2014-15 School Year Welcome!. Goals Skills to be developed Topics & extensive reading Assessment /Grading Classroom Policies Special Projects Summary.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
RCAAP Project João Mendes Moreira, FCCN Berlin 7, Paris, 04/12/2009.
Advertisements

ANIMAL SHELTER GUADI.
Exercício Físico Rendimento escolar Obesidade.
MANUAL EBSCONET.
INPAs insights on LBA (and its role as the coordinating institution): (based on and the message from INPAs General Director, Dr Adalberto Val, and on former.
FPS 19: HEALTH PROMOTION AT WORKPLACE
Ensuring Community Participation in Developing An HIV Prevention Intervention for Psychiatric Settings: A US-Brazil Collaboration M.L. Wainberg 1, V. Terto.
Por Dave Batty 3/2012 T Disciplinando alunos no programa Desafio Jovem Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
The portuguese public universities José Marques dos Santos Vice-President of the Council of Rectors of Portuguese Universities (CRUP) Rector of University.
Portugal – Fraunhofer Gesellschaft Agreement
20 hours: reading material – summaries 10 hours: course book evaluation 10 hours: evaluation plan for a grade including diagnostic, summative and formative.
ANÁLISE DA PRODUÇÃO EM PERIÓDICOS ( ) SEGUNDO NOVOS ESTRATOS VITÓRIA, ES – OUTUBRO 2008 Kenneth Camargo – IMS/UERJ Cláudia Medina – IESC/UFRJ.
Conversation lesson Unit 14 – Poetry/ Song Teacher: Anderson.
DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
Cancer Mortality Among Agricultural Workers in the State of Rio de Janeiro, Brazil Armando Meyer National School of Public Health/ Oswaldo Cruz Foundation.
Ser Feliz é.... Happiness is.... é não ter medo dos próprios sentimentos... not being afraid to express feelings….
Aula 02.
Cidade do Conhecimento Instituto de Estudos Avançados Depto. Cinema, Rádio e TV Escola de Comunicações e Artes Cidade.
Human security: war or democracy? António Pedro Dores, PAGAN 19/11/2010.
Knowledge-editing using WYSIWYM Richard Power & Donia Scott ITRI University of Brighton.
Venta & Brightcove Video Cloud Distribuição de Video via Internet Captacao, Enconding, Escalabilidade, Distribuição, Live Streaming Roberto Nunes
CARTOGRAPHIES OF SEGREGATION From Snapshots to Processes and Trajectories Flávia F. Feitosa (UFABC) Antônio Miguel V. Monteiro (INPE) XIV Brazilian Symposium.
Projeto Povos, Culturas e Pontes People, Cultures and Bridges Project 2011/2012 Migrations and Citizenship Office.
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
IEEE PES General Meeting, Tampa FL June 24-28, 2007 Conferência Brasileira de Qualidade de Energia Santos, São Paulo, Agosto 5-8, Chapter 3 Harmonic.
There comes a time at which we must get rid of our old clothes, which have taken on the shape of our body, and forget our old ways, which always take.
Indirect Object Pronouns - Pronomes Pessoais Complemento Indirecto
Imagine there's no heaven Imagine não existir paraíso It's easy if you try É fácil se você tentar No hell below us Nenhum inferno abaixo de nós Above.
Norman de Paula Arruda Filho / ISAE The New Role of Management Education A Brazilian Experience NORMAN DE PAULA ARRUDA FILHO Buenos Aires, 6 de dezembro.
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
Ecological Economics Lecture 6 Tiago Domingos Assistant Professor Environment and Energy Section Department of Mechanical Engineering Doctoral Program.
Tópicos Especiais em Aprendizagem Reinaldo Bianchi Centro Universitário da FEI 2012.
Números de 0 a 1,000,000,000 É uma dúvida de muitos estudantes do nível básico como dizer os números em inglês. Segue abaixo a lista de 0 a 1,000,000,000.
Fazendo e Brincando: Confecção de Materiais para as Aulas de Inglês
When I find myself in times of trouble Quando me encontro em tempos de dificuldades Mother Mary comes to me Virgem Maria chega até mim Speaking words.
The Present Perfect Tense
Knowledge Extraction from the Web (ISEWO)
Where English is Fun!!!... Onde o Inglês é divertido!!! Escola Internacional de Linguas BRAVOwww.bravoecole.com.br Brasilia - DF THE FUN CLUB.
Imagine Imagine que não exista nenhum paraíso,
Verb “Used to” 211/212 Teacher Márcia Elisa.
Aceitacao Acceptance. Aceita a vida que Deus te deu. Accept the life God gave you.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Ontology Building Process: The Wine Domain João Graça, Márcio.
Hoje é domingo, 14 de setembro de 2014 Agora mesmo são 22:54 h. Relaxe por uns momentos e aprecie … Com som Today is Monday, 1 st December Relax.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
Intercutural studies. Brazil has many schools prepared to receive students in other coutries coming to the exchange student.
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que não há céu, é fácil se tentares,
TECNOLOGIA COMO UMA FERRAMENTA PODEROSA NO APRENDIZADO DE IDIOMAS
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
Clicar para rolar Click to run Caminha de 10 a 30 minutos todos os dias.... Sorri enquanto caminhas. Walk 10 to 30 minutes every day… Smile while you’re.
DECivil GESTEC 1/67 TECN. DE OBRAS DE ENGENHARIA Mestrado em Engenharia Civil PROBLEMS FOR ENGLISH SPEAKING STUDENTS A) IN THE CLASS (FROM 10h45 TO 11h30)
RELATIVE PRONOUNS O pronome relativo é utilizado para retomar uma pessoa ou um objeto que foi falado anteriormente e funciona como conector do sujeito.
Culture of Brazil (Cultura do Brazil) Order and Progress.
Filipe Carvalho.
Welcome to Santos! Santos was the second major port of entry in Brazil, and received thousands of European immigrants in the past centuries. Located in.
Communicate - Trade - Culture William Barron Mobile/Cell –
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY.
Profissionais & Empresas
Name :Lara alvadia class:6c Number:10
Trainers and Co-Trainers
BATE BOLA COM KEYNOTES DO 22º CIAED
Grammar Reference: Modal Verbs
Immigration: Controversial Issues
Internationalization
“Alerts News”, service from the Google search machine
Grammar Reference: Modal Verbs
Grammar Reference: Modal Verbs
How to learn English THE EASY WAY. Ways to learn english Music; Games; Apps; Movies/Series;
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Tableau Assignment Living art.
Transcrição da apresentação:

