Www.edicc.eu. European Diploma in Intercultural Competence – EDICC Diploma Europeu em Competência Intercultural – EDICC Diploma programme designed in.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

Designing the History Curriculum at Coimbra. Summary From principles to strategies: how to get it started and making it work. Incorporating the Tuning.
RCAAP Project João Mendes Moreira, FCCN Berlin 7, Paris, 04/12/2009.
Dept of Curriculum & Instruction
Intercompreensão 10 março 2012 Filomena Capucho
MANUAL EBSCONET.
São Paulo - November 7, 2013 Measuring the Cost of Formalization in Brazil © 2003 The Ronald Coase Institute Adopting RCI methodology to measure start.
INPAs insights on LBA (and its role as the coordinating institution): (based on and the message from INPAs General Director, Dr Adalberto Val, and on former.
FPS 19: HEALTH PROMOTION AT WORKPLACE
Ensuring Community Participation in Developing An HIV Prevention Intervention for Psychiatric Settings: A US-Brazil Collaboration M.L. Wainberg 1, V. Terto.
Por Dave Batty 3/2012 T Disciplinando alunos no programa Desafio Jovem Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
The portuguese public universities José Marques dos Santos Vice-President of the Council of Rectors of Portuguese Universities (CRUP) Rector of University.
Portugal – Fraunhofer Gesellschaft Agreement
Engenharia de Software Prof ª. Isabel Sofia de Brito Prof ª. Maria Fernanda Pedro.
III REUNIÃO DE COORDENAÇÃO REGIONAL DA BVS Lewis Joel Greene Editor Brazilian Journal of Medical and Biological Research Medical School of Ribeirão Preto.
ANÁLISE DA PRODUÇÃO EM PERIÓDICOS ( ) SEGUNDO NOVOS ESTRATOS VITÓRIA, ES – OUTUBRO 2008 Kenneth Camargo – IMS/UERJ Cláudia Medina – IESC/UFRJ.
Correção dos exercícios de engenharia do conhecimento em Prolog Jacques Robin, DI-UFPE
O Ensino Superior na Europa de hoje Universidade de São Paulo A USP e a internacionalização da formação universitária 10 de Novembro de 2004 Pedro Lourtie.
Democratização do Acesso, Permanência e Sucesso Escolar
O QUE DEVE CONTEMPLAR UM PROPOSTA CURRICULAR?
GT Processo Eletrônico SG Documentos Eletrônicos Segunda reunião – 28/08/2009 Interlegis.
Instituto Tecnológico de Aeronáutica m-Learning A evolução do e-Learning Maria Luisa L. de Faria – Mestranda em Ciência da Computação Orientador: Prof.
SECRETARIA DA EDUCAÇÃO Coordenadoria de Gestão da Educação Básica Diretoria de Ensino JAÚ 1 1.
Uniform Resource Identifier (URI). Uniform Resource Identifiers Uniform Resource Identifiers (URI) ou Identificador de Recursos Uniforme provê um meio.
Web 2.0 COOPER Software Factory Democratic software engineering.
SECEX SECRETARIA DE COMÉRCIO EXTERIOR MINISTÉRIO DO DESENVOLVIMENTO, INDUSTRIA E COMÉRCIO EXTERIOR BRAZILIAN EXPORTS STATISTICAL DEPURATION SYSTEM Presentation.
Knowledge-editing using WYSIWYM Richard Power & Donia Scott ITRI University of Brighton.
ECONOMIA DE EMPRESAS II Semestre 2011 AULA 5. ARCHITECTURE- GOVERNANCE- GROWTH MODEL.
Projeto Povos, Culturas e Pontes People, Cultures and Bridges Project 2011/2012 Migrations and Citizenship Office.
República de MoçambiqueCOREP EDUCAÇÃO PARA O TRABALHO COMPETÊNCIAS PARA A PRODUÇÃO DESENVOLVIMENTO PARA O PAÍS EDUCAÇÃO PARA O TRABALHO COMPETÊNCIAS PARA.
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
Norman de Paula Arruda Filho / ISAE The New Role of Management Education A Brazilian Experience NORMAN DE PAULA ARRUDA FILHO Buenos Aires, 6 de dezembro.
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
ENERGIA LIMPA: OPORTUNIDADES E DESAFIOS PARA O BRASIL CLEAN ENERGY: OPPORTUNITIES AND CHALLENGES FOR BRAZIL Thomson Reuters Foundation Maio/May 2012.
Tópicos Especiais em Aprendizagem Reinaldo Bianchi Centro Universitário da FEI 2012.
Estoril - 21 de Setembro de Criada em 1998, a APISOLAR - Associação Portuguesa da Indústria Solar, tem como objectivo principal assumir a defesa.
Thresholding, Otsu Trabalho 2 - CG.
Knowledge Extraction from the Web (ISEWO)
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Lecture 4 Pressure distribution in fluids. Pressure and pressure gradient. Hydrostatic pressure 1.
Metodologia de Desenvolvimento de Software Hermano Moura Alexandre Vasconcelos, André Santos, Augusto Sampaio, Hermano Moura, Paulo.
Where English is Fun!!!... Onde o Inglês é divertido!!! Escola Internacional de Linguas BRAVOwww.bravoecole.com.br Brasilia - DF THE FUN CLUB.
Aceitacao Acceptance. Aceita a vida que Deus te deu. Accept the life God gave you.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Ontology Building Process: The Wine Domain João Graça, Márcio.
Ciências Cognitivas e Tecnologia Educacional Scaffolding of Self-Regulated Learning in Social Networks Scaffolding do Aprendizado Auto-Regulado em Redes.
Desenvolvimento de Websites. SIMA 2011
BRAZILIAN NATIONAL BUOY PROGRAMME PNBOIA August 2004.
Aula Teórica 12 Equação de Bernoulli. Bernoulli’s Equation Let us consider a Stream - pipe such as indicated in the figure and an ideal fluid (without.
Statement of the Problem The influence of technology in education is one of the priority subjects in Educational Research, in particular, the creation.
Using innovation models to grow the GLP business Kip Garland innovationSEED October 9 th, 2009.
Curriculum analysis and design Belinda Maia University of Porto.
Virgínia Trigo ESU Panel – 9th September 2009 How to Network in International Doctoral Programs ____________ Similarities and Differences in Doctoral Programmes.
Intercutural studies. Brazil has many schools prepared to receive students in other coutries coming to the exchange student.
Lei de Cotas: Looking at the Implementation of the Brazilian Employment Quota in São Paulo, Brazil Anna C. O’Kelly.
Sistema Nacional de Exploração e Gestão de Informação Cadastral Project Overview Rui Pedro Julião Deputy Director General
RELATÓRIO CEMEC 06 COMPARAÇÕES INTERNACIONAIS Novembro 2013.
Unit 22 Relative Clauses and Pronouns.
Este fotógrafo Indonésio, nasceu em Jakarta. A Indonésia é um dos melhores locais do planeta para qualquer amante da fotografia, afirma Rarindra Prakarsa.
School Year Welcome!. Goals Skills to be developed Topics & extensive reading Assessment /Grading Classroom Policies Special Projects Summary.
How do you identify passives in Portuguese? Os jogos olímpicos são disputados a cada 4 anos. Mais um carro foi incendiado no Rio. O novo ar condicionado.
Instructions for use: This flyer was prepared under TRACK_FAST ( The principal objective is to provide education and.
Language skills – a standard level of proficiency Defined according to the Common European Framework of reference for languages.
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY.
Instituto de Biociências da Universidade de São Paulo
Erasmus+ for Education and Training in Portugal
MOBILE LEARNING IN HIGHER EDUCATION:
Adição e Multiplicação
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
Transcrição da apresentação:

