PARÂMETROS DIDÁTICOS

Activity 1 : Connecting Orientações práticas de aplicação dessa atividade Students must look at the picture for one minute, in order to memorize it. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Immediately click on the hourglass and a countdown timer will start. Go back to the Educopedia site and let students look at the picture. When the minute is over, the timer alarm goes off. Click on the exercise icon and do the activity with the group. The exercises are to be done together, with the whole class. Each answer will appear as you click on the slide. Tempo de duração da atividade:05 minutes at the most Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 1: Connecting. Look at the picture, memorize it and do the exercise. You have only ONE minute!

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Ss must unscramble the words so as to recycle vocabulary on places in the city. (This vocabulary is from Interaction ED3 - Unit 1 – page 4) Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Immediately click on the hourglass and a countdown timer will start. Go back to the Educopedia site and let students look at the pictures. When the minute is over, the timer alarm goes off. Elciti some contributions at random. Go to the next activity. Activity 2: Recycling. Tempo de duração da atividade:2 minutes Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 2: Recycling. Unscramble the words and label the photos. NA MANUSETEM KRAP NA RAT LEGALYR A RAWET KRAP A WOBGLIN LYLEA A ATHERTE You have 1 minute

Orientações práticas de aplicação dessa atividade This activity aims at checking answers for the previous one, as well as recycling meaning & pronunciantion of the items. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Click the sound icons and perform chorus repetition. Activity 3: Check and pronounce. Tempo de duração da atividade:2 minutes at the most. Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 3: Check and pronounce. AN AMUSEMENT PARK AN ART GALLERY A WATER PARK A BOWLING ALLEY A THEATER Now listen and repeat.

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Check if Ss understand task. Click on the hourglass* - a countdown timer will start. Go back to the Educopedia site and let students look at the pictures. When the minute is over, the timer alarm goes off. Elicit some contributions at random. (Don’t worry about pronunciation for the time being, as this will be dealt with on the next slide. Use letters from A to F while eliciting.) Go to the next activity. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem *Turn up the volume. Activity 4: vocabulary. Tempo de duração da atividade:02 minutes Organização da sala de aula:Pairs/trios.

Activity 4: vocabulary. C- eat E- payF- run B- drink D- food A- beverages Match words and pictures. You have 1 minute

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Click the one headphone at a time and perform pronunciation with Ss. Make sure they understand the meaning. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Activity 5: vocabulary & pronunciation. Tempo de duração da atividade:01 minute Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 5: vocabulary & pronunciation. eat pay run drink food beverages

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Ss must focus on the two signs and identify which one is positive/negative, as well as match to their meanings. Give them some time to analyze the activity and try the matching. Click to check answers*. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem *The link to the answers opens a 1 minute long video. Activity 6: Water park rules. Tempo de duração da atividade:03 minutes at the most Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 6: Water park rules. Look at the rules below and match the columns. Prohibition Permission. Don’t drink in the pool area. Drink in the pool area.

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Ss must look at the poster containing rules for the water park and match the signs to the rules.(Not all signs will be used.) Make them work in pairs/trios and do the matching. Click to check answers. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Activity 7: Splish Water park. Tempo de duração da atividade:03 minutes at the most Organização da sala de aula:Pairs/trios.

Activity 7: Splish Water park. Read all the water park rules and choose the correct signs below

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Call Ss attention to the formation of the imperative and also to the use of DON’T. Make Ss compare sentences and signs. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Activity 8: Imperatives. Tempo de duração da atividade:03 minutes at the most Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 8: Imperatives. AFFIRMATIVE NEGATIVE Touch to play. Don’t touch. Don’t eat or drink. Do not eat or drink. Use your seat belt.

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Ss work in pairs matching the signs and the sentences. Ask for some contributions.* Go to the next slide to check answers. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem *Don’t worry about pronunciation as they will be requested to work on that, on the next slide/activity. Ask for the contributions by pointing to a sign and asking them to provide you with the right letter. **T can ask Ss to take notes so as to make checking answers easier. Activity 9: Do’s and don’ts. Tempo de duração da atividade:02 minutes Organização da sala de aula:Pairs/trios.