School Year Welcome!

Goals Skills to be developed Topics & extensive reading Assessment /Grading Classroom Policies Special Projects Summary Agenda/Topics to Be Covered

Assegurar a aquisição e sistematização de competências essenciais ao uso recetivo e produtivo da língua inglesa. Proporcionar, através da língua inglesa, o contacto com vários universos socioculturais em que é utilizada. Promover hábitos de estudo e competências de aprendizagem, numa perspetiva de educação e formação ao longo da vida. Fomentar uma educação para a cidadania, promovendo uma cultura de liberdade, participação, cooperação, reflexão e avaliação, que desenvolva atitudes de responsabilização e intervenção pessoal e social. 12 th form goals

 Ouvir Compreende discurso fluido, mesmo que não esteja claramente estruturado; Compreende um leque variado de enunciados orais, tanto em presença como através dos media.  Ler Compreende diversos tipos de texto, ainda que estrutural e linguisticamente complexos. 12 th form skills

 Falar Interage com espontaneidade, fluência e eficácia em língua inglesa, participando ativamente em discussões; Demonstra capacidade de relacionação de informação, sintetizando-a de modo lógico e coerente; Apresenta e discute detalhadamente temas complexos.  Escrever Elabora, sem dificuldade, textos claros e variados, de modo fluente e estruturado, atendendo à sua função e destinatário; Elabora textos sobre temas complexos, desenvolvendo linhas de argumentação consistentes e fundamentadas. 12 th form skills

 THE ENGLISH LANGUAGE IN THE WORLD Evolution of the English language: social, cultural and political points of view - world languages and expansion (Portuguese, Spanish, Dutch, English, …); - the English language and the information society. Englishes The future of the English language.  THE ENGLISH LANGUAGE IN THE WORLD Evolution of the English language: social, cultural and political points of view - world languages and expansion (Portuguese, Spanish, Dutch, English, …); - the English language and the information society. Englishes The future of the English language. Topics (domínios de referência)

