DISCOURSE STUDIES (ESTUDOS DISCURSIVOS)

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Socrates Grundtvig 2 Learning Partnership
Advertisements

Conceitos de Lingüística Aplicada
Conversation lesson Unit 14 – Poetry/ Song Teacher: Anderson.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO.
A.4. Trabalhando com elementos de biblioteca STL – Standard Template Libraby Disponibiliza um conjunto de classes templates, provendo algoritmos eficientes.
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
Unit 1. To be (ser ou estar) - Present Im not in the library now. Are you motivated to learn? Stevens in 2nd grade. Is Nicole a top student? Are they.
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
IN PAIRS: Talk to a friend about what is happening in the pictures below. EM PARES: Converse com um amigo sobre o que está acontecendo nas figuras abaixo).
10/ Daily Goal Sheet & Daily Checklist for Teachers Folha do Objetivo Diário & Checklist diário para os Professores By Por David Batty PSNC #7.
Virgínia Trigo ESU Panel – 9th September 2009 How to Network in International Doctoral Programs ____________ Similarities and Differences in Doctoral Programmes.
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
ESTUDANDO GRAMÁTICA DA LÍNGUA INGLESA: PRESENT PERFECT TENSE
Unit 8 Subject and Object Pronouns.
Filipe Carvalho.
22 de agosto 2006 IBICT Brasilia1 Architecture and language for involvement of authors and users in Open Access: Creative Commons Licenses for libraries,
Redes Sociais Online ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa MCCTI Mónica Oliveira 13 de Março de 2013.
PSTDP Week 20 Thursday Reading/Writing.
Escola E.B. 2,3/S Dr Daniel de Matos Vila Nova de Poiares Portugal “Our forests, our future”
Symposium on Brazil With Professor Tim Connell Maria Lucia Pallares-Burke Alan Charlton Professor Anthony Pereira.
Adriano Melo IDE Eclipse + Subclipse Link para download: \\cin01\scratch_astm$\eclipse.zip
Adjectives of quantity: some / any
Research in Action Research for Action Novos programas de doutoramento adaptados a Bolonha A.
Escrever uma tese Licenciatura em Física Licenciatura em Engenharia Física Licenciatura em Bioquímica Licenciatura em Biologia Ano lectivo 2009/2010 Professor.
Universidade de São Paulo - Escola de Engenharia de São Carlos Serviço de Biblioteca Skills developed by students of.
CELEBRATION DATES CELEBRATION DATES.  Introduction: P arties, firework display, recreations, love, faith, patriotism, citizenship... Do you want to know.
Colégio Dom Pedro º ANO MÉDIO - INGLÊS Teacher: Ezequias Lourenço.
Pesquisa Operacional aplicada à Gestão de Produção e Logística Prof. Eng. Junior Buzatto Case 3.
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY.
Phases of Hackers. Module 1: Today’s Threat Landscape Module 2: Key Principles of Security Module 3: Understanding your enemy! Module 4: Phases of Hackers.
A Engenharia na Retomada dos Investimentos
A CONSTRUÇÃO DA IDENTIDADE DOCENTE NA
Name :Lara alvadia class:6c Number:10
Instituto de Biociências da Universidade de São Paulo
1 st Quarter 2 nd Quarter 3 rd Quarter 4 th Quarter Goals Product Introduction Cost reduction Planning Marketing R & D Introduction of New feature Agile.
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês
BATE BOLA COM KEYNOTES DO 22º CIAED
Erasmus+ for Education and Training in Portugal
Práticas de Linguagem e Design: algumas questões de usabilidade no
Tag questions ou Question tags
O Verbo To Be.
Wondershare software On the [View] menu, point to [Master], and then click [Slide Master] or [Notes Master].
Modal Verbs: should, must, may,
Um feto de poucas semanas encontra-se no interior do útero de sua mãe.
Workshop Pesquisa Acadêmica
MOBILE LEARNING IN HIGHER EDUCATION:
Unit l Verb to be.
Do you know who I am? (Sabes quem eu sou?) Clique para avançar.
Simple Present Tense professoragenormeireles.webnode.com By:
In Miss Stefanie’s Class We: Respect the Teacher Respect Each Other
Adição e Multiplicação
Verbs followed by infinitive and gerund- page 24.
Linguagens, Códigos e suas Tecnologias – Inglês
English Support Links Sugestão de links para estudo extra da
Grammar Reference: Present Continuous
62th INTOSAI Governing Board Meeting Vienna, October , 2011
Modelação EcoLÓGICA Aula 7 TP 5 AuLA
GRAMMAR. VERB TO BE... AMAREIS Ó STUDENTS, VÓS AMAREIS O INGLÊS E A SUA TEACHER KARINA PARA TODO SEMPRE. AMAREIS.
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Introduction to density estimation Modelação EcoLÓGICA
Student #1: Go to the board and write a word.
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
How can I say? – Class 11.
How can I say? – Class 6.
TRACK – SUSTAINABLE INNOVATION The 43rd Annual Meeting of the Brazilian National Association of Postgraduation and Research in Management (EnANPAD 2019)
Transcrição da apresentação:

DISCOURSE STUDIES (ESTUDOS DISCURSIVOS) CLASS 1- 05/09/19 PROF. DR. DANIEL FERRAZ

Today’s class Class 1 (05/08/19) – Introduction activity: Notions of discourse (videos and images) Planning and Methodology (analysis, discussion, suggestions) Evaluation (discussion)

intro >> Getting to know each other + expectations (THE DISCIPLINE IN GENERAL)

Daniel ferraz about the professor? Fast intro... Questions?

