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© 2014 IBM Corporation 13 e 14 de Março de 2014SÃO ROQUE SÃO PAULO Denise Cremonini 1 A estratégia da IBM para a região SP Interior.

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1 © 2014 IBM Corporation 13 e 14 de Março de 2014SÃO ROQUE SÃO PAULO Denise Cremonini 1 A estratégia da IBM para a região SP Interior

2 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014Estratégia da Região SP Denise Cremonini2 A estratégia da IBM para a região Geo Expansion - Branch Capacity Mercado Local Indústrias foco na região É hora de se transformar! Cobertura IBM

3 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014Estratégia da Região SP Denise Cremonini3 Recursos internos(Coverage, Brands, Rotas) / Ofertas Building capacity for long term sustainable growth No “one size fits all” ECOSSISTEMA BPs & Influenciadores Branch Capacity: Crescimento de mercado local e criação de mindshare Si’s ISVs MSPs Consultant “Solutions ” CLIENTES Enterprise & Top Midmarket Key Industries

4 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 Full Solution Shift to Value Infrastructure Legend: Belo Horizonte Fortaleza Goiania Brasilia Uberlandia Vale do Paraíba S. J. Rio Preto Ribeirão Preto Campinas Bauru Curitiba Florianópolis Porto Alegre Joinville Londrina Maringá Caxias do Sul Passo Fundo Salvador Recife Aracaju Belém Manaus São Luis Cuiabá Geo Expansion Brasil Vitória Principais mudanças -Triângulo Mineiro passa a se reportar a regional de Minas Gerais (liderança de Ivan Sá). Rio de Janeiro Estratégia da Região SP Denise Cremonini4

5 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de Business Partner Driven IBM Brasil – Modelo de Cobertura Estratégia da Região SP Denise Cremonini

6 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de Roda de influência Clientes ISVs Business Partners Universidades Governo Associações Analistas de Mercado Mídia Comunidade IBMistas Concorrentes Estratégia da Região SP Denise Cremonini6

7 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de Business Partners... Verdadeira extensão da IBM Não alcançamos nossos objetivos sem VOCÊ Estratégia da Região SP Denise Cremonini

8 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 Campinas Estratégia da Região SP Denise Cremonini8 IT Market Opportunity Economy & Key Industries 2013 IT Opportunity (1) : $1,993M (6% of Brazil). Large companies spend the most (53%). Main industries: Industrial Products and Government. Main products/ brands: the largest IT opportunity is in IT Consulting & System Integration ($262M). Economy GDP, Sao Paulo state: $640B; Campinas Branch: $97B (15% of the State, 2 nd largest branch of SP; 5% of Brazil). The three main cities, Campinas, Jundiai and Piracicaba represent 36% of the branch. Population, Sao Paulo state: 41M; Campinas Branch: 6M (14% of State; 3% of Brazil); Investments Sao Paulo state to receive $31B of investment (infrastructure projects). Oil & Gas: Campinas region to receive $750M until 2014, becoming an oil excellence center (e.g. from Petrobras and Cameron). Accor invested $61M to construct hotels and commercial towers (Jundiai city). Toshiba Medical to invest $31M to launch a new plant to produce medical imaging equipment (Campinas city). KSB to invest $26M in a new plant to produce valves (Jundiai city). Henkel to invest $8M in a new polyurethane plant (Jundiai city). Key Industries Manufacturing: Large and important companies have operations in the region, such as Bosch, Hyundai, Samsung and Eaton. Oil & Gas: Companies such as Petrobras, Raizen and Exxon have presence in the branch. The industry is mainly concentrated in Paulinia city. Technology: Campinas is recognized as a global technological center (Brazil Silicon Valley). There are 3 centers in the region: CIATEC, CTI and the new CTI-Tec. IBM has a center in Hortolandia city.

9 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de IBM Confidential | © 2013 IBM Corporation SP state  31B of infrastructure investments Vale do Paraíba emerging as an important market Agribusiness and industrial segment Great opportunity  small and medium SPInterior / Market Views Estratégia da Região SP Denise Cremonini9

10 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 Indústrias foco Estratégia da Região SP Denise Cremonini10 Campinas - Manufacturing - Oil & gas - Technology - Services - Retail Ribeirão Preto - CPG (Sugar Cane, Orange Juice, Peanuts) - Industrial (footwear) - Retail - Services S.J. Rio Preto - Wholesale & CPG (Sugar Cane and Beef) - Industrial (Automotive and Wood, Paper and Cellulose) - Services Vale do Paraíba - Industrial (Aerospace, Automotive and Eletronics) - Services

11 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 O mercado está mudando e a IBM também, mas ela precisa acelerar a migração para áreas estratégicas de crescimento.

12 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014Estratégia da Região SP Denise Cremonini12

13 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014Estratégia da Região SP Denise Cremonini13 Existem três grandes “shifts” que determinarão o futuro das empresas e da sociedade e, por consequência, o futuro da tecnologia e inovação... Data Systems of engagement Cloud

14 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 Think Solution: Analytics é realidade e está aqui! Estratégia da Região SP Denise Cremonini14

15 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de Strong IT market (low IBM share) – Agribusiness – Industrial Ecosystem – Campinas / Sorocaba / Ribeirão Preto / SJRPreto – Amcham and IBEF partnership – ISVs / MSPs - Ascenty / Sankhya / Softway / Totvs interior / Wareline Solution approach  CAMS - Cloud / Analytics / Mobile / Social IGF / SAP partnership / new customers ITS short term & CLOUD / BPs engagement HP momentum / replicate references Smarter Cities - Sao Paulo state to receive $31B of investment (infrastructure projects) Campinas / Sorocaba / Ribeirão Preto…. Viracopos Airport – High impact in Campinas branch / medium and long term – R$ 9,5B investments (30 years concession) and 80M passengers until 2038 Important Academic and Technological Pole / Campinas as a global reference Transformação Nova abordagem Novo modelo de compra SPInterior / Key opportunities Estratégia da Região SP Denise Cremonini15

16 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 Organograma IBM – SP Interior Bruno Stone Growth Renata Marcon Select 2 Nilson Nigro R. Preto Chicore SJRPreto Andre Miranda Growth Karla Souto Select 1 Petrópolis Heringer Brasil Kirin CCR/Sem parar Quimica Amparo Plascar Azul Sapore Lab. Cristália Dedini Anhanguera John Deer CPFL Cosan/Raizen/Comgas Elektro Dpaschoal Vulcabras EMS Embraer Cebrace Pilkngton Masterfoods Canção Nova Maxion Helbor INPE Savegnago COC/Seb Coderp Ouro Fino Hosp. S. Fco Drogacenter Sao Martinhno Granol Faber Castell MidMarket Grupo Rodobens Fund. Pio XII Empro Facchini Minerva IESA Guarani/Tereos MidMarket Denise Cremonini TM - SPI BT CPQD Unicamp Pref. Campinas Lojas CEM Mahle PST Rigesa Sanasa TRT 15.a região Unimed Cps Caterpillar Bosch Starret Romi Hyundai Flextronics Motorola Cybelar Caue Romero Operações Paschenda Mid Market M.Holtz ITS MS Santos to São Paulo Metro And Uberlândia to MG Estratégia da Região SP Denise Cremonini16

17 © 2014 IBM Corporation SÃO PAULO 13 e 14 de Março de 2014 Organograma IBM – Time brands SP Interior Estratégia da Região SP Denise Cremonini17

18 © 2014 IBM Corporation 13 e 14 de Março de 2014SÃO ROQUE SÃO PAULO Obrigada!!! Denise Cremonini 18Estratégia da Região SP Denise Cremonini


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