European Diploma in Intercultural Competence – EDICC Diploma Europeu em Competência Intercultural – EDICC Diploma programme designed in cooperation with 12 partners across Europe, known for their expertise in intercultural studies Programa do Diploma preparado em cooperação entre 12 parceiros europeus, conhecidos pelas suas competências em estudos interculturais Development of the academic curriculum was sponsored by the European Unions Lifelong Learning Programme and coordinated by Palmenia Centre for Continuing Education, University of Helsinki O desenvolvimento do currículo académico foi patrocinado pelo Programa de Aprendizagem ao Longo da Vida, da UE, e coordenado pelo Palmenia Centre para a Formação Contínua, Universidade de Helsínquia High quality curriculum is ensured by a cross-sectoral focus on Intercultural Competence A alta qualidade do currículo é assegurada por um enfoque transversal na Competência Intercultural

Who is the Diploma for?A quem se destina o Diploma? The first diploma programme will be launched in fall 2012 at Danube University Krems in Austria O primeiro programa do Diploma será lançado no Outono de 2012 na Universidade do Danúbio – Krems, Áustria Open call for students across Europe Candidaturas abertas a estudantes de toda a Europa Minimum entry level Bachelors degree Pré-requisito de admissão: deter o nível de licenciatura Main education target groups are professio- nals from the following working areas: – Business – Education – Migration and Ethnic Minorities Os principais grupos de destinatários são profissionais das seguintes áreas de trabalho: – Negócios – Educação – Migrantes e Minorias Étnicas