2018 ARE YOU GRADUATING??? UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO DEPARTAMENTO DE LETRAS MODERNAS – INGLÊS PPGELLI – PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ESTUDOS LINGUÍSTICOS E LITERÁRIOS EM INGLÊS UNIVERSIDADE FEDERAL DO ESPÍRITO SANTO (PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUÍSTICA – PPGEL) ARE YOU GRADUATING???

What is discourse? (1) https://www.youtube.com/watch?v=fz_7luovxPc

what is discourse? (2) https://www.youtube.com/watch?v=WxVf0666IXw CONTEXT: Right before elections 2018 The video: RAP DO BOLSONARO #ELESIM 2 Circulation of discourses: 109.231 visualizações LIKES: 5,4 Mil DISLIKES: 1,,1 mil

What is discourse? (3) CONTEXT: Lucas Afonso no Festival Lula Livre #EleNão CIRCULATION OF DISCOURSES VISUALIZATIONS: 4.811 visualizações LIKES: 426 DISLIKES: 17

TEXT >> REVISTA PUB DE ESTUDOS INTERDISCIPLINARES - FERRAZ

What is discourse? (4) text <<>> images

From instagram...

Museu do amanhã rj

What is discourse? (5) from words to images

Ugur gallen, Turkish artist

TO START... PRAGMATICS AND DISCOURSE ANALYSIS VERSUS (MORPHOLOGY, PHOMOLOGY, SINTAX, SEMANTICS, PRAGMATICS – still structuralist) LANGUAGE IN USE VIEWS OF DISCOURSE......................................... (CONTINUUM) DISCOURSE ANALYSIS >>>>> SENTENCE + SENTENCE + SENTENCE = TEXT (discourse is there, it is IDELOGICAL, it is HISTORICAL)

Part 2 – About the course At home – read through the PROGRAMME If possible (and urgent), talk to me and or send me an email Part 2 – About the course

METHODOLOGY: ACADEMIC ARTICLES (MANDATORY AND COMPLEMENTARY), VIDEOS AND CINEMA (LOTS OF!), DIALOGIC (T<>SS, SS<>SS), LAB CLASSES, DYNAMICS, CLASS PRODUCTIONS, RESPONSE PAPERS (SEMINARS??) THEMES: DISCOURSE>>> DA –DISCOURSE ANALYSIS SCHOOLS (FRENCH SCHOOL, NORTH AMERICAN) >>> CDA >>> FOUCAULDIAN + BAKHTINIAN PERSPECTIVES ON D. PRESENCE + PARTICIPATION >>> ESSENTIAL NOW...

ACADEMIC RESULTS PROJECT STUDENT’S VOICES SINCE 2014

ACADEMIC RESULTS PROJECT STUDENT’S VOICES SINCE 2014

Pedagogical personal results

SUGGESTIONS?

EVALUATION???

FINALLY, HOMEWORK SUGGESTIONS... WHAT IS DIScOURSE? https://www.youtube.com/watch?v=kQTO9tKBNLQ LECTURE: FOUCAULT

https://www.youtube.com/watch?v=qEB4r AZanpM What is discourse? https://www.youtube.com/watch?v=qEB4r AZanpM

ALSO: PARTNERSHIP LABORATÓRIO DE LETRAMENTO ACADÊMICO ACADEMIC WRITING LAB COORDINATOR: PROFA. DRA. MARÍLIA M. FERREIRA Add mark?

Events...

Next class (C2): Class 2 (12/08/19) – Locus of enunciation 1: Language (língua e linguagem); Language as Structure x social practice; + What is discourse/Discourse? + Connections to Teacher education/Language education (locus of enunciation 2) Text 1 – The Discourse Studies Reader: An Introduction (ANGERMULLER, J.; MAINGUENEAU, D.; WODAK, R, 2003).   Complementary: (Pós) Modernidade, (Pós) estruturalismo e educação linguística: Construindo sentidos, ensejando transformações (FERRAZ, 2019). Next class (C2):

danielferrazusp@gmail.com End notes FOLDER – OPEN AT COPY CENTRE???? ATENDIMENTO: MON 13-14 / mon 18h30-19h30 (ROOM 32) danielferrazusp@gmail.com

THANK YOU!!!