 CITIZENSHIP and MULTICULTURALISM The right to be different (language, religion, ethnicity, …) The Universal Declaration of Human Rights - equal rights and equal opportunities (children, old people, women…) - charismatic figures (Nelson Mandela, Mahatma Gandhi, Germaine Greer, Betty Friedan, MLK, …) Living with diversity - mobility and migratory fluxes - refugees (political, religious, economic, ethnical grounds) - immigration policies (Australia, USA, EU, …)  CITIZENSHIP and MULTICULTURALISM The right to be different (language, religion, ethnicity, …) The Universal Declaration of Human Rights - equal rights and equal opportunities (children, old people, women…) - charismatic figures (Nelson Mandela, Mahatma Gandhi, Germaine Greer, Betty Friedan, MLK, …) Living with diversity - mobility and migratory fluxes - refugees (political, religious, economic, ethnical grounds) - immigration policies (Australia, USA, EU, …) Topics (domínios de referência)

 THE ENGLISH LANGUAGE IN THE WORLD Evolution of the English language: social, cultural and political points of view - world languages and expansion (Portuguese, Spanish, Dutch, English, …); - the English language and the information society. Englishes The future of the English language.  THE ENGLISH LANGUAGE IN THE WORLD Evolution of the English language: social, cultural and political points of view - world languages and expansion (Portuguese, Spanish, Dutch, English, …); - the English language and the information society. Englishes The future of the English language. Topics (domínios de referência)

 DEMOCRACY IN A GLOBAL ERA Main trends in democratic societies -economic and cultural globalization (McDonald’s, Pizza Hut, Nike, CNN, Shell, …) -shared responsibility (wealth distribution, environmental issues, …) -participation -education and democracy A changing democracy -different types of democracy -the building of the European Union  DEMOCRACY IN A GLOBAL ERA Main trends in democratic societies -economic and cultural globalization (McDonald’s, Pizza Hut, Nike, CNN, Shell, …) -shared responsibility (wealth distribution, environmental issues, …) -participation -education and democracy A changing democracy -different types of democracy -the building of the European Union Topics (domínios de referência)

 CULTURES, ARTS AND SOCIETY The second half of the XX century in literature, cinema, music, … Democratization of the arts (The Beat Generation, popular culture, street culture,…) - new voices (women, minorities,…) - new forms of expression (graffiti, video clips, …) Diversity in English speaking countries - indigenous cultures (native Americans, Aborigines, Maoris, …)  CULTURES, ARTS AND SOCIETY The second half of the XX century in literature, cinema, music, … Democratization of the arts (The Beat Generation, popular culture, street culture,…) - new voices (women, minorities,…) - new forms of expression (graffiti, video clips, …) Diversity in English speaking countries - indigenous cultures (native Americans, Aborigines, Maoris, …) Topics (domínios de referência)

Extensive reading

Assessment

Peso percentual 12º

Classroom Policies

Special Projects

Treasure hunt Several stations with questions about EDL Questions: two levels (basic / secondary classes) Card with space for stamps Winners: more correct answers in less time European Day of Languages

Station 2 12º5 Flags and capitals Level A – easier/help Level B – harder 4 groups Estação 3 12º5 Personalities (writers, painters, politicians celebrities) from different cultures Escalão A – com ajuda Escalão B – sem ajuda 4 groups

European Day of Languages Station 6 12º1 Completing proverbs or idioms in several languages Level A – easier/help Level B – harder 4 groups Station 5 12º1 English station Englishes (varieties) Level A – easier/help Level B – harder 4 groups

European Day of Languages Estação 8 12º2 Monuments and landscapes Level A – easier/help Level B – harder 3 groups Estação 10 12º2 Translation station Level A – easier/help Level B – harder Sentences / text / phrases in English / French / Spanish / German

Goals Skills to be developed Topics & extensive reading Assessment /Grading Classroom Policies Special Projects Goals Skills to be developed Topics & extensive reading Assessment /Grading Classroom Policies Special Projects Summary