Activity 9: Do’s and don’ts. ( ) Don’t bring your pet to this area. ( ) Eat and drink here. ( ) Don’t use your cell phone. ( ) Recycle your waste. ( ) Line up and wait here. ( ) Don’t bring food to this area. ( I ) Be quiet, please. ( ) Don’t smoke. ( H ) Don’t touch Match pictures and sentences as in the example.

Orientações práticas de aplicação dessa atividade 1.Click on the Educopedico – a video will open. 2.Play video once and let Ss listen to the pronunciation. 3.Repeat video and do chorus repetition, pausing it while pronouncing. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem The video is 0:54 secs ong. Activity 10: Check & pronounce. Tempo de duração da atividade:05 minutes Organização da sala de aula:Whole group.

Activity 10: Check & pronounce. Click on me to work on pronunciation

Orientações práticas de aplicação dessa atividade In pairs, Ss look at the signs and ask their partners what the sign means. They swap roles between asking and answering. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Activity 11: You are being challenged – speak! Tempo de duração da atividade:04 minutes Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 11: You are being challenged – speak! Letter B:“Don’t smoke.” At home – say the letter and the meaning. You have 4 minutes Say what the signs mean. What’s sign B? “Don’t smoke.” In the classroom – work in pairs or trios. What’s sign...?....

Orientações práticas de aplicação dessa atividade This activity is a preparation for the next one, when they will use this site so as to create their own signs. Go over the instructions with them and check if they understood what to do. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Activity 12: Make your own Highway Sign - Tutorial. Tempo de duração da atividade:05 minutes at the most Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 12: Make your own Highway Sign - Tutorial. Click on me and read a tutorial on how to make your own highway sign online.

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Make sure Ss understand the task. Arrange with Ss to send to your , or post to their social network profile, or any other media you might find effective. Call their attention for the links to the dictionary. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem This should be set as HW, as it’s sort of time consuming. Activity 13: You are being challenged - make your sign Tempo de duração da atividade:Homework Organização da sala de aula:Pairs or trios.

Activity 13: You are being challenged - Make your Sign. Click on me for a dictionary. Click on the exercise link and create 3 (three) road signs using Make your own Highway Sign. Save the signs and send to your teacher. Or post to your social network profile.

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Quiz. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Follow the steps on the screen. Activity 14-18: Educoquiz. Tempo de duração da atividade:05 minutes Organização da sala de aula:At teacher’s discretion.

Activity 14: Educoquiz 1. (a) a water park. (b) a bowling alley. (c) an amusement park. (d) an art gallery. She is at

Activity 15: Educoquiz 2. a)Don’t walk. b)Use your cell phone. c)Please, cross here. d)Don’t cross here. Tick the correct option.

Activity 16: Educoquiz 3. (a) a water park. (b) a bowling alley. (c) an amusement park. (d) a hospital. You can find this sign at...

Activity 17: Educoquiz 4. (a) Don’t walk. (b) Don’t cross the road. (c) Walk. (d) Use your car. Tick the correct option, according to the road sign.

Activity 18: Educoquiz 5. (a) Pictures 1 and 2 show permission. (b) Pictures 3 and 4 show permission. (c) The four pictures show prohibition. (d) Only picture 1 shows permission. Tick the correct option

Orientações práticas de aplicação dessa atividade Make sure Ss understand the task: they must watch a video and choose the word which best describes it. Call their attention for the words “future” and “routine” – check meaning. Click on the link and show Ss the video. Elicit answer from the whole group. Scroll down to check answers. Orientações sobre a utilização dos objetos de aprendizagem Video is 01:48 mins long. Activity 19: Next class... Tempo de duração da atividade: 3 minutes Organização da sala de aula: At T’s discretion.

Activity 19: Next class... Click on me and watch a video. What word best describes it? a) future b) routine And it’s our topic for next class. Bye!