A apresentação está carregando. Por favor, espere

A apresentação está carregando. Por favor, espere

Eileen B. Kalles Junior High

Apresentações semelhantes


Apresentação em tema: "Eileen B. Kalles Junior High"— Transcrição da apresentação:

1 Eileen B. Kalles Junior High
Além da Algebra Hi, my name is Billie Lane, and I’m delighted to have the opportunity to tell you about a lesson plan that I developed for my junior high school algebra students at Kalles Junior High in Puyallup, Washington. Kalles has 900 students in grades 7 through 9. I teach Intro. to Math, Intermediate Math, and Algebra. At Kalles our motto is “Teamwork—Together We Triumph.” This lesson plan is an example of outstanding teamwork among the students in my Algebra 1/2 class. Billie Lane Eileen B. Kalles Junior High Puyallup, Washington

2 Resumo Os estudantes preparam e ensinam um tópico de álgebra através de uma apresentação multimídia. Os estudantes criam um folheto informativo durante a lição. Os estudantes enviam sua aula a uma página Web da turma. I’ve found that students often learn best through teaching others. Therefore, in this lesson plan, students work in groups of two or three to prepare and teach an algebra topic through a multimedia presentation. In addition, students create an informational brochure on their lesson that includes an announcement of or invitation to their presentation. Finally, students post their lesson to a class Web page, which serves an an excellent algebra resource for all students.

3 Metas Histórico e/ou informação de fundo Uma lição sobre o tópico
Os estudantes monstrarão um conhecimento claro sobre um determinado tópico de Álgebra e aplicações práticas do mesmo por meio de uma apresentação que inclui: Histórico e/ou informação de fundo Uma lição sobre o tópico Aplicações Exemplos de problemas The overall objective for this lesson plan is for students to demonstrate a clear understanding of a selected algebra topic, such as the Pythagorean theorem, and provide practical applications of their topic through a presentation that includes four parts: historical and/or informational background, a lesson on the topic, applications, and sample problems.

4 Metas, cont. Metas da Multimídia: Os estudantes prepararão e apresentarão seu tópico de álgebra à turma através de uma apresentação multimídia. Metas da Editoração: Os estudantes criarão um folheto informativo. Metas da Página Web: Os estudantes contribuirão para a página Web da turma ao fornecer sua lição, criando uma sub-página acoplada à página principal. In addition, there are Multimedia Objectives, Publishing Objectives, and Web Page Objectives. For the Multimedia Objectives, students prepare and present their algebra topic to the class through a multimedia PowerPoint presentation. For the Publishing Objectives, students create an informational brochure using Microsoft Publisher. This brochure must include an overview of Algebra 1/2, a summary of the student presentation, and an announcement of or invitation to the student’s multimedia presentation to the class. Finally, for the Web Page Objectives, students must contribute their lesson to the class Web page by creating a sub-page linked to the class home page. Their page must include historical and/or background information, a lesson on the selected topic, applications, and sample problems. The class Web page can be updated yearly to create an algebra resource for students.

5 Pré-requisitos Necessários
Experiência prática com pesquisa básica. Experiência prática com processadores de texto. Experiência prévia em acessar o Internet Explorer da Microsoft Experiência prática do Microsoft PowerPoint e Microsoft Publisher. Habilidade para trabalhar em grupo. Before beginning this project, students should have five prerequisite skills. They should have a working knowledge of basic research skills, as well as a working knowledge of some basic software, including word processing, Microsoft Internet Explorer, PowerPoint, and Publisher. Finally, they should be able to work well in cooperative groups.

6 Materiais Necessários
Hardware Computador(es) Sistema de Projeção TV/VCR Câmera de vídeo Scanner Impressora Câmera digital Conexão à Internet Software Programa de Multimídia Processador de Textos Processador de Imagens Desenvolvedor de página Web Editoração p/ Desktop Proveedor de Internet Software de Enciclopédia em CDRom We use Microsoft Office 2000 for word processing, multimedia presentation, and desktop publishing. In addition, we use Internet Explorer for our Internet Web browser and Microsoft Encarta Encyclopedia Deluxe 2000.

7 Procedimentos Ajudar os estudantes a formarem grupos colaboradores de duas ou três pessoas. Fazer com que cada grupo escolha um tópico de matemática para ser ensinado. Fazer com que os estudantes pesquisem seu tópico para material histórico ou informativo. Cada grupo cria um plano de aula que inclua: informação prévia, explanação do tópico de álgebra, aplicações, e exemplos de problemas com as soluções. Begin the lesson plan by helping students form cooperative groups of two to three students each. Then have each group select a math topic that has been covered over the course of the year in algebra. Next, have students research their topic for historical or background information. The goal is for each group to create a lesson plan about their topic that includes background information, an explanation of the algebra topic, applications, and sample problems with solutions.

8 Procedimentos, cont. Cada grupo cria uma apresentação em PowerPoint do tópico a ser mostrado em aula. (Ver exemplo de apresentação da Teoria de Pitágoras.) Os estudantes criam uma folheto informativo com um resumo do ano letivo de Álgebra e uma sinopse de seu tópico. Os estudantes fazem uma contribuição ã à Página Web da turma criando uma sub- página vinculada à página principal onde expõem a lição dada. Each group will create a PowerPoint presentation of their topic to be presented to the class. I schedule the class presentation of topics to coincide with the year-end review for their algebra final. Students also create an informational brochure with an overview of their year in algebra, a summary of their topic, and an announcement of the date and time of their multimedia presentation to the class. Finally, students contribute their lesson to the class Web page by creating a sub-page linked to the class home page. Each student page includes historical and/or background information, a lesson on the topic, applications, and sample problems, as well as links to related sites. The class Web page can be updated yearly to create an algebra resource for students.

9 Modificações Para o estudante de recursos
Nivela estudantes a um forte grupo de suporte. Fornece um tópico adequado e um resumo claro das suas possibilidades. Para o estudante dotado Proporciona tópicos além do escopo do material estudado, incluindo extensões de um tema abordado ou outro tema de seu interesse. You can easily modify the lesson plan for both the resource student and the gifted student. For example, for the resource student, match students to a strong support group. Provide an appropriate topic and a clear outline of expectations, as well as a timeline for completing each step of the project. For the gifted student, provide topics beyond the scope of the material covered in Algebra 1/2. Topics may include extensions of a topic taught or another topic of interest to the student (such as Pascal’s Triangle, infinity, number theory, prime numbers, fractals, etc.).

10 Avaliação Os seguintes pontos de avaliação podem ajudar a determinar a nota do trabalho dos estudantes: Pontos de Avaliação para Folheto Pontos de Avaliação para Apresentação em PowerPoint Pontos de Avaliação para Página Web For each of the three main parts of this project—the brochure, the PowerPoint presentation, and the Web page—I developed an assessment rubric. You can view or print those rubrics by clicking on them here.

11 Vantagens Aprende-se enquanto se ensina os outros.
Fornece um excelente panorama geral do ano em preparação para a prova final. Proporciona recursos de álgebra em linha para todos os estudantes de matemática. I believe this lesson plan offers a number of benefits to the student. First of all, students learn best through teaching others. Students present their lessons over algebra topics covered throughout the year. This provides an excellent overview of the year in preparation for the year-end final. In addition, an online algebra resource for all students is created that can be updated and added to each year.


Carregar ppt "Eileen B. Kalles Junior High"

Apresentações semelhantes


Anúncios Google