Adição e Multiplicação

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Presenter’s Notes Some Background on the Barber Paradox
Advertisements

As Horas Que horas são?.
ANÁLISE DA PRODUÇÃO EM PERIÓDICOS ( ) SEGUNDO NOVOS ESTRATOS VITÓRIA, ES – OUTUBRO 2008 Kenneth Camargo – IMS/UERJ Cláudia Medina – IESC/UFRJ.
Que horas são?.
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Tabuada de Multiplicação
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Understanding Epidemic Quorum Systems INESC-ID Lisbon/Technical.
Ciências Cognitivas e Tecnologia Educacional Scaffolding of Self-Regulated Learning in Social Networks Scaffolding do Aprendizado Auto-Regulado em Redes.
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
TREINAMENTO PEDAGÓGIO 27 de Fevereiro de Nova versão Aula Demo 1 minuto Colocada diferenças Modificados quadros anteriores.
fábrica de software conceitos, idéias e ilusões
O que são os alertas do Google?
Redes Sociais Online ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa MCCTI Mónica Oliveira 13 de Março de 2013.
PSTDP Week 20 Thursday Reading/Writing.
Equipe responsável pela produção
Limit Equlibrium Method. Limit Equilibrium Method Failure mechanisms are often complex and cannot be modelled by single wedges with plane surfaces. Analysis.
Nome Data Matemática 1 Escreve os números por extenso e coloca-os nas ordens correctas. C D U 128 Cento e vinte e oito
Benchmarking em gestão de carreiras. Ideias-chave  O conceito de sucesso organizacional mudou  “Being engaged in challenging work, continuous learning,
Aula 02- Português- Básico 1 Professora Anna Paula Bitar.
Universidade de São Paulo - Escola de Engenharia de São Carlos Serviço de Biblioteca Skills developed by students of.
Pesquisa Operacional aplicada à Gestão de Produção e Logística Prof. Eng. Junior Buzatto Case 3.
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Phases of Hackers. Module 1: Today’s Threat Landscape Module 2: Key Principles of Security Module 3: Understanding your enemy! Module 4: Phases of Hackers.
Equação de Evolução e método do volume-finito.
Visão geral do Aprendizado de máquina
A CONSTRUÇÃO DA IDENTIDADE DOCENTE NA
Understanding the texts
Paula Peres e Anabela Mesquita
"Contributions and implications of the Social-Historical-Cultural theory to Teacher's Education in an Inclusive Education Perspective”
Presents:.
© 2015 Turnitin LLC. Company confidential.
Teste e Qualidade de Software
Trainers and Co-Trainers
EAD0765 Gestão de Operações Sustentáveis
Motivation as a socially mediated process
Motivation as a socially mediated process
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
LOREM IPSUM Lorem Ipsum It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.
Portuguese Guide Aimée Salles
2011 dezembro janeiro JANEIRO FEVEREIRO MARÇO ABRIL MAIO JUNHO JULHO AGOSTO SETEMBRO OUTUBRO NOVEMBRO DEZEMBRO LEMBRETES COMPROMISSOS RECADOS.
Three analogies to explain reactive power Why an analogy? Reactive power is an essential aspect of the electricity system, but one that is difficult to.
Wondershare software On the [View] menu, point to [Master], and then click [Slide Master] or [Notes Master].
Leitura e classificação das frações
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
MOBILE LEARNING IN HIGHER EDUCATION:
Trabalho de conclusão do Curso de Engenharia Quimica
Unit l Verb to be.
Achievement, Grading & Testing Desempenho Alcançado, Avaliação & Teste
Developing a Hypothesis
English Support Links Sugestão de links para estudo extra da
Introduction to Machine learning
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
Organização: projeto Segurança Digital
Introduction to density estimation Modelação EcoLÓGICA
Student #1: Go to the board and write a word.
Writing Your Procedure
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
Cooperative Learning An Overview. Definition  What it IS  What it IS NOT  Based on theory and work of Johnson and Johnson.
English assignment Prof; Melissa; Guilherme teorodo; Pedro Tomaz; Shayana Meury; Isabela Belo; Isadora Moura; Júlia Aniceto.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
DISCOURSE STUDIES (ESTUDOS DISCURSIVOS)
Transcrição da apresentação:

Adição e Multiplicação Content-Based Instruction (CBI) in a Mathematics Class held in Portuguese

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Um Dois Três Quatro Cinco Seis Sete Oito Nove Dez Onze Doce Treze Quatorze Quinze Dezesseis Dezessete Dezoito Dezenove 20 30 40 50 60 70 80 90 100 21 32 43 54 65 76 87 98 29 Vinte Trinta Quarenta Cinquenta Sessenta Setenta Oitenta Noventa Cem Vinte e um Trinta e dois Quarenta e três Cinquenta e quatro Sessenta e cinco Setenta e seis Oitenta e sete Noventa e oito Vinte e nove perfeito II U 16 59 7 2 23 44

Content-Based Instruction (CBI) Theoretical Background

Content-Based Instruction (CBI) What is Content-Based Instruction? It is an instruction method that combines learning of a language with some other contents, mostly academic subjects (Mathematics, History, Geography etc.) It teaches subject and language (L2) simultaneously. “The language becomes the medium for learning content” (Mohan 1986).

Content-Based Instruction (CBI) Goals of Teachers Using this Method Teachers want their students to achieve mastery of both language and content Role of the Teacher Teachers should set the objectives of the learning process (what should be achieved at the end of the lesson) Teachers need to create activities that will help students to learn both the language and the content Teachers guide students during the learning process Role of the Students Students must engage actively (take part in activities, do exercises etc.) They should understand and use both the content and the language they are studying

Content-Based Instruction (CBI) Some Characteristics of the Teaching/Learning Process Authentic texts should be dealt with Instruction through the use of visuals, repetitions, examples Activities addressing both content and language Discourse organization of the content (how language is used in a particular subject) Students should be involved in the learning process (through different activities)

Content-Based Instruction (CBI) Some Advantages of this Method Students are more motivated (due to the relevance) Language is a meaningful medium for the learning of the content How Is Evaluation Accomplished? On students’ language and content knowledge Teachers correct students errors by either giving them the correct form or encouraging them to self-correct

Content-Based Instruction (CBI) Teacher Preparation Teachers need to have adequate knowledge of the language and the content being taught Teachers should possess appropriate teaching skills Teachers should use different instructional techniques Teachers should supply students with appropriate materials

Content-Based Instruction (CBI) Discussion What might be advantages and disadvantages of Content-Based Instruction?