WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY.

Slides:



Advertisements
Apresentações semelhantes
Going to.
Advertisements

DIRETORIA ACADÊMICA NÚCLEO DE CIÊNCIAS HUMANAS E ENGENHARIAS DISCIPLINA: INGLÊS FUNDAMENTAL - NOITE PROFESSOR: JOSÉ GERMANO DOS SANTOS PERÍODO LETIVO
Acção de Formação A Biblioteca Escolar: Leitura e Literacia no 2º e 3º ciclos do Ensino Básico e Secundário Centro de Formação Júlio Brandão
OER LIFE CYCLE Andrew Moore and Tessa Welch.
Level 1 - Expectativas de aprendizagem
Avaliação Constituição dos grupos de trabalho:
Objetivo: Como usar vídeos em suas aulas.
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa Ontology Building Process: The Wine Domain João Graça, Márcio.
Fernanda Knecht Mestranda em Linguística PUCRS
Virgínia Trigo ESU Panel – 9th September 2009 How to Network in International Doctoral Programs ____________ Similarities and Differences in Doctoral Programmes.
VOCÊ JÁ FALA INGLÊS FLUENTEMENTE?
TREINAMENTO PEDAGÓGIO 27 de Fevereiro de Nova versão Aula Demo 1 minuto Colocada diferenças Modificados quadros anteriores.
The News Jair and Aline, workmates, decided to take the course; They both could talk, but couldn’t hear anything; Aline gave up enrolling at CI (for some.
RELATIVE PRONOUNS O pronome relativo é utilizado para retomar uma pessoa ou um objeto que foi falado anteriormente e funciona como conector do sujeito.
JUSTIFICATIVA DO PROGRAMA. NÍVEL A SER ATINGIDO Speakers at the Superior level are able to communicate in the language with accuracy and fluency in order.
CONVITE 123° ENCONTRO DO PROGRAMA DE FORMAÇÃO CONTÍNUA DO PROFESSOR DE INGLÊS DA ESCOLA PÚBLICA: UM CONTEXTO PARA A (DES)CONSTRUÇÃO DA PRÁTICA.
EREM Professor Barros Guimarães Teacher: Josiane Lima
Filipe Carvalho.
At school... Conhecendo os colegas (relembrando).
Language skills – a standard level of proficiency Defined according to the Common European Framework of reference for languages.
Used to.
Tema da Aula Digital MY FRIENDS AND ME DisciplinaAnoAula número Inglês6°02 AULA DIGITAL Equipe responsável pela produção Produtor: Mario Sergio Mangabeira.
AVALIAÇÕES PRIMEIRO BIMESTRE
PSTDP Week 20 Thursday Reading/Writing.
Equipe responsável pela produção
Introductions, Sustaining a Basic Conversation, and learning about family.
English II Week August 24, nd semester Lecture 25.
Língua Inglesa 7º ano fundamental Adverbs of place.
Língua Estrangeira - Inglês
Adjectives of quantity: some / any
Verbo to be. Outros verbos.. Verb to be Simple present Am Is Are.
Subject pronouns x possessive adjectives
Ambiente Empresarial. Add Your Text in here Click to edit title style.
O simple present é um tempo verbal que descreve uma ação que acontece o tempo todo ou com uma certa frequência. Humans communicate in different ways.
“Eles não aprendem português quanto mais inglês” Moita Lopes, L.P Oficina de Linguística Aplicada Mercado de Letras. pp
Produção. Revisão dos Textos (Writer) Review of texts Escrita dos Textos (Writer) Text collection Diagramação (Draw) Diagramming Revisão da Diagramação.
Learning english with comics …………….. Aprendendo inglês com quadrinhos.
Phases of Hackers. Module 1: Today’s Threat Landscape Module 2: Key Principles of Security Module 3: Understanding your enemy! Module 4: Phases of Hackers.
Visão Computacional e além com
Ab UNIT 1 ab READING SPOTLIGHT RAGE PROFESSOR: RODRIGO BALTAZAR
Colocando em prática nosso novo livro de tradições
Simple Present Usado para falar de... Facts related to the present (fatos relacionados ao presente): He lives in Porto Alegre. (Ele mora em Porto Alegre.)
Unit 4 Eating disorders Freeway - Vol. 2 GRAMMAR VOCABULARY
Trainers and Co-Trainers
Welcome to your VIP Class Let's Speak English Now!
Sunday School Adolescents Theme: Evangelism.
Sunday Bible School Theme: Evangelism Children & Intermediates
English II Week 11, 18th May 15 1st semester 2015
Grammar Reference: Modal Verbs
I am from BRAZIL!.
SIMPLE PRESENT TENSE.
Grammar Reference Simple Future Future Continuous Upgrade 2 - Unit 2
Workshop Pesquisa Acadêmica
Grammar Reference: Modal Verbs
MOBILE LEARNING IN HIGHER EDUCATION:
Unit l Verb to be.
Level 2 - Expectativas de Aprendizagem
Quer ser um excelente DBA?
Adição e Multiplicação
ISO Tecnologia da informação - técnicas de segurança - sistemas de gerência da segurança da informação - requisitos.
English Support Links Sugestão de links para estudo extra da
Grammar Reference: Present Continuous
Simple Present Tense. . In English the Simple Present is used to express actions that are made with a certain frequency, like go to school, work, study…
Introduction to density estimation Modelação EcoLÓGICA
How can I say? – Class 5.
How can I say? – Class 3.
Pesquisadores envolvidos Recomenda-se Arial 20 ou Times New Roman 21.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
DISCOURSE STUDIES (ESTUDOS DISCURSIVOS)
Transcrição da apresentação:

WEEK 23 WRITING/PEER EVALUATION PSTDP THURSDAY

OBJECTIVES AGENDA Writing: Reflect on difficulties and rationale of promoting writing in the EFL classroom Participate in Post Reading/Writing activities Discover 5 common text structures and a matching Graphic Organizer Peer Evaluation: Participate in a peer evaluation Create a useful listening/speaking lesson plan for your colleagues Jazz Chants 5 Common Text Structures Monster Book Activites Peer Evaluation Exam/Schedule

Pre Objective Activate background knowledge Investigate text structure Predictions Vocabulary During Confirm predictions Identify key ideas Question Practice fluency Post Make comparisons Make conclusions Make connections Summarize Analyze

DICTATION My favorite writing sequence is: 1.Discussion in pairs or small groups 2.Fill out graphic organizer 3.Add signal words 4.Create paragraph 5.Present

WRITING DIFFICULTIES: WHAT ARE THEY?

WRITING AS COMMUNICATION

RECEPTIVE V PRODUCTIVE LANGUAGE

5 COMMON TEXT STRUCTURES Cause and Effect: Compare and Contrast Elaboration Problem/Solution Sequence

5 COMMON TEXT STRUCTURES 1.Read your passage 2.Create a visual with short sentences in English 3.Highlight signal words 4.Be ready to share with the class

OTM’s Produção escrita de s, tempos verbais, o uso de adjetivos os conectores (cohesive devices), biografia, texto descritivo sobre alguma pessoa famosa, um ídolo, o um texto autobiográfico. Revisão e reescrita de textos Elaboradas em grupos o pode ser feito individualmente Textos previamente trabalhados Produções escritos: complementação de parágrafos, de frases e elaboração de paráfrases

MONSTER BOOK Edjane Maria Aparecida Fátima

Pre Get students interested and motivated. Teach or review key vocabulary. Activate prior knowledge. Make predictions During Develop listening skills and comprehension. The first task(s) should help Ss understand the text at a very general level. Then, move Ss into a deeper understanding of the text. Ss check their answers in pairs or small groups before the whole class discussion. Post Ss respond to comprehension: Make the topic personal or relate to the bigger world Ss examine difficult parts of the text: vocabulary, content, grammar Word Study Fluency practice

DETAILS Next class is on November 29 th Exam due: November 29 th Portfolio 7 and 8 due: November 29th