The diploma enables adult learners to enhance their intercultural competence in order to meet the demands of the increasingly multicultural and multilingual European societies O Diploma permite aos adultos melhorar a sua competência intercultural no sentido de ir ao encontro das necessidades das sociedades europeias cada vez mais plurilingues e multiculturais. Teaching objectives include: – More effective communication in work related intercultural situations – Deeper insight into workplace cultural variety and understanding Os objectivos do ensino incluem: – Uma comunicação mais eficaz em situações interculturais no mundo do trabalho – Uma compreensão mais profunda sobre a diversidade cultural nos locais de trabalho EDICC – ObjectivesEDICC – Objectivos

Work life oriented EDICC curriculum is designed to help students to: – Become aware of their own personal cultural identity and acknowledge and respect cultural differences – Learn to apply intercultural communica-tion and management skills in work life situations – Create cultural sensitivity to avoid misunderstandings in intercultural situations which may cause conflicts and even economic losses O currículo EDICC orientado para a vida activa é concebido para ajudar cada estudante a: – Tomar consciência da sua própria identidade cultural e reconhecer e respeitar as diferenças culturais – Aprender a aplicar as capacidades de comunicação e gestão intercultural nas situações da vida activa – Criar sensibilidade cultural para evitar mal- entendidos em situações interculturais que podem causar conflitos e até danos económicos EDICC – BenefitsEDICC – Benefícios

EDICC – Diploma Represents 30 ECTS – 20 ECTS core studies – 10 ECTS elective studies Representa 30 ECTS – 20 ECTS em estudos de base – 10 ECTS em estudos opcionais Teaching is a combination of guided virtual learning and two intensive contact teaching sessions at Danube University Krems, Austria O ensino combina orientação em Virtual Learning e duas sessões intensivas de aprendizagem presencial na Universidade do Danúbio – Krems, Áustria The topics relate to professional responsibilities and courses can be undertaken alongside work. Os tópicos referem-se a responsabilidades profissionais e os cursos podem ser realizados em conjunto com o trabalho

EDICC – Curriculum ThemesEDICC – Temas do Currículo Unit 1: Foundations of Intercultural Competence (8 ECTS) Intercultural Competence / Competenc(i)es Cultures in Contact Dynamics of International Migration Diversity in Historical and Social Contexts Unidade 1: Fundamentos da Competência Intercultural (8 ECTS) Competência(s) Interculturais Culturas em Contacto Dinâmicas das Migrações Internacionais A diversidade em Contextos Históricos, Geográficos e Sociais Unit 2: Intercultural Communication (6 ECTS) Intercultural Competence and Perception Intercultural Communicative Competence Developing Sustainable Intercultural Relationships Unidade 2: Comunicação Intercultural (6 ECTS) Competência Intercultural e Percepção Competência Comunicativa Intercultural Desenvolver Relacionamentos Interculturais Sustentáveis Unit 3: Developing Intercultural Competence in Work Contexts (6 ECTS) Managing diversity and developing synergies Intercultural Competencies for Conflict Transformation Synopsis and Personal Action Plan Unidade 3: Desenvolver a Competência Intercultural em Contextos de Trabalho (6 ECTS) Gerir a Diversidade e Desenvolver Sinergias Competências Interculturais para a Transformação dos Conflitos Sinopse e Plano de Acção Pessoal Unit 4: Contextualising Intercultural Competence (Electives ) (10 ECTS) Area and Group Focus Institutional Focus Unidade 4: Contextualizar a Competência Intercultural (Opcionais) (10 ECTS) Incidência em Grupos e Áreas Enfoque Institutional

University of Helsinki, Palmenia Centre for Continuing Education University of Jyväskylä, Department of Communication University of Tartu, Institute of German, Romance and Slavonic Languages and Literature Danube University Krems – University for Continuing Education, Department of Education Research and Educational Management Aurel Vlaicu University of Arad, Department for Teaching Staff Training University of London, Institute of Education University of Lisbon - IGOT, Centro de Estudos Geográficos Complutense University of Madrid, The German Department Friedrich Schiller Universität Jena, Institute of Intercultural Business Communication Institutul Intercultural Timisoara The Iberoamerican Institute of Finland in Madrid Associated Partner University of Lugano (USI) EDICC – Project partnersEDICC – Parceiros do Projecto

More information and contacts Mais informação e contactos Luís Moreno (Coord.) *, Maria Lucinda Fonseca, Herculano Cachinho, Sérgio Claudino, Ana Isabel Madeira (IEUL), Alina Esteves, Maria Helena Esteves, Maria João Hortas. * EDICC homepage / página de Internet – Project Manager:Gestão do Projecto: Sanna Liias – (replacing / em substituição de Jelena Communication Coordinator:Coordenação da Comunicação: Niina Niskala – Portuguese ContactsContactos em Portugal +